Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijten en schreeuwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bijten en schreeuwen

    Hoi Allemaal
    Wij hebben sinds juni dit jaar een blauw geel ara,Hij/Zij s nu ongeveer 1jaar oud
    8maanden toen we hem/haar kochten

    Iedereen hier in huis kan met Rio overweg behalve ik
    naar mij bijt Rio soms gaat het wel goed en ik kan Rio zelfs aaien
    maar negen van de tien keer valt Rio echt aan en probeert zelfs door de tralies van zn kooi om me te bijten

    Tevens schreeuwt en gilt hij heel erg veel en zoals iedereen weet gaat dit niet zachtjes
    heb gelezen dat ze 2x per dag ff schreeuwen dat het normaal is maar Rio gilt /schreeuwt meerdere keren per dag en dit gaat soms wel 3kwartier door

    we zijn veel aan het oefenen geweest om hem te leren praten maar zegt tot op heden nog geen woord alleen gegil en geschreeuw

    Nu zijn hier waarschijnlijk veel ara kenners en zou graag horen wat jullie er van vinden
    Alvast bedankt

  • #2
    Tja, kan van alles zijn, wanneer is het bijten en of schreeuwen begonnen ?
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Dit is sinds we Rio hebben hij heeft nooit anders gedaan

      Maar ik vraag mij af of dit wel normaal gedrag is het bijten hij is geen vrouwen liefhebber dat is wel gebleken
      mn man en zoon kunnen allebei alles doen en als er vrienden komen ook die kunnen hem aaien etc maar ik als vrouw hoef het niet te proberen

      maar dat geschreeuw en gegil is dat normaal?

      Comment


      • #4
        Dat ligt grotendeels aan de omgeving en opvoeding.
        Als je teveel aandacht geeft aan schreeuwen op verkeerde momenten zal hij dit zeker blijven oen.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Het schreeuwen kun je het best negeren, geheel niet op reageren. Doet hij het als je in de dezelfde ruimte bent of juist als hij je niet kan zien maar wel kan horen?

          Wat betreft het bijten, zorg dat je niet terugtrekt als hij bijt... Dan zal hij het alleen maar vaker doen. Belonen als hij bv netjes bij je opstapt met een snoepje of stukje fruit.
          Diesel en Balou


          x Harley en Izzy

          Comment


          • #6
            Hij doet het zowel als je in de kamer bent en ook als je niet in de kamer bent.
            en vooral als hij mijn man of mijn zoon hoort dan zet hij het op een schreeuwen

            Dus gewoon negeren?
            Hij bijt keihard dus trek zodra hij zn snavel opent mn hand al terug want hij bijt door bij mij

            Comment


            • #7
              Hallo aliki1926,

              Gebruik stevige werkhandschoenen als je Rio laat opstappen, dan voel je het bijten minder goed en gebruik een plantenspuit op straal, die gebruik je, zodra hij je wilt bijten, zeg dan een kalm maar resoluut NEE en zet hem terug in de kooi.
              Het is even doorzetten, hij merkt je angst en dit zal alleen erger worden als je er nu niets tegen doet, laat de zorg en het eten voorlopig aan jouw over, laat je man en zoon hem voorlopig negeren, ook niet naar kijken als hij schreeuwt. Alleen aandacht geven als hij rustig is, dit vraagt voor jullie allen inzet en doorzettingsvermogen. Hij zal gauw genoeg door hebben dat bijten niet werkt en dat schreeuwen niets op levert. Je zult echt over je angstgrens heen moeten en weer vertrouwen met elkaar opbouwen, stap voor stap. Geef jezelf en Rio een kans.

              Heel veel succes,

              Julia
              Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

              Comment


              • #8
                Ik sluit me aan bij bovenstaand bericht. Doordat je terug trekt gaat Rio alleen maar meer bijten.
                Weet dat het erg zeer doet als ze bijten, onze groenvleugel bijt nog een stuk harder, af en toe voel je gewoon je bot kraken voor je gevoel. Gelukkig bijt ze eigenlijk nooit meer. Onze harlekijn is jonger en wil nog wel eens bijten en ik zeg dat ferm nee en zet hem weg.

                Je angst mag niet de overhand krijgen hoor. Haal maar snel van die handschoenen dat scheelt een stuk.
                Diesel en Balou


                x Harley en Izzy

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X