Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Omgang met Edelpapegaai

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Omgang met Edelpapegaai

Hallo,

ik ben van plan een koppel edelpapegaaien te gaan halen.
    ik ben zoveel mogelijk informatie aan het verzamelen om deze vogels een zo goed mogelijk leven te bezorgen.
    voor meer vragen stel ik deze gewoon hier.
    kan je de edelpapegaai bijv. ergens een weekend of paar dagen meenemen?
    of raakt hij dan in de war?
    Denzo Chica

Ik dacht dat jij voor ara's zou gaan
    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

Comment

wat heeft je van gedachten doen veranderen?

Comment

Nouja. ik heb goed zitten nadenken over de soorten. want een ara is toch een stuk groter dan een edelpapegaai. alhoewel dit ook hele mooie en sociale vogels zijn... En het word mijn eerste vogel ooit... behalve een grasparkietje dan... dus ik wil het eigenlijk niet te groot aanpakken nog. of zeg ik iets stomzinnigs? dat hoor ik dan wel graag of dat nou uitmaakt of niet... gr. marcel
        Denzo Chica

Comment

Ik werk 8 uur in de week... En ik weet niet of ik een koppel ara's dan te weinig aandacht zal geven... maar dat zal bij elke vogel wel zijn denk ik...
          Denzo Chica

Comment

En een ara is een stuk duurder... mocht ik er 2 willen zal ik wel plus het testen misschien wel 4000 euro kwijt zijn
            Denzo Chica

Comment

Omgang met Edelpapegaai

8 uur in de week zal toch geen probleem zijn?

Tevens heb je een koppel, dus die vermaken elkaar wel!
              Last edited by dhelios; 04-02-13, 12:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xcodd Bekijk Berichten
                Nouja. ik heb goed zitten nadenken over de soorten. want een ara is toch een stuk groter dan een edelpapegaai. alhoewel dit ook hele mooie en sociale vogels zijn... En het word mijn eerste vogel ooit... behalve een grasparkietje dan... dus ik wil het eigenlijk niet te groot aanpakken nog. of zeg ik iets stomzinnigs? dat hoor ik dan wel graag of dat nou uitmaakt of niet... gr. marcel
                Ik denk dat een probleem niet vaak in de grootte zal zitten, behalve een wat grotere kooi. Ook de edelapegaai is een behoorlijk grote vogel.
                Een edelpapegaai zal mi niet makkelijker op te voeden zijn dan een ara.
                Een edelpapegaai heeft wel een heel uitgebalanceerd dieet nodig van heel veel vers fruit en groente, dat is best iets om rekening mee te houden. (daarom is de omgeving van de kooi ook heel vaak vies en plakkerig)

Een tamme edel kan je makkelijk meenemen net zoals een andere gaai, ook een paar dagen, als hij maar aandacht krijgt. Tov een andere gaai is dat meenemen wel wat bewerkelijker tav het dieet.

Comment

Zoiezo neem ik een groten kooi van ong 60x 60x 170... Maar de prijs van de ara valt me echt even tegen omdat ik ook voor wat anders aan het sparen ben. vandaar deze keuze... prachtige vogels. een ara kan in de toekomst altijd nog.... maar als ik bijv. op een doordeweekse dag sochtends naar mn werk ga.. ik sta dan een uur van tevoren mijn bed uit... kan ik dan op dat moment de pellets zaadjes en noten te gelijk geven? En dan bijv. voor avond eten de groente en fruit? Hoe zit dat precies
                  Denzo Chica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xcodd Bekijk Berichten
                    Zoiezo neem ik een groten kooi van ong 60x 60x 170... Maar de prijs van de ara valt me echt even tegen omdat ik ook voor wat anders aan het sparen ben. vandaar deze keuze... prachtige vogels. een ara kan in de toekomst altijd nog.... maar als ik bijv. op een doordeweekse dag sochtends naar mn werk ga.. ik sta dan een uur van tevoren mijn bed uit... kan ik dan op dat moment de pellets zaadjes en noten te gelijk geven? En dan bijv. voor avond eten de groente en fruit? Hoe zit dat precies
                    60x60 is echt te klein voor een edelpapegaai! Laat staan voor 2!
                    60 cm is de ruimte die ze nodig hebben om de vleugels uit te kunnen slaan, dus echt te klein om dagelijks in gehuisvest te zijn!

En ik denk dat je je echt nog wat moet verdiepen in het dieet van de edelpapegaai.
                    De edelpapegaai is een echte fruiteter en alleen 's avonds wat fruit is echt te weinig. Zeker de helft van hun voeding moet uit fruit en groente bestaan, waarvan meer fruit dan groente en minimaal 5 verschillende soorten per dag en dan elke dag ook nog afwisselend.

Comment

Gelukkig ben ik ook hier om juist meer te verdiepen in papegaaien... ik wil weten wat geschikt is... ik heb nog niks aan kooi of wat dan ook gekocht... Zijn er nog andere soorten papegaaien die jullie mij kunnen adviseren zonder dat het extreem veel gaat kosten
                      Denzo Chica

Comment

Het is maar net wat je wilt. Grote vogels kosten in aanschaf meer dan kleintjes.
                        en ook daar is verschil in, hoe zeldzamer, des te duurder.
                        Als ik jou was zou ik eens bij mensen op bezoek gaan die diverse soorten in huis hebben zodat je wat meer info krijgt.
                        zoals je het tot nu doet, is al goed, geen impulsieve aankoop doen maar je verdiepen.

Comment

dat is inderdaad mijn bedoeling...

ik hoop iemand op het forum te ontmoeten waar ik misschien ooit een kijkje zou mogen nemen
                          het liefst wil ik een middelmaat aan papegaai. om mee te beginnen....
                          in de toekomst als ik alles voor elkaar zou hebben en alles financieel kan veroorloven ga ik voor de duurdere versies...
                          het liefst voor nu wat ik al zei een middelmaatje en 2 waar ik wat mee kan gaan doen later, praten, vliegen, douchen etc. etc.
                          Denzo Chica

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                          X