Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trainen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Trainen

    Hoi allemaal,

    ik heb even een aantal vragen.
    1 ik wil graag dat als ik mickey op zijn speelstandaard zet dat hij daar blijft zitten. Als ik erbij zit
    dan is het geen probleem, maar als ik naar de keuken loop waar hij me gewoon kan zien dan
    Vliegt hij ervan af en komt dan huppelend naar me toe. Ik zet hem steeds terug en zeg blijf,
    maar we doen dit nu al ruim een maand maar het helpt niet. Ook als hij dan even zit dan geef ik
    Een zonnebloempitje en zeg goed zo, maar ja het is een caique dus erg eigenwijs. Hoe kan ik dit
    aanpakken?

    2 Ik heb een speeltje gekocht waar mickey de ringetjes om een stokje moet doen. Hoe trainen
    Jullie zo iets?

    3 sinds kort als ik mickey oplaat stappen dan wilt hij nog weleens bijten niet hard, maar toch dat
    Je het wel voelt. Ik corrigeer dit gedrag door mijn stem flink te verheffen en als hij dan toch
    weer bijt gaat hij of naar zijn speelplaats of kooi. Waarom doet hij dat in een keer.
    Mickey is nu bijna vier maanden hoort dit bij proberen de baas te worden?

    groetjes ingrid en Mickey

  • #2
    erik

    hallo Mickey,

    om te beginnen hier kan je ook al mee beginnen om te trainen............http://www.koppiekrauw.com/Trainen/frame-trainen.htm.

    om met je ringetjes aan de slag te gaan kun je het eerst makkelijker maken door cola doppen te pakken en die in een koffie kopje te laten gooien.
    eerst leg je de doppen op de tafel en laat de dop aanraken..........beloning(klein nootje zoals pijnboompitjes, anders duurt het te lang en hebben ze geen zin meer en geen honger...........en honger is ook makkelijk wat de liefde gaat door de maag.............zeker in het begin om te leren, later gaat het automatisch)
    later bouw je dat af bv drie keer een dopje aanraken........nootje................maar wel de dop afpakken na aanraken en weer op een andere plaats terug leggen.

    stap twee dopje laten oppakken nootje/ je kan ook belonen met goed zo enz..... wel enthousiast dopje weer afpakken en andere plaats terug leggen.
    stap drie dopje in het kopje laten gooien...................in het begin helpen met het kopje onder het dopje te houden en weer belonen................doe dit niet te lang beter twee maal een 10 minuten dan 20 minuten achter elkaar......................dit proces kan makkelijk 2 of drie weken duren met elke dag te oefenen........ligt ook aan je vogel.

    met de ringetjes het zelfde verhaal maar over het stokje gooien is iets moeilijker.............en als je de dopjes goed onder de knie hebt gaan de ringetjes ook.

    bijten is direct wegzetten en naar zijn kooi voor 5 of 10 minuten met een ferme nee of euuuuu en verder niks zeggen(en negeren en ook niet kijken), want dan weet Mickey dat het over die beet gaat.........dat die dan geen aandacht krijgt. En waarom ik denk van uit testen hoever kan ik gaan.

    naar je toe komen................het is een pap vogel(lorre en co waar die vandaan komt als ik me goed herinner) dus hij ziet jou als zijn ouders en wil bij je zijn.
    en het is ook caique eigen om naar je toe te komen en bij je te zitten..........straffen helpt wel................maar niet voor lang want een caique dramt altijd zijn zin door en aan jou hoever dat toe te laten.

    succes en veel plezier met het spelen met de dopjes.
    het is erg leuk om het aan te leren.
    erik.

    Comment


    • #3
      Dank je wel erik. Ik ga dat zeker uit proberen lijkt me idd erg leuk met die dopjes

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X