Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vanaf wanneer naar 1 (pret)pap ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • vanaf wanneer naar 1 (pret)pap ?

    Hoi,

    Effe vraagje voor de 22 weken oude blauwgele ara van mijn vriendin.
    Hij krijgt nog smorgens en savonds 100 ml pap , we weten dat ze het zelf aangeven wanneer ze af de pap willen , maar is er een richtlijn vanaf welke leeftijd ze normaal toch naar enkel savonds naar een pretpap zouden moeten gaan?
    Hij eet goed zelfstandig zijn zaad , fruit en groentjes.
    Groetjes,
    Roland

  • #2
    Hier blauwegele ara man 13 weken zelfstandig en de blauwegele ara pop 16 weken zelfstandig

    Comment


    • #3
      Onze groenvleugel was bij 18 weken zelfstandig, hij ging zelf steeds minder pap eten namelijk.
      In de afbouw zijn we gegaan naar om de dag en na een week gestopt.
      Eet nu prima, al hebben we wel gemerkt dat door de Pallets even te weken, hij ze wel beter eet.
      Daarnaast groenten/fruit/zaden en nooten, 1 keer in de week een ei en soms palmnoten.

      Comment


      • #4
        Ik zou hem nu overzetten op een troostvoeding voor hij gaat slapen 's avonds.
        Hij zou eigenlijk wel zelfstandig moeten kunnen zijn maar zolang hij het lekker
        vindt en jij het blijft geven gaat het lang duren ;-)
        Mijn ara's hebben tot 1,5 jaar pap gegeten voor ze gingen slapen, ze genoten
        ervan
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          bedankt,

          Allen bedankt voor uw reacties op mijn vraag.
          De ochtend pap wordt nu afgebouwd zodat ie niet cold turkey gaat en er enkel de avondpap nog tijdje is , maar ook niet te lang meer hoor.
          Groetjes en thnx !

          Comment


          • #6
            Hoe gaat het nu?

            Hallo, ik ben benieuwd hoe het afbouwen vorig jaar gegaan is verder? Ging dat in 1 keer goed en hoe lang duurde de avond (pret) pap nog?
            Ik zit nu in een soortgelijke situatie met onze ara, 18 wkn, en vindt de ochtend en de avond pap allebei ook nog heel lekker!
            Lolo

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X