Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik kom dr even niet meer uit...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Pfff heftig...
    Nikki
    Fleur

    Zazu & Zoë (forpusjes)

    Comment


    • #17
      Jees.... Doen ze dit als ze in de voliere zitten? Ik snap even de situatie niet hoe ze zitten. Binnen of buiten? Als ze buiten zitten, kan het zijn dat ze op nieuwe dingen reageren? Ze zijn het nog niet zo gewend toch om buiten te zitten? Kun je ze idd opsluiten 's nachts?
      Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

      Comment


      • #18
        ze zitten bij ons in de schuur daar hebben ze een kooi van 1 bij 2 bij 2,5 en kleine buitenkooi.
        Normaal gesproken mogen ze dagelijks naar buiten maar met dat geschreeuw dus niet. snachts gaan ze zoiezo naar binnen.
        Helemaal donker maken is best lastig hier omdat er een lichtkoepel inzit. Er zit ook een raam in de deur van de schuur daar zit al luxaflex voor.

        Het is denk ik indd aandacht vragen, maar weet ff niet meer hoe ik dit goed kan doorbreken...
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

        Comment


        • #19
          Kun je hier wat foto's van plaatsen, van hoe de situatie is?
          Hoe klein is de buitenkooi? En schreeuwen ze als ze in de schuur zitten? Kun de de lichtkoepel van binnenuit verduisteren?
          Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

          Comment


          • #20
            In iedergeval even geen extra aandacht geven en voor zover het kan het schreeuwen negeren. Maar ik weet hoe lastig dat is omdat je rekening moet houden met de buren.....
            Diesel en Balou


            x Harley en Izzy

            Comment


            • #21
              ik zal even kijken of ik wat foto's kan vinden zo
              ze schreeuwen indd als ze binnen zitten
              ze krijgen dan ook geen aandacht van ons, omdat ze dus in een totaal andere ruimte zitten
              Chester en Samba
              Yoda en Navy

              Comment


              • #22
                Ok, dus ze hebben jouw nodig om naar buiten te mogen? Jij verplaatst ze naar de buitenkooi?
                Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                Comment


                • #23

                  dit is de buitenkooi


                  dit is dus binnen ziet er kwa inrichting wel weer anders uit hoor meer takken enzo dr in
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Chester en Samba
                  Yoda en Navy

                  Comment


                  • #24
                    nee er zit een luik tussen de buiten en binnenkooi, deze moet ik wel zelf los doen (tenzij ze uitbreken, wat wel eens gebeurd, heb nog geen goede oplossing gevonden hiervoor)
                    Chester en Samba
                    Yoda en Navy

                    Comment


                    • #25
                      En als je de buitenkooi nou eens helemaal vol hangt met sloopatributen? Ook grove dennetakken, compleet met denneappels etc. En om te proberen toch 's nachts het luik open te laten? Misschien schreeuwen ze omdat ze naar buiten willen? Schreeuwen ze ook overdag als ze buiten zitten?
                      Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                      Comment


                      • #26
                        Dan schreeuwen ze ook wel maar indd wel minder. zal even kijken of ik snel een foto kan maken van de situatie nu er hangt aardig wat in nl
                        Chester en Samba
                        Yoda en Navy

                        Comment


                        • #27
                          Ik zat net even je introductie te lezen en zie dat ze minder schreeuwen als ze buiten zitten. Ik heb het idee dat ze er nu een spel van maken, aangezien jij je te snel druk maakt om dingen. Je zei zelf al: en terwijl ik dit opschrijf denk ik misschien dat Chester en Samba misschien ook geen hoogte van mij krijgen.
                          Zoals bijv. met de warmte; ze hebben zelf de keuze om naar binnen te gaan als het te warm is in de buitenkooi. Ze regelen dit zelf, don't worry.

                          Dan het volgende punt, Zodra ze buiten zijn lijken ze behalve het slopen niks anders te doen dan naar ons kijken. Natuurlijk prima, maar waarom? Aandacht door de kooi vinden ze heerlijk, kusjes geven, kletsen dansen en soms kroelen enz. Ook zodra we uit beeld zijn gaan ze weer (om aandacht?) schreeuwen, gelukkig houdt dit wel op na een minuut of wat.
                          Gewoon lekker laten doen, hier slopen de ara's ook niet de hele dag. Ze zitten ook vaak te suffen en onze kant op te kijken, maar ik interpreteer dit niet als dat ze naar ons zitten te kijken.

                          Met alle respect naar jou; maar laat ze eens gewoon hun eigen ding doen, zonder je ermee te bemoeien. Geen enkele vogel zit de hele dag te slopen of te spelen. Vaak hebben ze 's middags rustuurtjes.
                          Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                          Comment


                          • #28
                            Ik laat ze indd ook gewoon hun ding doen, van mij mogen ze zelf weten wat ze doen. Dat naar ons kijken moeten ze ook zelf weten, zal voor hun wel interessant wezen om te doen Ik had dat meer opgeschreven met de vraag of dit voor hun tijdsverdrijf is of een manier om aandacht vragen.
                            Net als dat schreeuwen, dat lijkt me ook aandacht vragen? maar ze willen lang niet altijd uit de kooi, al zoeken ze wel weer onze aandacht door bijvoorbeeld een beetje te gaan showen, dansen tegen je kletsen om kusjes vragen enz.
                            Chester en Samba
                            Yoda en Navy

                            Comment


                            • #29
                              Dat geloof ik ook hoor, ik bedoelde het niet negatief. Maar vaak hebben mensen het idee dat ze de gaaien bezig moeten houden, terwijl jouw groenvleugels het voorrecht hebben met elkaar te zijn, lekker buiten kunnen zijn, kunnen slopen etc.
                              Vaak door het te vaak bemoeien met de gaai, creëren mensen de problemen. En zitten ze sinds kort in de voliere? Misschien dat het een kwestie van wennen is voor ze.
                              Maar hier zitten ze ook vaak in de zon en als ze het zat zijn, gaan ze naar binnen. Zo ook in de winter zitten ze vaak buiten en als het te koud wordt, gaan ze naar binnen. Ze regelen dat zelf, ze voelen zelf hoe warm het is. Als ze maar wel kunnen schuilen tegen de hitte en dat kan bij jou

                              Schreeuwen kan een vorm zijn van: aandacht vragen, sociaal bezig zijn, alarm slaan, jou irriteren, etc.
                              Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                              Comment


                              • #30


                                Vers van de pers even 2 foto's net gemaakt. Zo ziet het er dus nu uit
                                De binnenvoliere hebben ze al vanaf het begin dat ze hier zijn (ruim 2 jaar) en de buitenvoliere staat sinds dit voorjaar.
                                Bijgevoegde Bestanden
                                Chester en Samba
                                Yoda en Navy

                                Comment

                                Ads onder in topics

                                Collapse
                                Working...
                                X