Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Caique en zonparkiet samen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Caique en zonparkiet samen?

    Ik ben nieuw hier op het forum dus ik zal me even voorstellen

    mijn naam is Michael van dorst, ik ben 13 jaar oud en eigenaar van 2 lieve valkparkieten

    nou heb ik ze in een kleine voliere buiten zitten en wil ik ze een beter leven geven met een grotere voliere maar ik zou zelf nog 2 vogels erbij willen maar geen valkparkieten nou maar een kleine papegaai soort en een andere parkiet.

    de voliere word 4x1,5x2 en ik splits hem in tweeën dus de valkjes hebben 2x1,5x2 en de andere vogels ook en nou viel mijn mijn oog op een caique want ze lijken me zo leuk en speels maar ik wil er dus nog een andere vogel bij die er aan gewaagd is.

    nou ging ik een tijd geleden naar Avi-Fauna en daar zag ik bij de vogelshow zonparkieten en ik vond ze zo lief dat ik graag die erbij zou willen hebben.

    en nu mijn vraag: kunnen een zonparkiet en een zwartkap of witbuik (ik denk de zwartkap) samen in de halve voliere want ze zijn beiden wel fel en aan elkaar gewaagd lijkt mij nu hoor ik graag jullie mening.

    Groetjes,

    Michael
    elmo, en afro mijn valkjes

  • #2
    welkom
    hier in de woonkamer gaan de beide soorten goed samen los
    ik zou zeggen gewoon proberen
    en kijk of je dan jonge vogels bij elkaar kan zetten of vogels die al gewend zijn om met andere samen te zitten
    de ruimte die je ervoor hebt is er groot genoeg voor

    Comment


    • #3
      Ik raad het je af!
      Het formaat van je voliere (2x1,5) is naar mijn idee te klein als je deze 2 soorten bij elkaar zet.
      Het kan goed gaan maar het risico dat het mis gaat en je dus een gesloopte vogel in je voliere vindt is wel degelijk aanwezig.
      Vogels in een voliere houden is wat anders dan vogels gemengd laten vliegen in een huiskamer.
      Je bent beter af als je er 2 van de zelfde soort in plaatst!
      Suc6 met je beslissing
      Groet Harry

      Comment


      • #4
        Zowel de caique als de zonparkiet is een felle vogel, die beide goed van zich af kunnen bijten.
        Daarom zou ik je echt afraden die 2 bij elkaar te zetten in een voliere!
        Samen in een woonkamer los laten vliegen kan je niet vergelijken met samen in een voliere; ik zou het echt niet doen. Juist doordat ze allebei zo fel zijn kunnen ze hevig gaan vechten.

        Overigens, niet om vervelend te doen, maar je bent 13 jaar, weet je wel dat zowel een caique als een zonparkiet behoorlijk duur zijn?

        Succes.
        En heel goed dat je je van te voren al verdiept!

        Comment


        • #5
          Ik was er eigenlijk al bang voor maar is het misschien een optie om mijn 2 balkjes samen met de zonparkiet te zetten en de caique alleen?

          denk het niet maar drm vraag ik het maar even.

          en ik ben me zeker bewust van de prijzen maar ik heb een baantje en ga er nog een 2e bijboeken en ben tegen die tijd ook jarig dus dat komt wel goed

          maar is is er geen andere kleine papegaaisoort die bij een zonnetje kan?

          groetjes,

          Michael
          elmo, en afro mijn valkjes

          Comment


          • #6
            Valkjes zijn hele zachtaardige parkieten.
            Daar kan je beter geen bullebak van een zonparkiet bijzetten. (nou je een felle parkiet bedoel ik he)

            Misschien moet je eens verdiepen in de aratinga;s? Misschien dat je daar wat kan vinden? Hoewel ik zelf niet zoveel van aratinga's weet hoor, maar daar denk ik dan eerder aan dan aan een caique of valkje. Is een koppeltje zonparkieten ook een optie?

            Comment


            • #7
              Ik wil graag nog 2 maatjes en het liefst andere soorten waarvan 1 kleine papegaai ik zat te denken aan dan misschien wel een Meyer papegaai en een zonparkiet?

              dit lijkt mij wel een redelijk goede optie maarja ik kan ze beiden apart ook goed aandacht geven maar niet altijd even veel in verband met huiswerk enzo dus daarom wil ik graag 2 soorten waarvan 1 papegaai en 1 parkiet of eventueel 2 papegaaien van een andere soort en mijn broertje neemt trouwens 2 Catharina's bij de valkjes.

              nou weet ik niet of dit goed is maar ik kocht mijn valkjes met een babyknip aan het begin van de zomer en ben ik de zomer bijna elke dag met ze naar buiten geweest op mijn schouder (kocht ze tam en 12 weken oud) en dit vonden ze helemaal geweldig maar in de winter laat ik het weer aangroeien zodat ze wel kunnen vliegen maar ik de mei vakantie wiek ik ze weer om ze mee naar buiten te nemen ik heb ze nu dus een sinds 2012 en ik ben dol op ze maar kan ik dit dan ook doen met de andere vogels die er komen dus een kleine papegaai? Het liefst wil ik ze trainen om buiten te vliegen maarja dat is meer een droom dan werkelijkheid...

              Groetjes,

              Michael
              elmo, en afro mijn valkjes

              Comment


              • #8
                En ik wil geen nageslacht dus een koppel is geen optie want mijn valkjes zijn ook 2 zusjes
                elmo, en afro mijn valkjes

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X