Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag eerste legsel koppel zonparkieten van 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Vandaag was het tijd om het oudste kuiken op een leeftijd van 17 dagen te ringen. Het was voor mij de allereerste keer dat ik een ring ging zetten dus er heerste wel een stukje gezonde spanning! Ik moet zeggen dat het me achteraf gezien toch wel meegevallen is, hopelijk heeft het kuiken het ook zo ervaren

    kuiken NB14 0TFL 1.jpg

    Filmpje van de ring zetten volgt....
    Groet Harry

    Comment


    • #32
      Hij/zij laat in ieder geval trots zijn/haar ring zien

      Leuk om alles zo op de voet te kunnen volgen!
      Cupido Sunny Mavina

      Comment


      • #33
        Hierbij het filmpje ....

        Groet Harry

        Comment


        • #34
          Prachtig! En zo beheerst en kalm. Heel mooi om te zien!

          Comment


          • #35
            Mooi filmpje Harry.

            Maar ik snap dat het lastig is het ringen vooral voor de eerste keer,maar ja als je dan goed bedoelde adviezen krijgt en ze vergeet of naast je neer legt

            nog maar een paar tips dan;

            maak de ring wat vochtig met speeksel is een simpel glijmiddel maar werkt prima.
            ring de vogel boven een tafeltje, je zal niet de eerste zijn die het jong laat vallen door welke oorzaak dan ook.
            parkieten hebben 4 tenen 2 naar voren en 2 naar achter dus die ring je iets wat anders als zeg maar een kanarie dat het op deze manier wel wil heb je nu bewezen zoals wel meer mensen,dat het sneller en makkelijker gaat als je de parkiet ringt zoals het hoort had ik al verteld zie ook volgend plaatje maar eens,



            Maar je hebt nog een kans over een dag of wat en dan kun je de makkelijkere manier eens proberen.
            ik weet niet alles maar doe mijn best

            Comment


            • #36
              Ik ben blij Henk dat ik het gedaan heb zoals de kweker het mij heeft uitgelegd, 2 lange tenen naar voren dan het derde lange teentje eronder leggen, ring erover en kleine teentje naar achteren. Gaat het moeizaam dan kan je de ring nat maken (zie je me ook doen in het filmpje).
              Had ik het gedaan zoals op jou plaatjes staat dan was het zeker niet gelukt want de poot van een zonparkiet ziet er toch iets anders uit, kijk maar eens op de foto van het kuiken hoe dik het gewrichtje is. Misschien werkt de methode die jij laat zien heel erg goed maar dan zal je eerder moeten ringen. Goed bedoelde adviezen zal ik nooit afslaan en zal ik altijd overwegen, echter het hele proces van aanschaf tot nu heb ik goed naar de kweker geluisterd die al jaren ervaring heeft met zonparkieten. Tot op de dag van vandaag heb ik daar nog geen moment spijt van gehad.
              Jou tip om het boven een tafel te doen neem ik wel mee, ook daar had ik wel aan gedacht alleen de ruimte van het looppad liet dat niet toe vandaar dat ik een planten tafeltje had genomen met daarop een bakje met zaagsel erin. Ik maak binnenkort een scharnierbaar blad in het looppad zodat er een soort van werktafeltje onstaat waarop ik o.a. kan ringen.
              Groet Harry

              Comment


              • #37
                Dat was nog eens een priegelwerkje waar je veel geduld voor nodig had.
                Prima gegaan volgens mij.
                Minni Micky Kimo

                Comment


                • #38
                  Vandaag de kuikens precies 3 weken en 2 weken oud

                  NB14 0TFL 1 3weken oud.jpgjongste kuiken 2 weken oud.jpg
                  Groet Harry

                  Comment


                  • #39
                    Wat zijn ze schattig😊


                    Sent from my iPad using Tapatalk HD
                    Cupido Sunny Mavina

                    Comment


                    • #40
                      Ach die bovenste die krijgt al die gele veertjes...zo lief

                      Groetjes Marie-Louise en Kippie
                      Groetjes Marie-Louise en Kippie.

                      Comment


                      • #41
                        Vandaag was het 2e kuiken aan de beurt om geringd te worden (18 dagen oud).

                        kuiken NB14 0TFL 2.jpg

                        En natuurlijk live beelden van het ringen

                        Groet Harry

                        Comment


                        • #42
                          Weer prachtig om te zien!
                          P.s. Lekker vol kropje

                          Comment


                          • #43
                            We zijn weer een weekje verder dus hierbij een update 4 en 3 weken oud.
                            De oudste begint ook al een staart te krijgen en neemt in omvang ook behoorlijk toe, bij de jongste beginnen de kleurtjes ook al te komen

                            31-10-2013 4 en 3 weken oud1.jpg
                            Groet Harry

                            Comment


                            • #44
                              Wat gaat dat allemaal hard zeg,echt mooi om te zien hoe ze groeien
                              Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

                              Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
                              Bedankt voor onze mooie Jaren


                              Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

                              http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

                              http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

                              Comment


                              • #45
                                We zijn weer een weekje verder dus hierbij een update 5 en 4 weken oud.

                                07-11-2013 NB14 0TFL 1 5 weken oud.jpg07-11-2013 NB14 0TFL 2 4 weken oud.jpg
                                Groet Harry

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse
                                Working...
                                X