Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Handtam zonparkiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Handtam zonparkiet

    Ik heb een zonparkiet gekocht die handtam is, komt op mijn schouder zitten maar wil niet op de vinger komen zitten. Wie kan mij tips geven . Groetjes Jean

  • #2
    Dan is ie dus niet handtam

    Leg eens wat lekkers op je hand en lok hem daarmee..
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      welkom en leuk een zonnetje.
      Is ie gewiekt? Dat maakt het wat makkelijker, dan heeft hij jou als trransport nodig.

      naast wat Antonia al zei, uitlokken met iets lekkers op je hand, kun je hem/haar ook vertrouwd laten worden met je handen. Laten zin dat die handen niet eng zijn. Loop af en toe langs de kooi of zijn/haar zitplek, en laat je handen bewegen zonder er iets mee te doen en loop weer door.

      Moet wel lachen hoor dat je zegt : handtam en wil niet op je handen zitten.
      Ben benieuwd waar ie dan tam in is. Heb je hem bij een winkel vandaan? of een kweker?

      groetjes Ria

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
        Dan is ie dus niet handtam

        Leg eens wat lekkers op je hand en lok hem daarmee..
        Ik heb dat juist geprobeerd en kwam direct in mijn hand zitten dus elke dag oefenen en dan zal het wel lukken zeker, hij zit wel graag op mijn schouder en in mij nek wel een lieve vogel en hij is nu zeven maand oud Mvg Jean

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
          Dan is ie dus niet handtam

          Leg eens wat lekkers op je hand en lok hem daarmee..
          ja zo lukt het wel en nog maar een maal geprobeerd dat beestje meer uit zijn kooi halen

          Comment


          • #6
            Als je elke dag eventjes oefent en hem daarmee beloont met ook je stem
            naast het lekkers begrijpt hij dat ook, en kan je over een poosje het lekkers
            weg laten en alleen met je stem reageren.

            Idd kortwieken scheelt ook een hoop bij het tammer en rustiger krijgen.
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Ar
              Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
              welkom en leuk een zonnetje.
              Is ie gewiekt? Dat maakt het wat makkelijker, dan heeft hij jou als trransport nodig.

              naast wat Antonia al zei, uitlokken met iets lekkers op je hand, kun je hem/haar ook vertrouwd laten worden met je handen. Laten zin dat die handen niet eng zijn. Loop af en toe langs de kooi of zijn/haar zitplek, en laat je handen bewegen zonder er iets mee te doen en loop weer door.

              Moet wel lachen hoor dat je zegt : handtam en wil niet op je handen zitten.
              Ben benieuwd waar ie dan tam in is. Heb je hem bij een winkel vandaan? of een kweker?

              groetjes Ria
              Ik heb hem gekocht van iemand waarvan een huisgenoot allergie heeft, hij is zelf door die mensen met vogelpoep verder groot gebracht maar bij die mensen kAm,hij niet op de vinger zitten . Bij mij komt hij nu elke dag uit zijn kooi,en begint naar mijn hand te komen , groetjes Jean

              Comment


              • #8
                zonnetjes zijn hele leuke nieuwsgierige vogels
                zorg dat je zijn aandacht krijgt,of dat nu met lekkers is of iets wat hij heel leuk vindt maakt niet uit
                heeft even tijd nodig
                en wie weet slaapt hij over een poosje onder je trui,vonden er hier fijn
                het gaat al heel goed zo te lezen

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
                  zonnetjes zijn hele leuke nieuwsgierige vogels
                  zorg dat je zijn aandacht krijgt,of dat nu met lekkers is of iets wat hij heel leuk vindt maakt niet uit
                  heeft even tijd nodig
                  en wie weet slaapt hij over een poosje onder je trui,vonden er hier fijn
                  het gaat al heel goed zo te lezen
                  ik ben er twee dagen mee bezig en hij komt op de vinger zitten weliswaar gelokt met trosgierst, leuke vogel
                  Bijgevoegde Bestanden

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jean52 Bekijk Berichten
                    ik ben er twee dagen mee bezig en hij komt op de vinger zitten weliswaar gelokt met trosgierst, leuke vogel
                    nog een vraagje mag een zonparkiet gedroogd fruit eten of moet het altijd vers fruit zijn groetjes .Jean

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse
                    Working...
                    X