Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn ara leren kennen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • mijn ara leren kennen

    ik heb een ara van 12 weken hoe kan ik nu zien wat hij leuk vind of nietof waneer hij boos is of zich b.v. niet lekker voelthij zet bv vaak zijn veren op als ik hem aai of tegen hem praatwat betekent datof hij haalt heel snel met zijn bek naar mij uit bijt dan niet hoorben benieuwd naar een antwoord

  • #2
    ara leren kennen


    Hallo,
    Je kan heel veel aan een ara's lichaams taal zien en ook aan de geluidjes die hij maakt. Dit is natuurlijk bij elke vogel verschillend, maar ik zal zeggen hoe het bij mijn ara is.
    Als ik lief tegen haar praat of haar aai dan zet ze haar veren helemaal op dan hangt ze ook meer dan dat ze op de pootjes staat. Ook zie ik dat ze zich op haar gemakkie voelt door haar ogen. Ze heeft dat wijde pupillen en een donkere kleur ogen die heel lief staan. Ook maakt ze lieve piep geluidjes
    Als ze boos is of er zijn vreemden in de buurd (ze houd niet van vreemden) dan zet ze ook haar veren op, maakt ze zichzelf breed door haar vleugels wat open te slaan. De kop heeft ze dan naar beneden. Haar ogen zijn dan licht van kleur en de pupillen heel klein.
    Als ze honger heeft beweegd ze haar kop langzaam van boven naar beneden en daar maakt ze ook een appart geluid bij. Dit deed ze ook toen ze ziek was.
    Een baby ara onderzoekt veel met zijn snavel, ik denk dus ook dat hij dat bij jou doet. Ze onderzoeken bijvoorbeeld je vingers ermee, ook gaan ze uittesten hoe hard ze er mee kunnen bijten.
    Bij mijn ara zie ik ook dat haar pupillen meebewegen als ze geluidjes maakt. Als ze bijvoorbeeld haar naam zegt worden haar pupillen heel snel klein en daarna weer groot.
    Ik denk dat je zelf goed op het gedrag, ogen, lichaamstaal van je ara moet letten en dan ontdek je zelf wat het betekend.
    Ik hoop dat je wat aan mijn andwoord hebt, groetjes erika
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse
    Working...
    X