Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedblok caique

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Broedblok caique

    Goedendag gewenst caique liefhebbers .

    Ik wil een broedblok laten bouwen , maar ik kan op geen enkele site de maat van het invlieggat terug vinden , wie kan mij de diameter hiervoor geven ?

    Alvast bedankt voor Uw tijd en eventuele antwoord .

    Met vriendelijke groet , Cornelis
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Doorsnede 10 cm, in ieder geval dat heb ik bij mijn caiques. Let wel op, het handigst is om een dikke houtsoort te nemen want ze gaan knagen aan hun broedhok. Ik heb een dubbelwandig hok daar zijn ze ook al bijna doorheen.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Bedankt voor Uw reactie , ik weet nu wat ik moet aanschaffen of laten maken .

      Met vriendelijke groet , Cornelis

      Comment


      • #4
        graag gedaan, ben benieuwd hoe het verder gaat. Is het een jong of reeds bewezen koppel, zitten ze binnen of buiten??

        Succes in ieder geval!
        sigpic

        Comment


        • #5
          broedblok aanschaffen

          Hallo Cornelis voor betonplex broedblokken van goede kwaliteit moet je een kijken op www.broedblokken.nl

          succes er mee ACB

          Comment


          • #6
            Hallo Esther .

            Bedankt voor Uw reactie , het is nog geen koppel , ik heb een éénjarige handtamme pop gekocht en daarna een niet tamme man kunnen kopen .
            Ik heb gelezen dat ze eerst enkele weken gescheiden dienen te zijn en daarna kan pas begonnen worden om een koppel ervan proberen te maken .

            Ik heb ze beiden binnen zitten in papagaaienkooien in gescheiden kamers zodat ze elkaar wel kunnen horen , maar niet zien ; hoewel ik het tamme popje al een paar keer heb meegenomen naar de kamer van de man .

            Ik heb al een buitenvolière klaar staan , die ik nog verder moet afmaken wat betreft wind- & water bescherming en natuurlijk een nachtverblijf .

            Ik hoop dat het zal klikken met deze vogeltjes , want veel worden er niet aangeboden op de diverse aanbodpagina's .

            Met vriendelijke groet , Cees Coco & Kiki

            Comment


            • #7
              Ook ik heb een redelijk handtamme pop van 1 jaar gekocht maar mijn ventje was ook handtam en twee. Koppelen is niet makkelijk maar ik zou ze zeker niet in gescheiden ruimten zetten. Door bij elkaar in de kamer te zitten 'leren ze elkaar kennen' weet niet hoe oud het ventje is maar weet wel dat caiques felle donders zijn. Ondanks dat beide handtam waren bij mij heb ik er 7 maanden over gedaan. Voorzichtigheid is geboden want ze kunnen heel fel zijn naar elkaar en zeer territoriaal. Het moment dat je ze samen zet moet dit echt op neutraal terrein gebeuren. Caiques zijn fel tegen elkaar dat is hun natuur ze spelen net iets hardhandiger dan de meeste andere vogels, echter heb ik nu ook al meerdere malen gehoord dat ze elkaar echt zwaar beschadigen.

              Succes met het koppelen, klinkt wel als een mooi verblijf dat ze krijgen!!
              sigpic

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X