Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Caique kopen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Oorspronkelijk geplaatst door Burki Bekijk Berichten
    Is dit een goede kooi ? jammer genoeg zijn de andere gelijk verkocht http://www.youtube.com/watch?v=zXKTnR3iUkc
    Alleen de slot is wel zo > 2013-08-23 19.05.28.jpg

    Comment


    • #47
      Ik heb vandaag die kooi gekocht en zij is al half uurtje in de kooi en is nu gekke geluidtjes aan het maken alsof die blij is geworden en ook een beetje aan het schreeuwen

      Comment


      • #48
        Burki...onwijs top dat je alle goede adviezen die je hier krijgt ook er wat meedoet...:thumbup:

        Marie-Louise en Kippie
        Groetjes Marie-Louise en Kippie.

        Comment


        • #49
          Oorspronkelijk geplaatst door Burki Bekijk Berichten
          Ik heb vandaag die kooi gekocht en zij is al half uurtje in de kooi en is nu gekke geluidtjes aan het maken alsof die blij is geworden en ook een beetje aan het schreeuwen

          Burki

          Ze zal even moeten wennen en als ze opgewonden zijn dan zijn ze wat drukker dit kan uitten zich in schreeuwen enz.
          Gewoon lekker laten wennen en heel veel plezier met deze prachtige papegaai.

          Mvg. Julia
          Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

          Comment


          • #50
            Nog een vraag mogen caique's perzik, abrikoos, en/of nectarine eten?

            Comment


            • #51
              Oorspronkelijk geplaatst door Burki Bekijk Berichten
              Nog een vraag mogen caique's perzik, abrikoos, en/of nectarine eten?
              Zeker weten je doet ze er een groot plezier mee, ze eten bijna al het fruit, pas wil op voor het fruit met pitten, m.n. de steenpitten. Advocado beslist niet geven deze is giftig voor papegaaien.

              Mvg. Julia
              Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

              Comment


              • #52
                Is het normaal dat een caique elke dag om 19.00-20.00 gaat slapen en dan slaapt die gewoon tot morgen. Ik vindt dit best wel vroeg

                Comment


                • #53
                  Verschilt per gaai. Hier heb ik er twee (een amazone en een bb) die allebei graag vroeg gaan slapen en die doe je geen plezier met nog een hoop aandacht na 20 uur. Maar Joris (grijze) die heeft voor mijn gevoel amper slaap nodig, want die is tot laat actief en begint zo gauw hij 's morgens de kans krijgt al weer te kletsen en te fluiten.
                  Daarnaast weet ik ook niet hoe oud/jong je caique is, maar als ze nog erg jong zijn hebben ze net als mensen nog meer slaap nodig.

                  Comment


                  • #54
                    Heel veel papegaaien hebben 12 uur lang slaap nodig dus van 20 uur tot 08 uur is dan heel normaal

                    Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
                    Snoopy Cookie kiki Simba

                    Comment


                    • #55
                      Vinden caique's schelpenzand fijn en is dat goed voor hun, wat als die het zand pronkgelijk inslikt of wanneer ik stukje perzik ofzo geeft en op het grond valt op het zand dus dan plakt dat en eet die het alsnog op. Is dit goed ?

                      De merk is Vitakraft
                      http://static.webshopapp.com/shops/0...ptus-koker.jpg

                      Die blauwe is het. En gelijk de vraag wat is het verschil tussen die groene en blauwe

                      Comment


                      • #56
                        Mischien dat ze het fijn vinden maar het stuift flink en dat is door dat ze het inademen heel erg slecht voor ze

                        Verschil staat al op de bus groen is met eucalyptus blauw is zonder

                        Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4
                        Snoopy Cookie kiki Simba

                        Comment


                        • #57
                          Het kan geen kwaad, maar zo als met alles met mate, de blauwe is met anijs en de groene met eucalyptus, beide geven een fijne geur aan het schelpenzand, anijs zit ook in het zaadmengsel van vogeljungle, je kent het vast wel beschuit met muisjes daar zit ook anijs zaad in.
                          Zelf gebruik ik beukensnippers op de bodem met een rooster er boven, de beukensnippers zijn een prima bodembedekker, je kunt het voedsel elke dag makkelijk verwijderen en hoeft het maar 1x per week te verversen. Ik wil niet dat ze op de bodem scharrelen ondanks dat ik elke dag de poepjes en etensresten verwijder. Ik gebruik wel schelpenzand het zit in 2 stevige bloempotten op de vensterbank, hier zitten ze vaak op om naar buiten te kijken, af en toe nemen ze een hapje hiervan, er zitten mineralen in die een aanvulling zijn op hun dagelijkse menu.

                          Mvg. Julia
                          Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                          Comment


                          • #58
                            Wanneer is een Caique uitgegroeid?

                            Mij caique is nu ong. 21 weken (ong. 5 maanden dus) en heeft nog niet de echte witte buik van een caique en heeft nog kale plekken (Grijze veertjes) onder zijn vleugels.

                            Dus wanneer zijn zijn veertjes volgegroeid?

                            Comment


                            • #59
                              Hallo Burki,

                              De caique is ergens rond zijn 2e/3e jaar volwassen, als je caique rond 1 jaar is zullen de wittebuikveren steeds witter worden en de gelige veren verdwijnen, bij ons heeft het gemiddeld ongeveer 1,5 jaar geduurd voor het volledig wit was, dus geduld het komt goed, de grijze donzige veertjes zullen blijven, onder de vleugels, is de verenbekleding beduidend minder dik, wat betreft de kale plekken, hier kan ik zonder foto niets over zeggen.

                              Mvg. Julia
                              Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                              Comment


                              • #60
                                Wow dat duurt wel langer dan dat ik verwacht had En wanneer is die in de puberteit periode of wanneer is die geslachtsrijp?
                                Plus nog een vraag mogen Caique's ook Pitaja's eten ook wel drakenvrucht genoemd?
                                Last edited by Burki; 30-10-13, 20:34.

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse
                                Working...
                                X