Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ara Macarana algemene informatie nodig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ara Macarana algemene informatie nodig

    Hallo,

    Ik zit sinds kort te serven naar de Ara Macarana ,maar kan weinig informatie vinden over hem.
    Hebben julie meschien informatie over de kooi,voeding,kwekers etc

    Gr
    PietervdenB

    Ps sorry voor Maracana fout spellen in de titel

  • #2
    ik zou eerst eens naar het karakter kijken want ze zijn niet altijd de makkelijkste en kunnen ook goed geluid maken

    Comment


    • #3
      Ik heb er twee gehad, verschrikkelijk lief en makkelijk.
      Uiteraard is dit niet altijd zo maar dat geldt voor alle soorten.
      De opvoeding is het belangrijkst. Consequent zijn en
      zorgen dat ie je kan vertrouwen.
      Een van de twee bij mij deed graag educatieve spelletjes, bakjes stapelen, plastic muntjes in een spaarpot, bal in
      de basket...
      Ik weet niet waar je woont......
      Je kan eens vragen bij Hareco, Dieca of Lorreco.
      Als je verder weg wil reizen kan ik ook eens rondvragen.
      Ga iig niet naar Rijswijk of Den Haag (papegaaienpaleis)
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

      Ken je papegaai

      sigpic

      Comment


      • #4
        Btw, ik heb zelf vier verschillende ara's zitten.
        Je zou een keertje kunnen komen kijken..
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Ok Bedankt voor je bericht nu weet ik er veel meer over maar ik denk dat ik het niet ga doen. meschien een keer als tweede vogel maar als eerste vind niet. ik wil de vogel geen slecht onderkomen brengen en als soort van testvogel gebruiken ik vind ze daarvoor te kwetsbaar.

          Comment


          • #6
            Dat is ook zo, maar geldt voor elk soort.

            Het moet vooral bij je passen.
            Zo heb ik bijv niks met grijsjes of edels.
            Simpel gezegd omdat ze niet bij mijn karakter passen
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              ja inderdaad.

              maar ik heb op dit moment gewoon geen klik met het gedrag en karakter van die vogel, Maar meschien zijn ze in het echt wat anders dus ik zeker op bezoek bij mensen thuis en kwekers

              Comment


              • #8
                het is echt grappig dat antonia dat zegt en het is ook echt zo
                toen ik aan gaaien begon wilde ik geen grijsje omdat ik zoiets had die heeft iedereen al en ben begonnen met edels en die heb ik nog steeds
                grijsjes zijn er later bij gekomen en nu ik ze heb vind ik ze toch heel leuk
                in tegenstelling is een amazone niet echt mijn vogel,ze zijn prachtig en leuk maar niet helemaal mijn ding
                zo is iedereen echt anders en elke vogel ook,ze hebben allemaal wel wat

                Comment


                • #9
                  Ik vind de Amezones ook weer heel erg mooi. Alleen ik heb gehoord dat ze best aggresief kunnen zijn dus is die eigenlijk ook niet zo heel erg geschikt voor mij als papegaaien liefhebber die tot nu alleen nog geen gaai heeft gehad.

                  Comment


                  • #10
                    Antonia heb jij meschien foto's van die ara's en hun kooien want ik wil wel komen kijken maar Rotterdam is wel erg ver weg.
                    Ik woon in oss.

                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Op het eerste filmpje zie je een stukje van de kooi van de grote ara's.
                      Het is de Strong Amalia, 2m breed en 1m diep.
                      Zo heb ik drie kooien staan. De ara's hebben de hele kooi voor samen.
                      De koppel amazones en kleine ara's delen delen zo'n kooi, er zit een tussenwand in.
                      De bedoeling is dat ik voor de aratinga's en caiques een andere kooi erbij zoek,
                      zodat de amazones en kleine ara's met de tijd ook een hele kooi hebben.

                      Bij goed weer kunnen ze tegenwoordig sinds ik een tuin heb in de buiten-voliere.

                      Verder zitten ze vooral op de bomen en speelplaatsen in de woonkamer als ik thuis ben.

                      https://youtu.be/M5m-8sN2m9o

                      https://youtu.be/yip2cGvt--I

                      https://youtu.be/aPU8xfhbn_E
                      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                      Ken je papegaai

                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Van mijn jongste ara heb ik op deze pc nog geen foto's








                        Bijgevoegde Bestanden
                        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                        Ken je papegaai

                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          leuk hoor zo lekker in de regen
                          je geelvleugel is geloof ik wel een beetje de baas over alles,ze gaan er allemaal voor aan de kant

                          Comment


                          • #14
                            Hahaha, ik geef ze groot gelijk.
                            Nee m'n amazone heeft zo af en toe een aanvaring met 'm,
                            Die valt 'm aan en dat gaat dan meestal gepaard met een
                            bloedende teen
                            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                            Ken je papegaai

                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              jouw vogels zijn wel erg mooi hoor.
                              die constructie met die kooien vind ik supper goed bedacht. moet ik ook maar in mijn achterhoofd houden

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X