Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliesjes om veren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Vliesjes om veren

    Mijn Zonparkiet heeft de laatste tijd van die vliesjes rondom nieuwe veren die bijna niet opengaan, het vliesje is een soort waslaagje.
    Deze zitten rondom het hoofd, hals en nek, op de rest van het lichaam zitten ze er niet.

    Als ik met mijn vingers het puntje openmaak dan gaan ze gewoon verder open uit zichzelf

    Hij begint nu ook te plukken op de hals om de vliesjes open te krijgen maar heeft er verder geen last van en is ook gewoon heel levendig.

    Je kunt de vliesjes op de foto zien rond het oog.

    De vogel is ongeveer 2.5 jaar oud.

    Weet iemand wat dit is?

    IMG_3180.jpg

  • #2
    Het zijn gewoon de nieuwe veertjes waarvan het vliesje een tijd om blijft zitten totdat het verdroogd en het veertje volgroeid is, dan krabt hij het vliesje open en verschijnt het nieuwe veertje. Ik help Koko ook wel met openmaken. Ik begin heel voorzichtig bij het begin met mijn nagels er in te drukken en voel dan of het droog genoeg is. Als het nog aanvoelt als plastiq dan is het nog niet goed om open te maken. Koko geeft het ook aan met een geluidje dat ik dan niet verder moet met dat vliesje, want dat doet dan pijn. Veel koppeltjes doen dat ook bij elkaar maar ze kunnen het ook zelf. Dus niets aan hand hoor. Als ze op een plek zitten en met hun veertjes bezig zijn, dan zie je ook allemaal schilfertjes rondom ze liggen (stukjes vlies dus).
    Als je helpt doe het voorzichtig want als het pijn doet trekt hij zich terug en heb jij het onvolgroeide veertje in het vliesje tussen je vingers.
    Koko en Duckie

    Comment


    • #3
      mee eens
      en als ze met meerdere zijn helpen ze elkaar waar ze zelf niet bij kunnen
      ik help ze ook altijd en vind dat ook leuk om te doen als ze dat willen

      Comment


      • #4
        Het problem is dat die er nu aan begint te plukken zoals je op de foto kunt zien.

        Comment


        • #5
          probeer hem zoveel mogelijk te helpen,en verder moet je afwachten.
          heb er zelf 6 en eentje plukt ook,alleen weet ik niet hoe lang al,hoe langer hoe moeilijker er af te komen is.
          kijk het gewoon even aan hoe het gaat

          Comment


          • #6
            inderdaad goed blijven helpen.
            Ook wil douchen helpen, dan gaat ze heel ijverig poetsen en dan maken ze ze vaak zelf open

            Comment


            • #7
              Waarom het gezond is om je vogel te laten douchen :
              - Om het verenpak in optimale conditie te houde.
              - Door het douchen blijven de huid en de veren soepel en vitaal en gezond.
              - De veerschachten blijven soepel en dat is goed bij het verwisselen van de veren, dus het openbreken van de pennen.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door ranoe Bekijk Berichten
                inderdaad goed blijven helpen.
                Ook wil douchen helpen, dan gaat ze heel ijverig poetsen en dan maken ze ze vaak zelf open
                Ik breek ze ook zoveel mogelijk open met mijn vingers, er zit een bad aan de kooi en daar zit de vogel ook geregeld in

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X