Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beste papegaaien freaks!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Ik wilde als meisje van 10jr al een papegaai het heeft uit eindelijk 35jr jaar geduurd voor ik er een kocht.
    Wel heb ik al die jaren parkieten en valkparkieten gehad, daar leer je ook een hoop van.
    Mijn insteek was dat ik pas een papegaai in huis zou halen als hij overdag zoveel mogelijk vrij kon zijn.
    Kimo zit dan ook zelden in z'n kooi.
    Mijn voorkeur was een grote ara maar die is toch een maatje te groot in huis dus vandaar een dwergara, en ik moet zeggen we hebben er beide plezier van de streken die Kimo uithaalt.
    Gister kwam hij de keuken in terwijl wij aan het eten waren, dit mag hij niet en loopt meestal terug als ik zeg dat hij terug moet, nu bleef hij dralen en zag ik dat hij een noot in z'n snavel had.
    De noot zat echter vast op zijn onder snavel vandaar dat hij niet terug ging, hij kon niet klimmen met die noot. Hebben er wel om moeten lachen.
    Minni Micky Kimo

    Comment


    • #62
      Even reageren van mijn kant.

      Ik druk mijn klanten die bij mij een papegaai kopen vaak op het hart; kom met vragen naar mij en ga ze niet op het forum stellen. Daar sta ik ook achter en kan ik goed verdedigen. Tegelijkertijd beveel ik juist dit forum van harte aan. Een aantal weken geleden nog in dit artikel dat ik op de website plaatsten: http://www.harecodierenvriend.nl/een...dier-en-vriend

      Ik vind het forum een ideale plek om recensies van winkels en producten te lezen. Een prachtige plaats om mede papegaaienliefhebbers te ontmoeten en relaties mee op te bouwen. Je vreugde en je verdriet te delen die je met papegaaien ongetwijfeld mee maakt. En ja, ook een plaats om vragen te stellen, als je niet kan terug vallen op een betrouwbare kweker of verkoper, na aanschaf van je vogel.

      Ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend dat ik mensen op het hart druk hun vragen over de van mij gekochte papegaai, ook aan mij te stellen. Ik ken de vogels, ik ken de mensen. Ik ben 17 jaar dagelijks met papegaaien bezig en heb het voorrecht dat ik van mij hobby mijn werk van heb kunnen maken. Ik heb in die jaren enkele duizenden vogels groot zien worden die een geweldig leven hebben bij mijn klanten. Ik weet waar ik over praat.

      Ik zou het een kwade zaak vinden als ik mezelf papegaaienspeciaalzaak noem, maar als mensen iets willen weten, ze het maar op het forum moeten vragen. Er staan tussen de goede tips soms ook dingen die niet zo juist zijn. Degene die de vraag stelt kan dit veel moeilijker beoordelen dan de kenners die ook meelezen en dit alles filteren. Daarom nogmaals, adviseer ik mensen 'Komt je vogel bij mij vandaan, stel dan ook de vraag aan mij, als je iets niet weet' Weet ik het ook niet, kan je het altijd nog aan een bredere groep vragen.

      Ik weet niet wat ik precies heb gezegd, maar dat er op dit forum soms nogal snel negatief gedaan word, is mij opgevallen en ik hoor het van klanten. Ik spreek mijn klanten en sommige worden er door ontmoedigd. Sommige raken overbodig ongerust. Dat wil ik voorkomen. Als dit jonge mensen zijn, die onze hobby weer verder gaan dragen is dat toch vreselijk jammer. De topic opener is 16 jaar. Hij geeft aan dat hij over een aantal jaren vogels wilt en zich en daarom nu al wil in gaan verdiepen. Dat is toch prachtig! Daar is dit forum toch voor. Hij zegt misschien wat dingen waarvan de ervaren kweker denkt 'zo werkt het niet', maar daarom komt hij ook hier op het forum. Om te leren!

      Laten we elkaar allemaal in hun waarde laten en ik hoop dat mijn antwoord iets verhelderd

      Comment


      • #63
        @dirk jan :thumbup:

        Marie-Louise en Kippie
        Groetjes Marie-Louise en Kippie.

