Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken met tam koppel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kweken met tam koppel

    Hallo,

    Ik kan een tam koppel zonparkieten kopen. Deze zijn gewend om buiten en binnen te zitten, aldus de eigenaar.
    Hij heeft er echter geen broedblok bij, aangezien ze altijd in een 'gewone' vogelkooi gezeten hebben.
    Nu wil ik ze in een buiten volière met vorstvrij nachthok doen om mee te kweken. Denken jullie dat dit goed gaat? Vooral vanwege het feit dat er geen broedblok bij zit.

    Groet en bij voorbaat dank.

  • #2
    Wat is de leeftijd van deze vogels?
    Zitten er sex-papieren bij zodat je zeker weet dat het een pop en een man is?
    Als het inderdaad een koppel kan je ze gerust aanschaffen, je kan zelf een broedblok maken. als ze niet gewend zijn om in een blok te slapen zal het misschien even duren voordat ze in het blok zullen gaan, maar geef het gewoon de tijd dan zullen ze er best in willen slapen. Ik raad je wel aan om wat meer afstand te nemen zodat ze meer op elkaar aan gewezen zijn en hun natuurlijk gedrag meer ontwikkeld wordt.
    Ik heb hier een tamme man bij een natuurbroed pop zitten sinds 2 maanden en die vertonen sinds kort paargedrag, de man voert inmiddels de pop en heb de eerste poging tot paren ook waargenomen dus waarom zou het niet kunnen.........
    suc6 met je beslissing tot aanschaf.
    Groet Harry

    Comment


    • #3
      Spannend dus weer Harry !!
      Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

      Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
      Bedankt voor onze mooie Jaren


      Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

      http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

      http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Harry1966 Bekijk Berichten
        Wat is de leeftijd van deze vogels?
        Zitten er sex-papieren bij zodat je zeker weet dat het een pop en een man is?
        Als het inderdaad een koppel kan je ze gerust aanschaffen, je kan zelf een broedblok maken. als ze niet gewend zijn om in een blok te slapen zal het misschien even duren voordat ze in het blok zullen gaan, maar geef het gewoon de tijd dan zullen ze er best in willen slapen. Ik raad je wel aan om wat meer afstand te nemen zodat ze meer op elkaar aan gewezen zijn en hun natuurlijk gedrag meer ontwikkeld wordt.
        Ik heb hier een tamme man bij een natuurbroed pop zitten sinds 2 maanden en die vertonen sinds kort paargedrag, de man voert inmiddels de pop en heb de eerste poging tot paren ook waargenomen dus waarom zou het niet kunnen.........
        suc6 met je beslissing tot aanschaf.

        Ha Harry,
        Bedankt voor je antwoord! Ze zijn van 2011. Papieren had de eigenaar maar zijn nu kwijt. Als ik ze koop laat ik direct dna test doen en ik bespreek voor de eventuele koop dat hij garandeert dat het een koppel is d.m.v. contractje ofzo.

        groet!

        Comment


        • #5
          Papieren had de eigenaar maar zijn nu kwijt. Als ik ze koop laat ik direct dna test doen en ik bespreek voor de eventuele koop dat hij garandeert dat het een koppel is d.m.v. contractje ofzo.

          Zonder de verkopende partij in kwaad daglicht te willen stellen, zou ik het volgende doen.

          Je vraagt bij Taurus of Gendika een zakje op voor veren DNA test je plukt samen met verkoper wat veren en doet deze in het zakje jij stuurt ze op en laat verkoper betalen en indien het klopt en is een koppel dan betaal jij prijs van het koppel + de test kosten.
          ik weet niet alles maar doe mijn best

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
            Zonder de verkopende partij in kwaad daglicht te willen stellen, zou ik het volgende doen.

            Je vraagt bij Taurus of Gendika een zakje op voor veren DNA test je plukt samen met verkoper wat veren en doet deze in het zakje jij stuurt ze op en laat verkoper betalen en indien het klopt en is een koppel dan betaal jij prijs van het koppel + de test kosten.

            Goed idee!! Ik wilde inderdaad wel iets controle inbouwen maar wist nog niet precies hoe, dus hartelijk dank..

            Comment


            • #7
              je kan ook de veren opsturen naar nbt

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door angelo8800 Bekijk Berichten
                je kan ook de veren opsturen naar nbt
                Kan iemand me vertellen welke van de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft? Gendika, Taurus of nbt?

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X