Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zonparkiet tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ben ik weer

    hallo,

    heeft even geduurd voordat ik weer antwoord kon geven.
    Heb onze zonparkiet inderdaad die zaterdag opgehaald.
    Bertje (zoals hij zo zij heet) zat toen op 3 x papvoeding nog en kreeg ook wat gemengde zaad.
    Inmiddels krijgt Bertje geen pap meer. Het ging eigenlijk vrij makkelijk en geleidelijk. Had me op het ergste voorbereid maar was totaal niet nodig.
    Ze gaf het zelf goed aan en tesamen met alle info die we gelezen hadden de afgelopen maanden ging het perfect.

    Ze krijgt nu dus van ons elke dag een bakje zaadmengsel met grit en wat eivoer en smiddags krijgt ze groente/fruit. Ze heeft een duidelijke voorkeur voor bepaalde fruitsoorten en wat ze niet lekker vindt eet ze ook niet meer voor de 2e keer. Op de bodem heb ik beukensnippers liggen.

    Bertje is vind ik erg tam. Ze (weet nog niet of het een hij of een zij is) Ze houdt erg van kusjes geven en knuffelen. Op het moment kan ze af en toe erg vinnig doen en is dan niet zo lief tegen ons.
    ik had vanaf dag 1 een zak in haar kooi hangen. Bertje vond dit totaal niet interessant. Op een dag kreeg ze haar voeding (ze zat toen op 1xpd) en ging na haar voeding ineens regelrecht in de muts liggen. Dit is ze vanaf toen elke dag gaan doen en nu als het savonds is gaat ze in haar muts liggen en als het te lang duurt voordat we een deken over haar kooi gooien dan geeft ze commentaar totdat er een deken eroverheen ligt en het licht moet ook uit anders protesteert ze ook. Als ik aan het afwassen ben en ze hoort het en heeft er zin in dan springt ze in de bak zodat ze nat gespettert wordt door de kraan.

    het schreeuwen vind ik reuze mee vallen. Ja tis hard en schel en vooral als ze vlakbij je oor zit maar tis te doen.

    Heb nog wel een vraagje. ze vliegt hier regelmatig los in huis. Alleen als we niet thuis zijn dan zit ze in haar kooi. HEt wordt natuurlijk mooi weer dus de tuindeuren staan regelmatig open en dan kan ze niet los.
    Nu zie ik wel dat sommige ze gewoon buiten laten vliegen (en zelfs mee naar het park nemen zo los) maar dit lijkt me erg link als ze niet gekortwiekt zijn. In de winkel heb je ook tuigjes maar ik weet niet of dat iets is. Hoe doen jullie dat in de zomer?

    groetjes Sheryl
    Using Tapatalk

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse
    Working...
    X