Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Paren

    Hai allemaal,

    Mischien klinkt me vraag heel raar of heel stom.

    Maar Als mijn ara (vrouwtje) soms naar ons kenis gaan (die mannetje ara hebben)
    Kunnen ze dan paren? Of moeten ze bijde in 1 kooi dagenlang zitten?

    Mocht het wel zo zijn, Kan de ara (vrouwtje) zonder mannetje dit broeden?
    Of moet de mannetje tog aanwezig zijn?

    mvg,
    Yener

  • #2
    Hallo,
    Ara's paren niet zo maar met elkaar, er moet echt een klik zijn tussen die 2 en dan nog kan het heeel erg lang duren voordat ze die stap zetten.

    Een ara pop kan zonder mannetje wel eieren leggen, deze zijn dan niet bevrucht, maar ze kan er wel op gaan zitten broeden.
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      ara's kweken gaat niet zoals bij honden. daar kan je wel "een bezoekje" doen waarna de teef drachtig is.

      Ara's en de meeste papegaaien trouwens hebben een hele procedure van koppelen, beetje zoals een een man een vrouw ontmoet, soms klikt het, soms niet. En voor er aan kleintjes wordt gedacht komt er redelijk wat bij kijken.
      http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
      Papegaaienpsychologie:
      Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
      http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door arasevera Bekijk Berichten
        Hallo,
        Ara's paren niet zo maar met elkaar, er moet echt een klik zijn tussen die 2 en dan nog kan het heeel erg lang duren voordat ze die stap zetten.

        Een ara pop kan zonder mannetje wel eieren leggen, deze zijn dan niet bevrucht, maar ze kan er wel op gaan zitten broeden.
        Beste arasevera,

        Bedankt voor je reactie!

        Mocht het later klinken.. Ik zet dan een nestje in het kooi.
        Zijn de eieren 100% onbevruchtbaar?
        Eventueel vragen of de mannetje erbij kan?
        Wat gebeurd er als de ara erop gaat zitten en broeden?
        Moet ik wachten om de eieren weg te gooien tot dat de ara niet meer erop zit?

        Comment


        • #5
          Ik geloof niet dat het klikken genoeg is, ara´s bouwen net als mensen een band op met elkaar en paren ook niet alleen om bevruchte eieren te leggen maar ook om die band sterker te maken. Het af en toe bij elkaar zetten van vogels is hierbij ook zeker niet genoeg !

          Een pop alleen heeft zeker onbevruchte eieren, ze kan ze niet zelf bevruchten, heeft heir echt een man bij nodig. Mocht ze eieren leggen is het beste om ze indd te laten liggen totdat ze er zelf afkomt.
          Een groenvleugel kan overigens pas jongen krijgen als ze een jaar of 8 a 10 zijn. Ik las dat je een jong had ergens anders op het forum dus dat duurd ook nog een hele tijd..
          Chester en Samba
          Yoda en Navy

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X