Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gekortwiekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • gekortwiekt

    Hallo allemaal,

    Nu het mooie weer is aangebroken hebben we met gemengde gevoelens onze caique' s vandaag gewiekt, ik heb voor de Amerikaans/Hollandse methode gekozen, het mooie diepe kobalt blauw is nu weg, met pijn in mijn hart. Het risico werd te groot elke keer als we naar buiten gingen vlogen ze achter ons aan, het was een kwestie van tijd dat het een keer mis zou gaan, aan de ene kant is er nu rust in de wetenschap dat ze nu geen hoogte meer kunnen maken, alleen nog maar van hoog naar laag met behoudt van het belang dat ze goed kunnen landen, aan de ene kant geen vliegtuigjes meer die om ons heen cirkelen, het voelt dubbel.

    We hebben 2 uur buiten met hun gezeten op ons terras, ze genoten zichtbaar dat maakt het wel weer wat goed.
    Zo dat moest ik even kwijt, Rosy onderging het redelijk goed, ik was al weken haar vleugels aan het spreiden en aan het aanraken, bij Jake ging het helaas wat moeizamer, hij laat het wel toe als we zijn vleugel aanraken en enigszins spreiden, maar knippen is toch wel even wat anders voor Jake, snel doorgezet en even later kwam hij al schooien voor wat lekkers.

    Groetjes uit een zonnig Limburg

    Julia
    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

  • #2
    heb voor de Amerikaans/Hollandse methode gekozen

    Hoe ziet dat er uit ?

    Henk

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Henk Draaijer Bekijk Berichten
      heb voor de Amerikaans/Hollandse methode gekozen

      Hoe ziet dat er uit ?

      Henk

      Hallo Henk,

      zie link; http://www.koppiekrauw.com/Papa-kenn...kortwieken.htm

      deze methode heb ik toegepast, een mengvorm tussen de Amerikaanse en hollandse methode 10 slagpennen aan elke zijde.

      Mvg. Julia
      Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

      Comment


      • #4
        OkéOké

        Comment


        • #5
          Door het lekkere weer hebben ze er meteen van kunnen genieten van hun "nieuwe vleugeltjes".
          Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
          http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

          Comment


          • #6
            Slimme keus ook al is het met pijn in je hart. Het risico met lekker weer en wegvliegen is vervelender. En het groeit weer aan. Komende winter kunnen ze weer lekker bij je rond vliegen!

            Comment


            • #7
              Hallo

              Jake heeft zich al helemaal aangepast aan de nieuwe situatie, Rosy heeft er wat meer moeite mee en zat in een klein dipje, vandaag begint ze wat meer praatjes te krijgen. Ze vinden het heerlijk buiten.

              Dank je voor kullie reacties.

              Groetjes Julia
              Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

              Comment


              • #8
                update

                Hallo,

                Na een aantal dagen zich als een diva te hebben laten ronddragen, is Rosy weer helemaal de oude, ze geniet zichtbaar buiten en is samen met Jake op ontdekkingstocht, de vlinders, bijen en andere vliegende insecten worden met veel belangstelling bekeken.
                Het kruidentuintje met tijm peterselie rozemarijn enz. hebben ze al ontdekt en ervan geknabbeld. Hun wereld is een stuk groter geworden, ze gaan over de houten brug die vanaf het overdekte terras over de vijver ligt naar de tuin, heel voorzichtig gaan ze steeds dieper de tuin in. Gister in de namiddag zaten we buiten toen een geringde duif op de brug landde, ze keken elkaar echt voor een aantal seconden aan, recht in de ogen, tegenover elkaar bewegingsloos, waarop Jake en Rosy op een gegeven moment naar ons terug rende en via onze voeten omhoog klommen en zich gauw in onze nek tussen onze haren verstopte het was heel komisch, de duif heeft een aantal slokjes water gedronken en is toen weg gevlogen.

                Nu Rosy weer van hun klimboom naar de kooi springt/vliegt en visa versa, van de kooi naar de bank, van daar op de salontafel om vervolgens haar weg naar de vensterbank te vervolgen, waar ze dan heel genoeglijk op haar bloempot gaat zitten (gevuld met wit schelpenzand) met een blik van zie je, ik heb je niet meer nodig.
                Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                Comment


                • #9
                  Wat heerlijk om zo over ze te lezen, alsof je er zelf bij bent, haha. Heb je ook foto's van hun avonturen in de tuin? Lijkt mij erg leuk om ze te zien.
                  Baasje van Kip & Jack (Grijze Roodstaarten) en Ozzy (Meyertje)
                  http://www.roodstaartjes.blogspot.nl/

                  Comment


                  • #10
                    update kortwieken

                    Hallo

                    Het is weer een tijd geleden dat ik Rosy en Jake heb gekortwiekt, na het wieken viel na ongeveer ruim 1 week al een geknipte slagpen uit bij Jake, nu vele maanden verder heeft Rosy inmiddels haar volledige verenkleed terug op 2 slagpennen na, die nu uit de koker komen, dus ze vliegt weer als vanouds, haar prachtige kleuren zijn weer te zien, ze vliegt weer van harte lust rond en naarmate haar vliegkunst toenam neemt ook haar brutaliteit toe, ze pikt zo in de vlucht een stuk van je boterham uit je hand.
                    Jake die eerder begon heeft nog enkele pennen te gaan, maar doet niet onder voor Rosy der vliegkunst, alleen kan Jake minder goed hoogte maken het kost hem meer moeite, het is mij allemaal meegevallen, komend voorjaar rond april gaat de schaar er weer in, het is het allemaal waard als ik alles tegen elkaar afweeg is het voor ons en onze kipjes het beste. In het najaar tot het voorjaar kunnen ze vliegen dat het een lieve lust is, maar van het voorjaar tot begin najaar is het even afgelopen en kunnen ze alleen nog maar van hoog naar laag en goed landen dat is de basis. Ze hebben genoten van hun buiten avonturen en wij konden zonder angst naar buiten en ook al bleef de hordeur even open geen paniek we zijn er achter gekomen dat de veranda/serre een soort natuurlijke grens is. Ze voelen zich veilig en gaan zonder ons niet veel verder dan de brug over de vijver, ze hebben eindeloos op de rand van de leuning van de tuinstoel gezeten en zitten te genieten van het zonnetje, de wind en alle gevleugelde insecten en al het moois wat er in onze tuin op bezoek komt om te drinken, te badderen enz.


                    Mvg. Julia
                    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse
                    Working...
                    X