Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwgele Ara 7 weken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Blauwgele Ara 7 weken

    Hallo Allemaal!

    Ik ben nieuw op deze forum. Wij hebben 2 blauwgele ara's en die hebben voor het eerst een kleintje gekregen maar we moesten het kuiken opvangen omdat ouders niet wilde voeren. Kuiken wordt zondag (morgen) 7 weken. Het is mij normaal nooit echt opgevallen maar sinds een week na het pappen bibbert/trilt ze met haar vleugels en soms heel haar lichaam en dat is echt ongeveer 4 a 5 minuutjes. Kuiken krijgt Nutribird A19 lekker warm en op tijd.

    Het is erg jammer dat het kuiken weg moest bij de ouders. Dit was voor ons ook voor het eerst dat we dit meemaken want wij kweken niet echt wij hebben 2 blauwgele ara's en die hebben voor het eerst een nestje met 1 kuikentje. Het gaat voor de rest heel goed ze begint lekker actief te worden. speelt met speeltjes, loopt en maakt schattige geluidjes af en toe. Alleen dat bibberen/trillen vindt ik af en toe wat eng. Ik probeer het zo lux mogelijk te houden, zodat ze niet koud krijgt. (Ik ben best zorgzaam)

    hoop iemand die antwoord kan geven.

    met vriendelijke groeten,
    Kiara

  • #2
    aangezien ik moet afgaan op wat jij schrijft begrijp ik er uit dat het niets anders is als een soort bedelen om voer enigste wat mij dan bevreemd is de tijdsduur.


    https://youtu.be/282fAFviIO0

    https://youtu.be/gipeG762FtY


    geen idee of dit er op lijkt.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Sorry

      Sorry voor mijn taalfouten Het gebeurd altijd na het pappen. Ik heb het nooit bijgehouden maar het kan ook heel kort zijn qua tijd. Ik zal een video plaatsen die ik op youtube gevonden heb. Als je goed naar de ara's kijkt doen die het ook met hun vleugels het is een soort van bibberen/trillen...

      erg bedankt voor je reactie trouwens.

      https://www.youtube.com/watch?v=5QP2RGRJslk

      Comment


      • #4
        Weer IK

        Ik heb het kuiken net gepapt. Ik heb der nu beter geobserveerd en inderdaad alleen na het pappen doet ze met haar vleugels trillen en niet zo lang het is maar echt ongeveer 40 a 50 seconden en daarna begint ze zich een beetje te poetsen en gaat ze/hij met vleugels fladderen/uitrekken en beetje spelen en daarna valt ze/hij in slaap.

        Ik dacht eerst ze/hij heeft het koud maar temparatuur in huis is 20/23 graden.. Iemand misschien een idee of ook die zo iets meegemaakt heeft? Moet ik me er zorgen over maken.

        Comment


        • #5
          Ik denk ook dat het gewoon baby gedrag is.
          Kan je anders niet zelf een filmpje maken ?
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

          Ken je papegaai

          sigpic

          Comment


          • #6
            Video

            Hallo Allemaal,

            Gisteren avond na het pappen deed zij/hij het niet.
            Vandaag dus weer wel.. En zo ziet het er dus uit.. (ik heb het bijgehouden het is maar echt kort 30 a 40 seconden)

            https://www.youtube.com/watch?v=buZWfws6RGI

            Comment


            • #7
              het kan gewoon door de inspanning van het eten zijn hoor,dat valt nog niet mee als je zo klein bent,en daarna moet je even ontspannen

              Comment


              • #8


                Ja dat denk ik dus ook.. Want het is maar echt paar seconden en daarna gaat ze fladderen, poetsen en lekker slapen..

                Klein vraagje. Kuiken weegt voor het pappen 966 gram is dit normaal voor een kuiken van 7 weken en 1 dag oud.
                En sinds vandaag knarst ze met der snavel? geen idee wat het betekend.

                Alvast super bedankt!

                Comment


                • #9
                  dat knarsen doen ze als ze op hun gemak zijn als ze zitten te dutten meestal,is een goed teken
                  gewicht is prima,zwaar zelfs voor de leeftijd

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X