Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kyara was boos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • kyara was boos

    hoi ik heb ee groenvleugel van van 10 maanden een lieverd. nou was er vorige keer vistie en zei maakte fotos van hem nou hij was me daar een partij pissig. nou ik ie niet zo gek op mensen die hij niet ken maar bij haar reageerde hij wel heel extreem. hij was 2x zo groot en zat in de aanval. nou was ze er gister ook en weer het zelfde gedrag en 2x zo groot echt in de aanval wilst niet wat ik zag. dus ik naar hem toelope van kyara doe niet zo raar terwijl mandy naast me stond en ik stak me hand uit en daar haalt ie me toch uit naar me vinger echt raak. ik stomverbaasd en toen ze op de bank gig zitten kon ik alles weer met hem doen kroele,vrije noem maar op. maar toen ze bij me grijsjes stond te babbele en ik met kyara aan het kroele was zag ik niet dat mandy mijn kant op kwam maar kyara blijkbaar wel en ja hoor greep zo me pols echt raar en mandy is echt heel lief tegen hem. verders geen last meer gehad kon verder alles weer met hem doen stoeie vrije noem maar op. echt raar zeg het normaal gaat ie ook niet naar andere mensen toe en loopt dan eigenlijk weg maar dit is voor het eerst dat ik hem in de aanval ziet.zij is ook totaal niet bang voor hem dus daar kan het niet aan liggen

  • #2
    Vanuit het oogpunt van de ara is het absoluut geen vreemd gedrag.
    De ara ziet jou als partner en beschermd jou tegen een indringer . Groenvleugels doen dat nogal hardhandig.. uh hardsnavelig als ik bij onze groenvleugels of geelvleugels sta dan zal de man de pop naar achteren verwijzen dmv een behoorlijk knauw.
    Ara liefde is nu eenmaal niet zachtzinnig,

    mvg Frank

    Comment


    • #3
      o dus hij beschermde me gewoon oooh das wel heel lief. ik dacht echt dat ie bewust hard beet en erg boos op me was of iets met jaloers gedrag. maar normaal bijt ie nooit is echt een knufflekomt en als ie wat te hart stoeit en ik roepe zachtjes reageert ie er gelijk op. en waarom ie nou zo extreem tege mandy reageert hij mag er niet das in ieder geval duidelijk. maar om welke reden mag joost weten? hier bij de gezinsleden heeft hij het bij me dochter sherida die moet ie ook niet en haalt ie ook uit maar niet zo extreem als bij mandy hoor. als ie op de grond wandeld en sherida wil hem oppakke loopt ie heel hard weg terwijl bij me andere dochter soraya stap ie zonder morre op. voor rich is ie ook heel lief en me zoon ziet ie wat minder die woont op zijn eige maar loopt ie ook niet voor weg. terwijl hij bij sherida toen ie nog kuike was heel veel bij haar zat. als er visite komt dan kijkt ie ook altijd de kat uit de boom en is geen ara die je gewoon bij iedereen neer kan zette. waar me buurman van baalt want die wil hem maar op schoot haha. als ie bij kyara gaat staan bij de speelplaats dan loopt kyara ook weg raar toch terwijl kyara echt onwijs graag knuffelt en stoeit met ons dus er geen kwaad bij hem inzit.
      we nemen hem tegewoordig mee naar buite met de hond uitlate in het begin was ie erg ban maar nu gaat het stukke beter en gaat het nu leuk vinden. van de week ging ie zelfs schommele aan rich zijn arm haha. mmaar hij weet wel wat ie wil en probeert dat dan ook door te zetten ook wanneer hij zijn kooi uitwil. hij begon dan te schreeuwen maar daar ging ik niet op in en liep dan weg dus daar is ie maar mee opgehouden gelukkig.
      haal hem ook nooit op dezelfde tijden er uit. schreeuwen doet ie niet meer wel lekker hard brabbelen maar oke das ongeveer 2x per dag dat hij zijn vollumeknop opengooit moet kunne. voor de rest brabbelt ie er vrolijk zachtjes op los en lekker spelend door de speelplaats waardoor zijn staart er nu niet uitziet ook afgebroke omdat hj bleef hange aan de boing.hij weegt nu 1180 dus dat is wel een aardig gewicht voor een ara las ik. hij zal wel wat zwaarder worde als ie ouder is denk ik? en heeft vollop nieuwe pennen in de aanmaak ook nog wel een aantal donsplekke ben benieuwd wanneer dat minder wordt?

