Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een ara eenschaffen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • een ara eenschaffen

    hallo iedereen, ik ben nieuw hier en heb een paar vraagjes. Heb al veel info gelezen op de rest van de forum ook.

    Mijn vraag is. Ik zou dus graag een groenvleugel ara willen aanschaffen, maar wij zijn thuis met 8 in totaal. mensen dus te verstaan xd.
    mijn vraag is dus of het dan niet te druk is dan voor de ara? en zo niet wat als ik dan later alleen ga wonen met mijn vriendin ons tweetjes dus dan. of dit geen probleem gaat veroorzaken dan, omdat het dan een pak rustiger gaat zijn.

    en mijn volgende vraag is ook. Mijn schoonmoeder raad mij aan om met eerst iets kleiner te beginnen omdat dit mijn eerste ara zou zijn. heb vroeger wel parkieten thuis gehad maar dit is natuurlijk wel volledig iets anders. Maar iets kleiner dat ligt zo niet in mijn interesse omdat ik zo zot ben van een ara.
    dus graag wat advies gevraagd

    alvast bedankt.

    Tars

  • #2
    reacties?

    krijg precies niet veel reactie hierop

    Comment


    • #3
      Sorry, ik kan je niet helpen. Ik heb geen ervaring met ara's.


      Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

      Comment


      • #4
        Een ara is eigenlijk geen huiskamervogel,dat jullie met achten zijn lijkt mij geen probleem,maar is er wel plek voor een ara ? Daar ze veel plek nodig hebben , met later verhuizen voor zie ik ook niet echt problemen.
        Ik weet niet waar je woont maar je zou eens een workshop kunnen volgen bij een stichtingen zoals bijvoorbeeld de vrolijke papegaai daar leer je veel,kun je praten met araeigenaren en en ook ara's zien.

        Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Ook zou je een ruimte moeten hebben waar je ara rustig kan slapen,daar ze rond de evenaar vandaan komen waar het twaalf uur licht twaalf uur donker is,dus tussen ongeveer 8 en 8 heeft hij echt rust nodig.

          Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Ik krijg binnenkort zelf een geelvleugel.
            Let er op dat deze heel pittig kunnen zijn en echt een hele goede en consequente opvoeding nodig hebben.
            Het enige probleem dat ik zie met 8 mensen in huis, is dat je niet op een lijn ligt qua opvoeding.
            Als je niet een lijn volgt en allemaal consequent bent dan veroorzaak je probleemgedrag.

            Als je weet dat iedereen dezelfde regels zal handhaven en naleven dan kan het, maar persoonlijk zou ik wachten tot jullie op je eigen wonen.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Kimvdheuvel Bekijk Berichten
              Ik krijg binnenkort zelf een geelvleugel.
              Let er op dat deze heel pittig kunnen zijn en echt een hele goede en consequente opvoeding nodig hebben.
              Het enige probleem dat ik zie met 8 mensen in huis, is dat je niet op een lijn ligt qua opvoeding.
              Als je niet een lijn volgt en allemaal consequent bent dan veroorzaak je probleemgedrag.

              Als je weet dat iedereen dezelfde regels zal handhaven en naleven dan kan het, maar persoonlijk zou ik wachten tot jullie op je eigen wonen.
              Geelvleugel en groenvleugel zijn wel heel verschillend Kim,jij een geelvleugel hij een groenvleugel,qua opvoeding ondersteun ik je mening de opvoeding moet door alle acht hetzelfde worden gedaan.

              Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Sorry heb ik verkeerd gelezen... ik dacht dat er geelvleugel stond, excuses

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kimvdheuvel Bekijk Berichten
                  Sorry heb ik verkeerd gelezen... ik dacht dat er geelvleugel stond, excuses

                  Klein detail de de rest ( behalve het pittige ) klopt

                  Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Hallo,

                    Ik denk dat het opzich wel moet kunnen met 8 mensen thuis, wel moeten jullie echt met de neuzen kwa opvoeding allemaal dezelfde kant op wijzen. Zodra er 1 afwijkt zal je ara hier echt gebruik van kunnen maken.
                    Daar zijn ze in iedergeval slim genoeg voor.
                    Ook zou een verhuizing denk ik juist wel problemen op kunnen leveren. Met 8 personen is er denk ik altijd wel iemand thuis, dus altijd wel aandacht of wat te zien voor je ara. Als je op jezelf woont dan zal dit natuurlijk heel anders zijn. Je ara zal als je werkt veel alleen komen te zitten en ook heb je dan zelf nog misschien je uitgaan, je vriendin die ook aandacht wil enz enz. Een behoorlijk gat denk ik waar je vogel dan in zal vallen???
                    Daarnaast moet je idd genoeg ruimte hebben...

                    Succes met je beslissing.
                    Chester en Samba
                    Yoda en Navy

                    Comment


                    • #11
                      Idd wat arasevara klopt,mits er een van jullie vaak thuis is als je op jezelf gaat.

                      Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X