Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geluid?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Geluid?

    Maken dwerg ara's veel (schreeuw) geluid?

    Ik heb zelf nu een koppel groenwangparkieten - pyrrhura molinea australis, met 1 jong van dit jaar.
    Het koppel is inprent (broedmachine handopfok) en zijn middel tam.
    Eten uit de hand, herkennen mensen (vreemde of bekende) maar komen niet op de hand zitten.
    Dit omdat we er geen/teweinig tijd in hebben gestoken en ze in een buitenvoliere zitten met enkele zoogdieren (Rotscavia - kerodon rupestris)
    Ze schreeuwen wel af en toe erg hard, maar dat is vooral om dat ze mensen zien (=eten, denken ze) of bv een vogel in de lucht of in de bomen die ook geluid maakt. en als ze wakker worden en naar buiten gaan schreeuwen ze even alles bij elkaar, rond 8 uur.


    en kunnen dwerg ara's in:

    We krijgen met 2 maanden een voliere leeg van 2 breed, 4 diep en 2 hoog erg beschut en er is een mogelijkheid om er 2m2 bij te trekken.
    Binnenhok van 1x1x1 is tot 1x2x1 te realiseren, is vorst vrij.

  • #2
    Hallo,

    Sorry voor het late andwoord, maar ik hoop dat je het alsnog kunt lezen en er wat aan hebt natuurlijk.

    Ik ben zelf in het bezit van 2 verschillende soorten dwergara's de severa en de maracana. Ik weet niet of je echt doeld op de severa?

    Mijn ervaring is met het geluid dat de severa toch behoorlijk wat geluid kan maken maar zich eigenlijk niet veel laat horen. Ik denk totaal een keer 5 minuten per dag. De maracana daar in tegen gaat niet zo hard maar hoor je wel meer. Op mijn website www.ara-world.nl kun je het geluid van de maracana horen in de encyclopedie.

    Ik denk dat de voliere die je voor ogen hebt zeker wel geschikt is voor dwergara's. Groter is natuurlijk altijd beter, maar te klein vind ik het zeker niet.

    Groetjes Erika
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      hoihoi,

      Bedankt voor je antw.
      Ik heb inmiddels beide soorten in het echt gezien en gehoord!
      Is beide niet mogelijk in de wijk waar we in wonen... helaas.

      Komende zomer worden het 2 toerako's (ff heel wat anders)

      Gr MB

      Comment


      • #4
        Jammer dat het voor jullie toch niet gaat werken, maar ik begrijp het wel, ze kunnen toch behoorlijk lawaai maken.

        Ik ben wel heel benieuwd wat toerako's zijn? doet me denken aan die vogels met die grote snavels (toekans)
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X