Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pootjes Jonge Edelpapegaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Pootjes Jonge Edelpapegaai

    Hallo Allemaal,

    Afgelopen woensdag hebben wij onze 9 weken oude Edelpapegaai opgehaald bij papegaaiezaak Dieca in Horn.
    Dolgelukkig thuis aangekomen viel na een uurtje of 2 al op dat er iets niet klopte aan het pootje waar de ring om zit (links). Een teen lijkt het achterste kootje met nagel te missen. Nu de papegaai voor eerst op een tak probeert te gaan klikken is ook te zien dat op 1 na, alle tenen na voren gericht staan i.p.v. 2 naar voren en 2 naar acheren. We hebben al contact gehad met de winkel en deze willen ons een vergoeding bieden voor het ontbrekende kootje of, zodra er een beschikbaar is, een andere papegaai. Ze stellen echter dat het normaal is dat de 4 tenen nog niet allemaal naar achteren staan omdat jonge papegaaien nog veel op hun hielen staan. Op internet heb ik al veel nagezocht en geen enkele papegaai kunnen vinden waarbij dit ook het geval is! Ook nog veel jongere edelpapegaaien staan al allemaal op 2 tenen na voren en 2 na achteren. Daar wij zelf net nieuw zijn met papegaaien wil ik toch eerst jullie even vragen wat jullie hier van zeggen. Alvast bedankt voor alle reacties!

    1.jpg2.jpg3.jpg

  • #2
    Is je edel al bij de va geweest? Voor een algemene controle en voor de testen?
    Ik ben heel beneiuwd wat de va er van zegt.
    Ik ben geen expert maar het komt mij over als een niet-standaard pootje zeg maar.
    En als hij toch nog getest moet worden moet je dat toch zsm doen en kan je gelijk de vraag meenemen.
    Maar misschien heeft een ander een beter voorstel of tip.

    Geen duidelijke foto's van de pootjes, maar hier is mijn edel resp 10 weken en 11,5 week. (is al jaren terug overigens)


    HL01100622.jpg

    HL15100601a.JPG

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door PSB Bekijk Berichten
      Hallo Allemaal,

      Afgelopen woensdag hebben wij onze 9 weken oude Edelpapegaai opgehaald bij papegaaiezaak Dieca in Horn.
      Dolgelukkig thuis aangekomen viel na een uurtje of 2 al op dat er iets niet klopte aan het pootje waar de ring om zit (links). Een teen lijkt het achterste kootje met nagel te missen. Nu de papegaai voor eerst op een tak probeert te gaan klikken is ook te zien dat op 1 na, alle tenen na voren gericht staan i.p.v. 2 naar voren en 2 naar acheren. We hebben al contact gehad met de winkel en deze willen ons een vergoeding bieden voor het ontbrekende kootje of, zodra er een beschikbaar is, een andere papegaai. Ze stellen echter dat het normaal is dat de 4 tenen nog niet allemaal naar achteren staan omdat jonge papegaaien nog veel op hun hielen staan. Op internet heb ik al veel nagezocht en geen enkele papegaai kunnen vinden waarbij dit ook het geval is! Ook nog veel jongere edelpapegaaien staan al allemaal op 2 tenen na voren en 2 na achteren. Daar wij zelf net nieuw zijn met papegaaien wil ik toch eerst jullie even vragen wat jullie hier van zeggen. Alvast bedankt voor alle reacties!

      [ATTACH=CONFIG]11972[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]11973[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]11974[/ATTACH]


      PSB,

      Ik kweek al een aantal jaren (parkieten,rosella's gekweekt) nu papegaaien maar het is mij nog nooit opgevallen dat bij de jongen de teentjes niet gelijk "goed" staan.

      Volgens mij mankeerd er wat aan het pootje, misschien is er bij het ringen (iets te laat zodat het pootje te dik was)te hard aan de tenen getrokken om de ring er om te krijgen.

      Ik zou een VA raadplegen wat evt de oorzaak is, hij kan zich er wel mee redden maar het landen en iets vast pakken gaat moeilijker.

      Ik zou hem terug doen voor eentje zonder mankementen.

      Ed
      Hier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.

      http://home.kpn.nl/bakk4330/

      dit wordt mijn nieuwe site:
      www.burdies-papegaaien.nl



      4x 5 x 1 x 1 x
      en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet


      Comment


      • #4
        Bedankt voor de reacties. Inmiddels zijn we er mee terug gegaan en moeten we wachtten tot er een andere beschikbaar is.

        Comment


        • #5
          mijn edel mist ook aan allebij de pootjes een tentje maar maar voorde rest is gaat alles goed

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X