Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zo slim

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Zo slim

    Die blauwgele kippen zoals ons Mus. Ze zijn echt geweldig, zo super lief en aanhankelijk.
    Maar bovenal zijn het slopers en super grote rakkers.

    Zo lag ik gisteren weer in een deuk.
    Gizmo, de amazone heeft een nieuwe speelplek boven op haar hok en ook Mus, de blauwgele ara heeft een nieuwe ladder en nog wat extra sloophout.

    Eigenlijk hebben ze dus beiden hun eigen speelparadijs, gemaakt op hun eigen maat en hun eigen bek.

    Maar voor Mus ziet het gras elders altijd groener op een ander.
    Tijl de kakariki is allang niet meer bang als hij in zijn hokje zit en Mus land er boven op, hij weet dat hij veilig zit.

    Maar Gizmo, die kleine stoere dame verdedigt haar speelplaatsje. Tja, ze weet natuurlijk als geen ander dat als Mus 2 seconden haar gang kan gaan, er van het speelparadijs van Gizmo niks heel blijft, want al die blokjes, takken en stokken heeft ons Mus in No Time gesloopt.

    Maar goed, dappere Gizmo speelt dan wel met haar leven, want 1 felle kap van Mus haar bek en we mogen nog blij zijn als we dan nog naar de VA kunnen gaan.
    Enfin om een lang verhaal verhaal kort te maken, Mus weet dat ze wel even op het hok mag, maar als wij zeggen dat ze terug naar hok moet, dan moet ze ook onmiddellijk die vleugels open klappen en weer naar haar hok vliegen.

    Gisteren had Mus er echt een zware kop in en ze had absoluut geen zin om naar haar eigen hok te vliegen. Toen ik recht stond wist ze hoe laat het was, en meteen vloog ze weer naar haar hok.
    Maar ja, je noemt Mus of niet, dus even later weer naar Gizmo toe, die was behoorlijk gestresseerd en viel Mus aan. Mus kapte terug. Ach het is meer dreigen dan wat anders, maar we keuren het niet goed, dus ik "Mus op uw kot" en Mus bleef zitten, keek naar me en liet een schaterende lach horen.
    Ik moest dus zelf mijn lach inhouden en ikke recht. Mus opstappen, en dat deed ze dan ook meteen.
    Dus even straffen en in uw hok, deurtjes dicht en ik draaide me om.

    En dan lig je in een deuk want dan hoor je van in het hok roepen, "Doeme, trut, doeme, trut" waarna ze maar gewoon ging eten en toen ze zag dat er boontjes in haar bakje lagen klonk weer die schaterende lach en "hahahhaha, lekker, mmmmmmm lekker, lekker cola, mmmmm hahahahhaa"


    En dan weet je waarom je een blauw-gele ara in huis hebt en waarom je zo ontzettend veel van haar houd.
    Op 28 mei wordt ze 12. In september kwam ze bij ons als lieve zelfstandige kleine meid.
    Maar wat hebben we samen al niet allemaal beleefd.

  • #2
    dit is zo herkenbaar
    hier gaat het ook ongeveer zo
    en eigenlijk maakt het niet uit of het een grote of kleine ara is
    als mijn blauwgele in de kooi van de nobilis komt dan vecht die kleine net zo lang tot ze erbij neer zou vallen of gewonnen heeft,en ze wint altijd en is de baas over alle gaaien
    heb je ooit een edel man voor zijn leven over de grond zien hollen met zo'n klein groen monstertje er achteraan
    ze doe ook grommen en blaffen,maar sinds ze miauwen weet ze dat als ze mijn bijt ik au zeg en lijkt lijkt op mauw dus een prachtig spelletje
    als ik echt boos ben gaat ze ook even een blokje om,als ik als ze bij me terug is vraag ben je er klaar mee en ze zegt ja dan is het klaar,maar als ze zegt was lekker dan weet je dat het nog niet over is,dan zeg ik nee,zij ja,ik nee,zij ja
    ze zijn zo vreselijk slim en weten je ook heel goed in te pakken
    af en toe lig ik au roepend wel in een deuk,het is idd soms moeilijk om streng te zijn en dat hebben ze echt af en toe wel nodig

    Comment


    • #3
      Hahaha, ik zie het allemaal zo voor me. Alleen lopen ze hier niet over de grond, ja, om Happy onze boxer weg te jagen of met haar te spelen.
      Maar hier vliegen ze gewoon. En vooral Gizmo, die is zo wendbaar, die blijft echt hooveren ter plaatse om dan opeens haar richting te kiezen.

      Het is inderdaad soms moeilijk om af en toe streng te zijn, maar af en toe moet het wel. En ze weten echt wel goed wanneer je het meent.

      Heerlijke beesten zijn het.

      Wat is ook zo mooi vond, en dat mis ik nu enorm, is hoe Happy en Koko samen konden spelen. Ze hadden zo'n enorm sterke band, waar Koko (groenvleugel) was, daar was Happy.

      Comment


      • #4
        de meeste vliegen hier ook gewoon maar mijn edel man is gewoon te lui denk ik
        hij scharrelt ook het liefst de vloer overal af om te kijken of er nog wat te kanen valt,of iets wat open te maken is om op te eten,hij weet het mandje met zakken chips heel goed te vinden en als hij los is moet ik dat echt weghalen
        ik had hem eens in de java boom gezet,hij is toen er vanaf gesprongen zo'n 1 1/2 meter verder midden in mijn bord met eten,dat is het verste wat hij ooit door de lucht heeft afgelegd haha

        Comment


        • #5


          Zie het zo voor mijn ogen gebeuren. Dan ben je gelijk klaar met eten als die groene kip daar in beland.

          Ik kan het me voorstellen, want Koko heeft ook nooit gevlogen, wel wat men zijn vleugels geflapperd, maar verder ook niet.
          Ik heb altijd vermoed dat het iets te maken had met zijn jeugd waar hij in een veel te kleine kooi heeft gezeten. Koko zat in zo'n kleine ronde (zogenaamde) papegaaienkooi met een bodem die in geen maanden was schoongemaakt. Het is uiteindelijk ook zijn dood geworden.

          Nu ja, misschien was hij ook te lui om te vliegen. Nu ja, hij was wel supersnel op die kleine pootjes van hem. Hij kon Happy makkelijk bij houden.

          Comment


          • #6
            ja hard lopen kunnen ze
            de edel is helemaal gek van de stofzuiger en holt daar altijd als een gek achteraan,of als ik de kamer uit ga dan holtie ook mee om te zien of er wat te halen valt
            hij probeert soms op de achterkant van de stofzuiger te klimmen zo gek is hij ervan
            zijn popje ook en de blauw gele gaat meestal krijsen dan met haar vleugels helemaal wijdt om te proberen de wind op te vangen
            en natuurlijk allemaal in bad dan en is alles drijf nat

            Comment


            • #7
              Met stofzuigen gaan ze hier allemaal in hun hok, of gewoon met poetsen ook, anders kom ik nergens aan toe. Maar dan loop ik wel constant tegen hen te praten of met hen te zingen, het is echt geen straf dat ze even in hun hok moeten.
              Vleugels open doet Mus ook.

              Badderen is hier ook altijd een heel natte bedoening. Dan gaan ze liefst nog wat rondvliegen zodat alles onder de natte spatten hangt. Of Mus. die speelt dan echt rugzakje. En dan ben je na even zelf ook zeiknat.




              Gekke meid is het.
              En ja, na een badderbeurt kan je meteen aan het poetsen. Maar dat zal bij jou nog wel erger zijn, want jij hebt er nog meer zitten.

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X