        Comment


        • #64
          Dank voor de opheldering Dirk-Jan
          Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
          Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

          Comment


          • #65
            Heel mooi

            Mvg Nico
            Eigenaar van een parkiet genaamd bobbi | Mijn droom? 2 ara's in een groote kooi | bobbi is het begin van iets groots en moois |

            Comment


            • #66
              Goed zal ik ook nog even een reactie geven.
              Eerst even wat algemene forum zaken.


              Dit is forum waar u kunt reageren door lid te worden,zonder dat uw kennis getest wordt door wie dan ook voor toetreding tot het forum.
              Het is dus heel goed mogelijk dat een lid advies geeft dat niet deugd,het is dan aan andere leden om dit te ontzenuwen.
              Er zijn vaak meerdere wegen om een doel te bereiken.
              Leden geven hier hun ervaring/mening/zienswijze/verwachting door aan andere leden het is aan het individuele lid om te bepalen wat voor hem/haar waarheid is of toepasbaar is.
              Dat deze ervaring/mening/zienswijze/verwachting van het ene lid haaks staan op die van andere lid is zeer goed mogelijk terwijl beide leden zelfde einddoel behalen.
              Leden geven hier hun ervaring/mening/zienswijze/verwachting weer door middel van schrift, houd rekening met het feit dat zoals Esther ook al aangeeft het is een geschreven woord zonder enige toon/gezichtsuitdrukking/houding.
              Niet iedereen beschikt over de gave om dingen duidelijk te verwoorden of om een neerlandicus te zijn.


              Dan nu mijn reactie op eerdere postings hier,

              Laten we elkaar allemaal in hun waarde laten
              Dit wordt door velen uitgesproken en onder schreven zo niet door elk lid indien persoonlijk gevraagd,helaas gebeurd dat niet altijd.
              Iemand brompot noemen omdat die andere ervaring/mening/zienswijze/verwachting heeft is dacht ik niet een blijk van waardering.

              Ik druk mijn klanten die bij mij een papegaai kopen vaak op het hart; kom met vragen naar mij en ga ze niet op het forum stellen.
              Op zich een prima stelling, en ook hier wordt vaak het antwoord gegeven ga terug naar verkoper/kweker die kent zijn vogels.
              Maar het is zal toch niet zo zijn dat de verkoper/kweker de enigste is met kennis van zaken en dat anderen ook hier hun ervaring/mening/zienswijze/verwachting over mogen geven of ondeskundig zouden zijn,ze hebben in ieder geval geen commerciële belangen.

              Ik zou het een kwade zaak vinden als ik mezelf papegaaienspeciaalzaak noem, maar als mensen iets willen weten, ze het maar op het forum moeten vragen.
              Deze stelling siert de juiste verkoper/kweker, niet alleen verkopen is belangrijk maar ook het verdere verloop en zoals we weten gaat dit helaas niet op bij elke zaak.


              Een tijdje terug had ik ook een meningsverschil op dit forum en kreeg een aantal mensen tegen me.
              Toevallig had de eigenaar van Hareco dit gelezen.

              En toen ik eenmaal mijn grijsje kwam halen bij hem kwam hij er op terug.
              En grappig dat je het zo zegt, maar ook hij zei dat er echt een stel 'brompotten' op dit forum zitten.
              Anders denkende zijn niet meteen tegen je,anders denkende zijn niet meteen brompotten.
              Uiteraard zal men met antwoorden waar je zelf het idee van hebt dat werk meer tevreden zijn en de gene die ze gaf zien als de mens met kennis en de andere maar in het hokje van ruzie zoekers of brompotten zetten,maar dat is niet helemaal terecht

              Dat sommige mensen er gewoon zijn om anderen af te kraken, en dat dat gewoon heel erg jammer is.
              Dit is zeer zeker ontzettend jammer en daar zal ook indien nodig door forumleiding op ingegrepen worden zoals ook al eens gebeurd(dergelijke leden krijgen dan tijdelijk een ban).

              Het is gewoon heel lullig (om het zo maar te zeggen) dat een aantal mensen vaak gelijk in de 'ruzie houding' schieten en meteen tegen je zijn (of in elk geval die indruk wekken). Terwijl iedereen hier wat probeert te leren en ervaringen uit te wisselen. Dat neem ik tenminste aan als je op een forum komt. Dat doe je dan toch om iets te leren?
              Ook hier geld weer anders denkende zijn niet meteen tegen je,anders denkende zoeken niet meteen ruzie met je, dat het zo ervaren wordt kan komen door verkeerde interpretatie.

