Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ara trekt veren uit haar vleugel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ara trekt veren uit haar vleugel

    Hallo Allen,

    ik heb een vraag, mijn Ara Skippy is sinds een paar dagen een beetje van slag. Zelf denk ik dat ze rui problemen heeft. 2 nachten geleden werd ik wakker van haar gekrijs. Ik zat recht op in mijn bed, het gekrijs was echt hysterisch. Ik ben naar beneden gegaan en heb bij haar gekeken. Ze had toen al een aantal veren uit haar vleugel getrokken. Ik kon haar moeilijk rustig krijgen. Ze hing in de tralies met grote pupillen. Ik heb tegen haar gepraat en ben bij haar gebleven en heb haar later weer afgedekt. Toen werd het stiller. Twee uur later begon ze weer en ben ik weer bij haar geweest. Later weer afgedekt en toen is ze redelijk rustig geweest. Ik zag duidelijk dat ze irritatie had aan haar verendek. In de ochtend bij haar gekeken en toen bleek dat ze 10 pennen uit har vleugel had getrokken. Geen bloed aan de pennen , ziet er verder goed uit. Nu 2 dagen verder en het uittrekken van veren is gestopt. Ze is wel rustig en moe, ze wilde gisteravond ook de kooi niet uit.
    Vanmorgen zit ze te zitten op haar stok en is erg kroelerig. Ze begroette me vanmorgen niet zoals ze normaal doet. Een anderhalve week geleden heeft ze nog een ei gelegd, dan is ze ook heel kroelerig. Nu vraag ik me af of het een combinatie kan zijn op hormonen en rui.
    Ze eet verder wel, maar niet erg veel. Drinken doet ze ook. Moet ik me zorgen maken?
    Ze poetst wel veel aan haar veren alsof ze irritatie heeft.
    groetjes van Skippy en Lorre

    Marjon

  • #2
    Is ze gewiekt ? Misschien te kort gewiekt, dat kan ook irritatie geven.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Nee ze is niet gewiekt
      groetjes van Skippy en Lorre

      Marjon

      Comment


      • #4
        Okee dat is wel vaag dan.
        Bij twijfel toch maar eens naar laten kijken..
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X