Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onze nieuwe Soldaten ara geeft op na maaltijd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • onze nieuwe Soldaten ara geeft op na maaltijd

    Wij hebben sinds gisteren een 2e ara als gezinslid naast onze blauw/gele ara van 4 jaar. Deze soldaten ara is reeds 20 jaar oud en heeft bij de vorige eigenaar buiten in een kooi gezeten, bij ons zit hij binnen. Nu is het bij ons bekend dat ze vaak de eerste dag niet willen eten en/of drinken. Maar nu de 2e dag eet hij soms wel iets uit onze hand maar geeft gelijk alles op. Hij brengt zijn kop onder vleugel niveau, spreid zijn vleugels licht en alles komt eruit.

    Is dit bij iemand ook gebeurt, en is dit normaal?? Hoor graag van jullie.

  • #2
    Als het geen vor opgeven is uit genegenheid, zou ik het niet vertrouwen en naar een vogelsarts gaan.

    Was de vogel enige vogel bij de vorige eigenaar en waarom zat hij buiten in een kooi ?
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Ze waren met zijn drieën begreep ik, weet echter niet veel over de buitenkooi. Ik wacht het nog een dagje af en dan idem naar de dierenarts.

      Comment


      • #4
        Ree waarom deze vogel weg moest ?
        Misschien is er meer aan de hand wat de vorige eigenaar weet...
        Ik zou toch erg voorzichtig zijn bij je andere vogel.
        Maandag zowiezo even een afspraak maken bij een vogelarts.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Ik zit te denken aan een schimmelinfectie, dus wat Antonia zegt zo snel als mogelijk is naar een echte vogelarts,

          mvg Frank

          Comment


          • #6
            Bij de arts geweest en niks kunnen vinden, hij kwam echter met een andere theorie die kan kloppen. Misschien is onze andere ara geen mannetje maar een vrouwtje en toont de soldaten ara zijn genegenheid.

            Maar nu zit ik met het volgende waar jullie vast en zeker ervaring mee hebben. Hij is nu bijna een week bij ons thuis en zoekt onze andere ara steeds op welke enkel antwoord met aanvallen met zijn snavel. Gaat dit in verloop van tijd weg of gaat het niet werken die twee samen.
            Ook kunnen we de soldaten ara niet met onze handen pakken omdat hij ons niet dichtbij laat, een nootje uit onze vingers pakken doet hij dan weer wel. Is dit ook iets tijdelijks omdat hij aan ons moet wennen of zal hij dit nooit geleerd hebben?? Als we hem op het moment buiten zijn kooi laten is het s'avonds stress voor ons allen om hem terug te zetten. Dit moeten we dan ook helaas met handschoenen aan doen.

            Comment


            • #7
              Tussen de 2 ara's is het afwachten, geef het de tijd.

              Voor wat betreft het wel of niet willen opstappen denk ik dat ie daqt niet geleerd heeft.
              Meel veel geduld en positief naar hem zijn kan hij dat best nog leren.
              Als je de handschoen gebruikt, probeer hem dan niet direct te pakken maar probeer hem erop te laten stappen.
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

              Ken je papegaai

              sigpic

              Comment


              • #8
                Dank je voor je antwoord. Heb je misschien nog tips hoe we hem het beste kunnen leren op te stappen?

                Comment


                • #9
                  je zou het met een opstapstok kunnen proberen, hij heeft misschien nu een niet zo leuke associatie met je handen, als ie pinda;s uit je hand eet, zou je de pinda nu kunnen geven als beloning als ie is opgestapt,

                  je moet de stok rustig onderzijn onderbuik ter hoogte van het begin van zijn poten plaatsen met een zachte opwaartse druk naar boven, vaak is een reactie om zijn poot erop te zetten rustig stok ietsjes meer omhoog doen dan volgt de tweede poot meestal ook, zodra de tweede poot volgt, geef je het commando stap op......dan goed zo en de beloning een pinda, dan zet m weer ff terug en herhaal je het een paar keer, doe dit een paar keer per dag niet te lang iedere keer.

                  ik hoop dat ik het een beetje goed heb kunnen verwoorden (blijft lastig om daden in woorden om te zetten )

                  Comment


                  • #10
                    Veel vogels zijn juist bang van stokken.

                    Je zou een baddoek om je hand kunnen wikkelen en dan je hand tegen zijn buik houden,
                    hij moet dan opstappen.
                    Hoe erg hapt hij naar je hand, is het echt bijten om te bijten of uit angst ?
                    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                    Ken je papegaai

                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      De stok lag binnen enkele minuten aan stukjes, daar is hij inderdaad bang voor denk ik. Ik zal het idee met een handdoek proberen. Hij doet het volgens mij niet om te bijten want we kunnen hem met de hand nootjes enz. voeren. Het zal inderdaad wel angst zijn. We hebben het gevoel dat deze 24 jaar oude ara wat bagage mee heeft. We willen er dan ook alles aan doen om hem bij ons een thuis te geven.

                      Comment


                      • #12
                        Cees is ook bang voor stokken dus gebruik ik als hij echt niet op wil stappen zo'n katoenen zitstok, en die buig ik half rond, dat gaat prima.

                        Comment


                        • #13
                          Hoe is het nu met de vogel? Heb je hem wel laten testen op ziektes?! Ga nooit naar een dierenarts, deze weten er niks van. Ga naar een vogelarts! Uit je verhaal lijkt de vogel niet zo tam dat hij het uit genegenheid doet, ik denk dan aan PDD/KDS! Nogmaals, laat hem testen!

                          Comment

                          Ads onder in topics

                          Collapse
                          Working...
                          X