      Comment


      • #4
        Ik ben bang dat je de fout maakt de vogel te vermenselijken.
        Een fout die veel mensen maken , de ara is een ara en die staan anders in het leven dan mensen.
        De kromsnavel in het algemeen is eigenlijk een egoist tenminste vanuit menselijk perspectief gezien.
        Voor een kromsnavel is het een kwestie van overleven , door deze houding kunnen ze in de natuur zichzelf staande houden.
        De vogel zal altijd voor zichzelf opkomen en alleen in eigen belang redeneren.
        Dat hij lief is tegen sommigen is alleen omdat hij heeft geleerd dat hem dat meer voordeel oplevert dan lelijk te zijn.

        Bij het weggetje sommige van mijn jonge ara's halen 1500+ , dus 1180 gram is niet heel erg zwaar, maar maak je geen zorgen het is wss ook niet te licht,

        mvg Frank

        Comment


        • #5
          daar zit inderdaad wel een kern van waarheid in dat we soms teveel denken vanuit menselijk perspectief en daar probeer ik altijd wel op te letten dat ik dat niet doe ook bij mijn 2 grijze roodstaarten bedankt voor al je uitleg. zou het zijn dat ie zwaarder wordt als ie wat ouder is hij eet goed daar ligt het niet aan. kan ook zijn dat zijn ouders niet echt groot waren mischien. als ik kijk naar me grijsjes die hebben dezelfde ouders maar daar zit een groot verschil in bij die twee.djarno wordt 5 in juni en prada 3 maar djarno is veel forser dan prada en ook wat sneller met alles doorhebben prada is wat slomer zeg maar hihi die doet overal wat langer over en prada zit graag bij andere mensen maar djarno trekt alleen naar mij toe. zoals ik het hier zie teminste hoor .

          Comment


          • #6
            Veel zwaarder zal hij niet worden , maar zoals gezegd het kan zijn dat de ouders ook wat klein zijn.
            Maak je iig geen zorgen als het borstbeen goed aanvoelt, niet iedereen kan een Goliath zijn je hebt ook de Davids ,

            mvg Frank

            Comment


            • #7
              Interecant stukje dit,
              Wat me opvalt is dat de groenvleugel ara´s altijd worden beschreven als echte goedzakken onder de ara´s, maar ik vraag me steeds meer af of dit wel een gepaste tekst is.
              Onze groenvleugels zijn zeker wel goedzakken, maar hebben ook echt streken en vooral ook dat eenkennige is bij hun heel goed zichtbaar. Ze zijn dan niet alleen eenkennig maar kunnen ook echt agressief zijn naar anderen toe.
              Chester en Samba
              Yoda en Navy

              Comment


              • #8
                Die indruk heb ik ook, onze groenvleugel is iets meer eenkennig dan de blauwgele. De blauwgele heeft een lichte voorkeur voor mij, maar als het er op aankomt kunnen anderen hem ook wel bekoren, en gaat hij spontaan bij iedereen eens kijken wat ze aan het doen zijn. (Bij personen die hij kent, niet bij wildvreemden)

                De groenvleugel durft al eens duidelijk laten merken dat ze liever op de boom zit dan even te komen spelen. Als mijn vriend langs de boom komt gaat meteen haar pootje in de lucht, alle veertjes recht en maakt ze lieve geluidjes alsof ze een verliefde bakvis is.

                Ik probeer wel wat aandacht met haar alleen te spenderen, om haar te leren dat er bij mij ook iets leuks te beleven valt, en haar dan ook te belonen met een amandel, of ander snoepje als ze lief is tegen mij. Zo probeer ik te vermijden dat ze volledig op 1 persoon gefixeerd raakt, en dat ze ook open blijft staan voor anderen.
                Dat lukt ook, maar eens mn vriend in de kamer is, heeft ze enkel nog oog voor hem ;-)
                http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                Papegaaienpsychologie:
                Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X