Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slopende Coco Chanel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Slopende Coco Chanel

    Hey hallo.... wij zijn in het bezit van een prachtige ara van 1 jaar oud...geweldig lief meisje, beetje bitchy en pittig karakter en ze is echt ons 5 de kind....in ons gezin met 4 opgroeiende dochters komt ze dus geen aandacht te kort en iedereen hier loopt ook echt met haar weg....alleen een klein probleempje...ze is gek op kabeltjes kapot bijten, heel frustrerend allemaal zo zitten wij regelmatig zonder internet heeft ze al 5 usb stickjes uit elkaar gehaald, heeft ze al 2 toetsenborden vernield allemaal als we heel ff niet opletten...voordat ik ga werken zet ik haar nog ff een uurtje in de tuin en eten we samen...dan gaat ze in haar kooi tot 15.30 en is ze dus een 6 uurtjes alleen daarna zit ze tot bedtijd buiten de kooi...voorheen ging ze altijd mee naar de zaak maar omdat ze continue van haar standaard afkomt kan ik haar onmogelijk meenemen omdat ze alles sloopt en ik niet de hele dag met Coco op mijn schoot kan gaan zitten...nu tegenwoordig gaat ze ook gezellig mee naar buiten, ze klimt en klauterd overal gezellig op en begint dan de schuttingen te slopen...mijn vraag is dan ook, hoe kunnen wij voorkomen dat ze overal haar snavel inzet...ze krijgt sloophoud in haar kooi, ook heeft een grote tak boven haar penthouse waar ze haar snalve ook inzet maar de keuken slopen heeft toch wel haar voorkeur...misschien heeft iemand goede tips of misschien wel advies om er nog een papagaai bij te zetten...

    hoor graag jullie mening

    liefs Veronica

  • #2
    Wat zij ziet is dat jij met de computer bezig bent, en dat die dus belangrijk is. Zij denkt: oh dit is leuk, ik wil ook! gevolg: jou toetsenbord is een puzzel en jij mag achteraf de toetsen terug op de goede plaats zetten.

    Kabels moet je ALTIJD goed wegstoppen. Doe je dit niet dan kan je op een dag je ara dood terugvinden geëlektrocuteerd.

    Sloophout aanbieden is erg goed, maar het gewoon in hun buurt leggen werkt niet altijd. Soms hebben ze geen idee van wat ze er mee moeten aanvangen. Vergelijk het met kinderen die spelen. 2 kinderen zijn met een pop aan het spelen, een derde kind zit in de buurt en speelt met een autootje. Het derde kind ziet dat de andere 2 kinderen erg veel plezier beleven aan die pop. Plots is dat autootje niet meer interessant. Het kind gaat ook met die pop willen spelen.

    Zo denken papegaaien ook. En nét dat kan jij gebruiken om hem ergens mee te leren spelen!
    Pak sloophout vast en begin er zelf mee te spelen, vertel dan ook hoe leuk het is, liefst in woorden die de papegaai kent: (bij ons is dat "fijn hé" "lekker!"...) en blijf dit doen tot je merkt dat je papegaai ook wil weten waarmee jij nu aan het spelen bent. Want als jij dat sloophout geweldig vindt, dan moet en zal hij er ook mee spelen!

    Dit werkt ook voor nieuw speelgoed of fruit dat hij niet kent. Laat gewoon merken dat jij het lekker vindt of leuk, en je zal zelf zien dat je gaai dan ook nieuwsgierig wordt.

    Zo kan je toch een deel van je meubels redden, niet allemaal, maar zo kan je de aandachtsfocus van je gaai wat verleggen.

    In plaats van met het klavier van de computer te spelen, laten WE met deze superleuke tak spelen... ;-)
    Zo beslis jij wat er gesloopt wordt, en niet zij!
    http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
    Papegaaienpsychologie:
    Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
    http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

    Comment


    • #3
      Heel erg bedankt, klinkt ook allemaal heel logisch maar ga het zeker proberen....ze vind sloophout geweldig en ze weet precies wat ze ermee moet doen, gelukkig want we houden haar heel erg bezig...ze is verder ook echt een schatje en ze kletst al lekker....zat alleen een beetje met dat slopen...nu wisten we dit allang van te voren want voordat we CC hebben aangeschaft, heb ik veel gelezen om vervolgens na 2 jaar pas over te gaan op de aanschaf van onze gaai en ik moet zeggen, ze is echt een verrijking in ons leven...zal proberen om wat foto's en/of filmpjes op de site te zetten van het schatje...ik moet ook zeggen dat ik heel veel heb gehad aan de hobbykweker, nu nog mail ik soms met hem en vooral in het begin had ik vele vragen maar komt allemaal goed, ik heb nog veel te lezen op dit forum en zal me gaan verdiepen in verschillende onderwerpen, zag dat er al hanige tips werden gegeven om je gaai bezig te houden....ik stop altijd wat lekkers in een wc rolletje voordat ik weg ga en ze vind het elke keer geweldig om uit te pluizen wat erin zit, ook verstop ik regelmatig fruit door de tuin en scharrelt ze als een kippetje door de tuin en het leukste vind ze onze druivenstruik waar ze heel afentoe op mag klimmen om daar heerlijke druiven te proeven...

      Heel erg bedankt voor jullie antwoord

      groetjes Veronica

      Comment


      • #4
        Ook erg belangrijk is niet de verkeerde reactie geven als ze toch eens iets afbreekt. als ze aan je antieke kast zit en jij komt binnengestormd luid roepend met veel gebaren, dan denkt zij: "oh leuk! als ik aan de kast zit wordt er een feestje gebouwd!" Niet doen dus :-)
        Papegaaien houden nu eenmaal van drama, of dat nu negatief is of positief.

        Als ze iets fout bezig zijn, ze gewoon terug zetten en ze er op wijzen dat het sloophout toch wel fijner is, en dat jij ook dat sloophout erg leuk vindt.

        Voedsel verstoppen is erg leuk, in de natuur staat er ook nergens een bakje tenslotte :-)
        http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
        Papegaaienpsychologie:
        Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
        http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

        Comment


        • #5
          [quote=rhadamantis;286031]Ook erg belangrijk is niet de verkeerde reactie geven als ze toch eens iets afbreekt. als ze aan je antieke kast zit en jij komt binnengestormd luid roepend met veel gebaren, dan denkt zij: "oh leuk! als ik aan de kast zit wordt er een feestje gebouwd!" Niet doen dus :-)
          Papegaaien houden nu eenmaal van drama, of dat nu negatief is of positief.

          (Beetje late reactie maar las dit toevallig)

          Je hebt helemaal gelijk rhadamantis. Echter de dag dat ik mijn 3 dagen oude spiegelreflexcamera in tig onderdeeltjes terug zat kostte dit me toch wel heel erg veel moeite

          Comment


          • #6
            oeps...
            Chester en Samba
            Yoda en Navy

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X