hallo mensen heb een edel pop luna die is nu 2 jr en legt telkens een ei dierenwinkel zei gelijk weg halen maar ze heeft er inmiddels al 3 gelegd moet ik het ei laten liggen of toch weg halen????please help me weet niet wat het beste is m.v.g. sandra
X
-
eieren onbevrucht
hallo wij zijn trotse ouders van luna edel en rocco 45 jr blauwvoorhoofd zijn zulke schatjes rocco is helaas mishandeld en verwaarlosd maar krijgt bij ons lekker lui leventje met veel liefde en aandachtgroetjes demoezzeLabels: Geen
-
Is 2 jaar niet erg jong om eieren te leggen?
Ik zou nooit eieren weghalen. Ze wil broeden en een ei weghalen dat stimuleert alleen maar om een vervangend ei te leggen.
Als ze is uitgebroed, ze verliest vanzelf interesse, dan zou ik proberen haar zoveel mogelijk af te leiden, veel wisselende speeltjes, veel eruit zodat ze meer belangstelling voor andere dingen krijgt en niet voor broeden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk BerichtenIs 2 jaar niet erg jong om eieren te leggen?
Ik zou nooit eieren weghalen. Ze wil broeden en een ei weghalen dat stimuleert alleen maar om een vervangend ei te leggen.
Als ze is uitgebroed, ze verliest vanzelf interesse, dan zou ik proberen haar zoveel mogelijk af te leiden, veel wisselende speeltjes, veel eruit zodat ze meer belangstelling voor andere dingen krijgt en niet voor broeden.hallo wij zijn trotse ouders van luna edel en rocco 45 jr blauwvoorhoofd zijn zulke schatjes rocco is helaas mishandeld en verwaarlosd maar krijgt bij ons lekker lui leventje met veel liefde en aandachtgroetjes demoezze
Comment
-
Inderdaad lekker een tijdje laten broeden en dan verliest ze vanzelf de interesse!
Klein puntje: de amazone zoals die op de foto staat, is dat zijn vaste kooi? Want die kooi is echt niet geschikt voor een amazone... Ik weet niet hoe hoog hij is maar in de breedte lijkt hij te klein en hij is rond en dat is nooit goed.Nikki
Fleur
Zazu & Zoë (forpusjes)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joseetje Bekijk BerichtenInderdaad lekker een tijdje laten broeden en dan verliest ze vanzelf de interesse!
Klein puntje: de amazone zoals die op de foto staat, is dat zijn vaste kooi? Want die kooi is echt niet geschikt voor een amazone... Ik weet niet hoe hoog hij is maar in de breedte lijkt hij te klein en hij is rond en dat is nooit goed.hallo wij zijn trotse ouders van luna edel en rocco 45 jr blauwvoorhoofd zijn zulke schatjes rocco is helaas mishandeld en verwaarlosd maar krijgt bij ons lekker lui leventje met veel liefde en aandachtgroetjes demoezze
Comment
-
p.s. weet iemand hoe ik rocco over krijg in zijn nieuwe kooi liefst zo min mogelijk stressen ik dacht openingen tegen elkaar aan zetten????en dan wat lekkers in nieuwe kooi???m.v.g. sandrahallo wij zijn trotse ouders van luna edel en rocco 45 jr blauwvoorhoofd zijn zulke schatjes rocco is helaas mishandeld en verwaarlosd maar krijgt bij ons lekker lui leventje met veel liefde en aandachtgroetjes demoezze
Comment
-
O nou super om te horen! Wat je zegt kun je inderdaad proberen en anders desnoods met een handdoek pakken en overzetten. Niet te lang erover doen of twijfelen, want hoe langer het duurt hoe meer stress er is. Dan maar even een paar seconden onrust, maar het is wel voor z'n eigen bestwil. En hij zal daarna echt wel een tijdje moeten wennen na 45 jaar in dat kleine ding maar het is hoe dan ook beter voor hem moet je maar denken!Nikki
Fleur
Zazu & Zoë (forpusjes)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joseetje Bekijk BerichtenO nou super om te horen! Wat je zegt kun je inderdaad proberen en anders desnoods met een handdoek pakken en overzetten. Niet te lang erover doen of twijfelen, want hoe langer het duurt hoe meer stress er is. Dan maar even een paar seconden onrust, maar het is wel voor z'n eigen bestwil. En hij zal daarna echt wel een tijdje moeten wennen na 45 jaar in dat kleine ding maar het is hoe dan ook beter voor hem moet je maar denken!hallo wij zijn trotse ouders van luna edel en rocco 45 jr blauwvoorhoofd zijn zulke schatjes rocco is helaas mishandeld en verwaarlosd maar krijgt bij ons lekker lui leventje met veel liefde en aandachtgroetjes demoezze
Comment
-
jaa rocco in zijn nieuwe kooi
3.pnglunatje.jpgbeste mensen heb goed nieuws en slecht nieuws rocoo zit in zijn nieuwe grotere kooien luna is opgenomen in vogel cliniek de eieren hebben haar echt verzwakt en op der pootje een wondje ze moet er 3 a 4 dagen blijven mis dr nu al maar als t goed is is er verder weinig aan de hand de vogel arts vertelde me dat vogelzaadjes hellemaal niet goed zijn voor vogels en je ze beter alleen pellets kunnen eten nou daar gaan we ook aan werken want volgens mij heeft rocco al zijn hele leven al zaadjes.dus even een update hoe het nu gaat groetjes mensen sandrahallo wij zijn trotse ouders van luna edel en rocco 45 jr blauwvoorhoofd zijn zulke schatjes rocco is helaas mishandeld en verwaarlosd maar krijgt bij ons lekker lui leventje met veel liefde en aandachtgroetjes demoezze
Comment
-
Och arme Luna... Veel sterkte met haar! Maar als je dat van de zaadjes niet wist, weet je dan wel dat een edel veel meer vers fruit nodig heeft dan andere gaaien? Misschien ook handig om te weten
Wat gaaf, volgens mij zie ik Rocco zelfs los op z'n kooi zitten? Wat goed zeg! Hoe gaat het nu met hem en hoe ging zijn verhuizing?Nikki
Fleur
Zazu & Zoë (forpusjes)
Comment
-
ja joseeetje wist dat edels veel fruit en groente moet eten en die krijgt ze ook. ja rocco zit er los op had zijn voer in de nieuwe kooi gezet en smorgens zat ie er in eens in hahaahah ja ik ben heel blij voor hem onze ouwehallo wij zijn trotse ouders van luna edel en rocco 45 jr blauwvoorhoofd zijn zulke schatjes rocco is helaas mishandeld en verwaarlosd maar krijgt bij ons lekker lui leventje met veel liefde en aandachtgroetjes demoezze
Comment
Comment