              Wat ook een nadeel is of kan zijn je kent de mens niet en heb geen idee of wat deze schrijft zinnig is of niet,en dat is nu zeer lastig op/van het forum.



              Zoals ik al vaker aangegeven heb indien je wat weten wilt vraag het zoveel mogelijk mensen en maak daar je eigen waarheid van of wat voor je toepasbaar is,dat dit voor een beginnende liefhebber lastig is staat vast en deze zal in begin dan op zoek kunnen gaan naar iemand met een gezichten niet een anonieme naam op een forum,maar er dan wel rekening mee houden dat je een eenzijdig verhaal kunt krijgen.
              ik weet niet alles maar doe mijn best

              Comment


              • #67
                Je hebt helemaal gelijk Dijkkamp, wil alleen nog even toevoegen dat ik met 'brompotten' niet mensen bedoel met een andere mening dan die van mij. Maar mensen die op een zeer onvriendelijke manier je er op wijzen wat hun er van vinden. Ik sta juist open voor andere ideeën en meningen omdat ik hier graag wil leren
                Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
                Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

                Comment


                • #68
                  Gog wat een levendige toppic... toch ook maar wat wijsheid spuien

                  Een vraag stellen doe je om kennis te verwerven. Te vaak stellen mensen vragen om hun eigen gedachten bevestigd te zien worden. Als dit dan niet gebeurt kan er teleurstelling zijn maar ook irritatie...
                  Stel alleen een vraag als je open staat voor alle antwoorden...

                  Groet Sam,

                  Comment


                  • #69
                    En geef aub geen comment als er al 3x z'n zelfde soort comment staat met dezelfde boodschap.

                    Mvg Nico
                    Eigenaar van een parkiet genaamd bobbi | Mijn droom? 2 ara's in een groote kooi | bobbi is het begin van iets groots en moois |

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door braga1902 Bekijk Berichten
                      Ja misschien is het ook wel zo dat ik nooit over een grijsje heb nagedacht omdat die zo "eentonig" is. En de meeste gaai houders hebben een grijsje

                      Mvg Nico
                      Grijsjes eentonigecht niet...
                      Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

                      Annemoon
                      en Magnum

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Annemoon Bekijk Berichten
                        Grijsjes eentonigecht niet...
                        haha ik dacht het en jij schrijft het.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door braga1902 Bekijk Berichten
                          En geef aub geen comment als er al 3x z'n zelfde soort comment staat met dezelfde boodschap.

                          Mvg Nico
                          Herhalen heeft een functie het blijft beter hangen, je filtert vanuit je eigen referentiekader en ieder heeft zijn eigen kleurenpallet zeg maar, de noten maken de muziek en soms zit er een valse noot tussen.

                          M.a.w. "om met je eigen woorden te spreken" geef aub comment, ieder is vrij om zijn mening te geven, het staat je vrij om een mening te geven / hebben / ventileren enz. we zijn hier om elkaars ervaringen te delen, staat het je niet aan, of voldoet het niet aan je verwacting, laten we dan i.i.g. open staan voor elkaars mening.

                          Mvg. Julia
                          Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door sam5 Bekijk Berichten
                            Gog wat een levendige toppic... toch ook maar wat wijsheid spuien

                            Een vraag stellen doe je om kennis te verwerven. Te vaak stellen mensen vragen om hun eigen gedachten bevestigd te zien worden. Als dit dan niet gebeurt kan er teleurstelling zijn maar ook irritatie...
                            Stel alleen een vraag als je open staat voor alle antwoorden...


                            Wijs gesproken

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door braga1902 Bekijk Berichten
                              En geef aub geen comment als er al 3x z'n zelfde soort comment staat met dezelfde boodschap.

                              Mvg Nico

                              Tja als men reageert is het vaak niet goed, als men niet reageert is het niet goed, als men ook al lijkt het wat op elkaar reageert is het niet goed.

                              Dus moeilijk hier om het goed te doen.

                              Maar aan een ieder zou ik zeggen lekker blijven reageren als u er behoefte aan heeft.


                              Gr

                              Henk

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X