Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Baby krijgt binnenkort een naam.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Baby krijgt binnenkort een naam.

    Beste liefhebbers, Het is waar Ara's kweken is niet simpel. De laatste twee weken zijn moeilijk te beschijven, Maar best wel leerzaam. Zoals al erder gezecht heb ik al ervaring met amazone papagaaien, maar een ara is anders. Ik moes in boeken duiken ook de internet raadplegen zelfs een dierenarts gebelt voor advies.
    Ik had moeite met het balans van mijn voer, Ja ik weet dat voor sommegen van jullie dit te herkennen is. Hoe dik moet de pap exact zijn, Ja de verpaking zegt 1 op 1 2/3 tot 1 op 2 water, maar als je na een paar dagen de ontlasting zachter word, daar schik je van. Ik gaf baby +/_ 20% Baby vruchten pap samen met exact. Dat heb ik als eerste laten vallen en toen noch het pap iets dikker, en vrij snel was het weer normaal. Het hoeveelheid pap geef ik zolang hij het zelf wil. dat gaat wat makelijker want na de eerste 60cc pauwzeer ik een paar minuten om weer op te vullen, soms wil hij nog maar 40cc en soms nog 60cc en als hij niet meer wil geeft hij het aan. Nu gaat het goed, zijn ontlasting is zo als het hoort, hij is blij en best actief. Ik hoop dat het zo blijf. Inmiddels hebben wij zijn veertjes naar Braziel gesteurt en volgende week als alles goed gaat krijgt hij een naam. Er is nog meer goed nieuws, Eco zit weer op eieren, en wel veer.

    Ps. Het heeft zijn risicos het handfokken. maar de liefde wat ik voor terug heb gekregen is onbeschijvelijk. Vandaar de beslising om deze keer toch baby van der moeder af te hallen.
    Geniet van de foto's.

    Het was niet de makkelijke weg, maar wel de moeite waard.

    Mvg,

    Hamed.








    Ik weet niet hoe ik haar moet stoppen, het enege wat ik kan doen is haar goed voeren.

  • #2
    Zoooo zeg wat is hij of zij al gegroeid !!!! Echt super dat het zo goed gaat !!! Echt een pracht baby
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      Owww Hamed, wat is hij mooiiiii!!! Wat fijn dat het goed gaat, hij ziet er echt prachtig uit. Ik heb genoten van de foto's Spannend dat ze al weer op eieren zit!
      Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

      Miriam & Nico sigpic

      Comment


      • #4
        geen kennes, geen plannen

        Beste liefhebbers, voor alles het is bekent, baby is een mannetje.
        Hij groeit snel en sterk. Naam heef hij nog niet omdat ik mijn nichtje heb beloof dat zij een naam mag kiezen.
        Je maak plannen en je ziet dat deze niet altijd uitvoerbaar zijn.
        Mijn bedoeling was baby in beide werld te laten leven, snel genoeg merk je dat dit niet mogelijk was want al heb ik elke dag baby naar de kooi van de ouders gebracht, is de vader vervreemd geraakt. mijn hok was niet handig om het baby uit en in te zetten zonder dat de ouders erg ongerust werden.
        Het zou een stuk makkelijker zijn, had ik een luikje gemaak in het hok dat van buiten het kooi te berijken was.
        Dan denk je OK, geen probleem, je handfok en je probeer de baby zo goed mogelijk te verzorgen. Je maak plannen, Je denk als hij zelf kan eten dan gaat hij naar buiten in zijn eigen kooi, je begin zelf te ontwerpen hoe zijn kooi word.
        Maar na een paar weekjes sammen met hem merk je dat de binding zo groot is dat het onmogelijk gaat zijn om hem niet de hele dag bij je te hebben, hij is zo afhankelijk en toch met zo'n dominante karacter.
        Dus hij blijf lekker binnen bij ons.
        Laten we gaan kijken of dit ook niet een domme plan beweis te zijn.

        Mvg,

        Hamed.

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X