Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat doen jullie met je edel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Wat doen jullie met je edel?

    Wat doen jullie met je edel? Zijn er bijv. bepaalde dingen die je edel leuk vindt om te doen? Bep. spelletjes die ze leuk vindt?

    Ik heb van die gekleurde stokjes waar ze gekleurde ringen over kan plaatsen. In het begin vond ze dat nog wel leuk, nu is het niet meer interessant.
    Of een plastic bakje met gaten waar ze door de gaten plastic rondjes kan plaatsen. Maar daar snapt ze eigenlijk niks van ;-)

  • #2
    Wel, ik moet zeggen dat mijn edels wat betreft denk spelletjes en trucjes ook niet heel fanatiek zijn. Wat ze wel beide heel erg leuk vinden is het threat wheel. Deze hangt ook zeker al een aantal weken in hun kooi, ik ga hem er ook niet uithalen want ze zijn er dagelijks mee bezig. Ondertussen is dit ook veel te makkelijk geworden voor ze, en ben heb ik nu ook een ander dingetje opgehangen, dat is deze ; http://www.avonturiashop.nl/Birdy-Ei.../214/1/18/326/
    Ik merk dat deze nog aardig lastig voor ze is, dus hier zullen ze wel weer een tijd mee zoet zijn.

    Verder vinden mijn edels alles leuk wat kapot te maken is, zoals hout (zowel wilgentakken etc. als gekleurd speelgoed hout) ze krijgen regelmatig ook gewoon een stuk papier met wat nootjes erin en hier zijn ze dan ook weer een uurtje fanatiek aan het slopen. Dat is echt het goedkoopste speelgoed wat er is.

    En tsja, wat betreft al dat 'leuke' educatieve speelgoed, ik moet zeggen dat als ik het in mijn handen heb in de winkel, ik het vaak zelf al niet snap hoe dat allemaal zou moeten werken, dus dan vraag ik me altijd af of mijn gaai het wel gaat snappen..
    Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

    R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

    Comment


    • #3
      ;-)))) ik heb de rings of fortune een tijd geleden ook gekocht. Mijn edel kwam erachter dat als hij heel hard trekt aan dat ding en weer loslaat dat er ook snoepjes vrij komen. Niks draaien gewoon grof geweld. Weet niet of dat helemaal de bedoeling is. Of ik heb een maandag-ochtend modelletje...

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Tzatziki Bekijk Berichten
        ;-)))) ik heb de rings of fortune een tijd geleden ook gekocht. Mijn edel kwam erachter dat als hij heel hard trekt aan dat ding en weer loslaat dat er ook snoepjes vrij komen. Niks draaien gewoon grof geweld. Weet niet of dat helemaal de bedoeling is. Of ik heb een maandag-ochtend modelletje...
        Leuk

        Hier idem, niet moelijk doen een fikse trap er tegen of even flink er aan hangen te zwaaien en voila, eten, het threat wheel ga ik bestellen, tot nu toe is bijna geen enkel fourageer/verijkkings speeltje echt een succes geweest bij mijn caique's, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan is op hun lijf geschreven.

        Mvg. Julia
        Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door althea61 Bekijk Berichten
          Leuk

          Hier idem, niet moelijk doen een fikse trap er tegen of even flink er aan hangen te zwaaien en voila, eten, het threat wheel ga ik bestellen, tot nu toe is bijna geen enkel fourageer/verijkkings speeltje echt een succes geweest bij mijn caique's, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan is op hun lijf geschreven.

          Mvg. Julia
          haha jah zelfde met beide mn bb's, heb er een hoop kijk plezier van! tv kan uit.
          Denzo Chica

          Comment


          • #6
            Ja, na het speelkwartier ligt er 90% van het voer op de grond, 9% in de kooi en 1% is op gegeten.
            Voor mijn edel heb ik een tijd terug zo'n zak gekocht met een gat erin. De bedoeling is dat ze erin gaat zitten. Doet een edel dat uberhaupt? Die van mij durft er niet eens naar te kijken. Last staan erin gaan zitten.
            Leukste is nog haar schommel met kleurtjes/touwtjes.
            Ze heeft ook een plastic bakje met karton erin. Uit dat kartonnetje moet ze lekkernijnen halen. Alleen hij sluit niet goed (vanaf het begin al niet). Ze is volgens mij een x met bakje naar beneden gestort. Vindt ze nu ook wat minder. Raar hè... ;-)

            Comment


            • #7
              Mijn edelman is zeer fanatiek met spelletjes, kunstjes ed. Mijn edelpop niet.
              Edelman doet graag dingetjes in bakjes doen, rechterpootje/linkerpootje geven, apporteren, rondje draaien, kleurtjes uitpikken en aangeven, stapelbekertjes in elkaar doen enz.
              Foerageerspeeltjes doen ze wel enigszins maar is geen groot succes.

              Comment


              • #8
                @Lejah: wat doe je met je edelvrouw dan? Of kijkt zij alleen toe?

                Comment


                • #9
                  Mijn edelpop kijkt meestal toe met dit soort dingen.

                  Wat zij wel erg leuk vindt is om op vraagjes antwoord te geven. Dus als ik vraag wat zegt het poesje? roept zij vol overgave het miauw. Zo hebben we een aantal vraag en antwoord dingetjes wat zij wel erg leuk vindt.
                  Bijv:
                  wat zegt het poesje/ eendje/auto/baby
                  Of ergens een laatste woord aanvullen.

                  En zij is een enorme sloper, echt enorm. Soms denk ik wel eens dat een kaketoe er niets bij is of dat ze een vermomde kaketoe is.
                  Dus slopen doet ze ook graag, alleen maar ook samen.

                  Comment


                  • #10
                    @Lejah: ja slopen kan die van mij ook goed. Eigenlijk alles van hout, plastic, rubber etc is niet veilig. Denk eigenlijk dat metasl alleen overleefd bij haar. *jammer*
                    Hou je je edelpop bij alles in de gaten dan waar ze zit? Moet ik wel doen.

                    Comment


                    • #11
                      Ja idd.
                      Ik moet wel, door schade en schande wijs geworden haha. Er zijn al hele stukken uit mijn dressoir enzo.
                      Leuk he edels...

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X