Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ara gaat steeds van klimboom af , wat te doen??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ara gaat steeds van klimboom af , wat te doen??

    Beste papegaailiefhebbers!
    Graag wilde ik wat tips of ervaringen.
    Ik heb sinds enkele maanden een harlekijn ara, hij is nu bijna 4 maanden oud.
    Ik heb hem met de hand groot gebracht vanaf 9 weken.
    Toen hij aardig kon vliegen, heb ik zijn vleugel geknipt.
    Hij zit savonds in de kooi na 11 uur als hij moet slapen, en overdag binnen of buiten op een grote klimboom.
    voorheen ging dit heel goed.
    Nu heb ik in de huiskamer een hele groot klimrek van wilgen/zon 220 hoog en en bijna net zo breed, met allerlei speeltje etc erin.
    Alleen sinds een 2 weken vliegt/klimt hij hier constant vanaf, om daarna direct naar ons toe te komen.
    Want zijn doel is om bij ons te komen, en gekroeld te worden
    Nu ben ik heel consequent en telkens als hij eraf gaat,negeer ik hem en ze ik hem er meteen weer boven op.
    zit hij wel even goed op zijn klimboom dan beloon ik hem.
    Alleen lijkt dit totaal niet te werken, want hij spring er de hele dag af, om de minuut.
    Ook was ik benieuwd of jullie tips hebben om hem beter met honden/katten te leren omgaan, hij is hier mee opgegroeid vanaf dag 1
    maar als er een kat of hondje in de buurt komt wil hij ze aanvallen en fladdert er achter aan.
    ik probeer hem al te belonen als hij rustig blijft, maar helaas is dit eigelijk nooit
    Heeft iemand tips of ervaring die hij met mij wil delen.
    Want ik wil het liefst mijn ara alleen als hij gaat slapen in een kooi houden!!


    Alvast vriendelijk bedankt.

  • #2
    Toch zou ik hem na 3 keer in de kooi zetten dan weet die na een tijdje dat als die er af komt die in de kooi terecht komt. Ook zou je het met een plantenspuit kunnen proberen vaak zie aan zijn gedrag dat die eraf gaat dan ff een straaltje geven hier heeft dat goed gewerkt.

    succes

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse
    Working...
    X