Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Harlekijn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Harlekijn

    Beste liefhebbers,

    Ik heb laats gelezen dat je aan de snavel van een harlekijn kan zien dat de vader een groenvleugel is, of de blauwgele. Namelijk als de vader blauwgeel zou zijn zou de snavel gelemaal zwart zijn en anders ivoor met zwart.
    Alle photo's dat ik tot nu toe heb gezien zijn als de mijne ivoor zwart.
    Als dit zo zou zijn graag photo's.

    Mvg,

    Hamed.

  • #2
    Zoiets had ik indd ook begrepen, zal eens uitkijken naar foto´s
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      Ik heb ook ergens gelezen dat de harlekijn de grootte krijgt van de vader:
      groenvleugel mannen geven grotere harlekijns dan blauwgele mannen.
      http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
      Papegaaienpsychologie:
      Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
      http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

      Comment


      • #4
        dit is een fabeltje over de snavel.ik heb zelf div harlekijnen gekweekt en er waren er bij die qua grote een groenvleugel waren en er waren er bij die blg grote hebben en ook met de snavel er waren er bij met witte snavel maar ook met zwarte snavel .bij mij is de man de groenvleugel en pop blg

        Comment


        • #5
          Beste Hamed,

          Bij mijn harlekijn is de man blauw geel en de pop een groenvleugel geweest ,
          hier was het zo dat toen Lola jong was(6 weken) de bovensnavel wit was en de ondersnavel bijna geheel wit nu is de ondersnavel zo goed als zwart.

          De ene foto is van augustus en de ander van een week of 16. Dus de snavel is nog wel veranderd maar nog steeds ivoor met zwart.

          Groetjen Patrick en Lola (+ )
          Bijgevoegde Bestanden

          Comment


          • #6
            Dus als ik het goed begrijp is er geen vasta patroon.
            De mijne zijn beide min of meer gelijk en de derde heeft al genoeg veertjes om te zegen dat het meer van het zelfde zal zijn.
            Je kan ze niet makkelijk uitelkaar halen.
            Ik zie dat Lola ook de zelfde kleurtjes heeft als de mijne.
            Maar ik heb ook harlekijnen gezien met een lichter oranje.
            En dat de oranje een enkel kleur is bv zoals bij de vader of bij de moeder.
            De mijne zoals bij Lola is er wat geel te zien tussen de oranje.
            Ik vraag me af zijn ze allemaal mutaties of is er een spesifieke harlekijn.
            Ik weet dat een harlekijn nog niet als een ras word beschouw.
            Omdat ze nog al niet allemaal de zelfde kleur hebben.
            Maar ik ben noch op zoek naar een harlekijn met een zwarte snavel.
            Het zal leuk zijn om eentje te zien.

            Mvg,

            Hamed.

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X