Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ara laten wennen aan mensen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ara laten wennen aan mensen

    Hallo,

    Hoe kan je het beste zorgen dat een ara bij iemand gaat zitten. Mijn vriendin kan Tigo (mijn ara) wel trucjes laten doen en uit de hand laten eten. Alleen hij wil nog niet graag bij haar zitten en komt maar heel soms naar haar toe. Wat is de beste manier om hem echt goed te laten wennen. Mijn vriendin is er alleen in de weekenden dus is het wel mogelijk hem goed te laten wennen?

    Alvast bedankt voor uw hulp

  • #2
    Dat gaat best wel lukken, maar gaat veel geduld kosten. Hou er bovendien rekening mee dat een gaai vaak iemand "kiest" en dat alle anderen, hoe aardig ook, op de 2e plaats komen. Laat je vriendin gewoon rustig met hem bezig zijn en telkens tijdens het spel of voederen de grenzen iets verder leggen. Dit is een kwestie van vertrouwen opbouwen, dus forceer niks want dan is het terug naar af. Succes.

    Comment


    • #3
      Laat je vriendin een positieve relatie opbouwen met de vogel. Regelmatig wat lekkers geven is een goede manier om dat te doen. Laat je vriendin ook regelmatig alleen met de vogel. Als jij weg bent is jouw vriendin de enige bij wie de vogel terecht kan voor wat aandacht.

      Comment


      • #4
        blauwgele zijn niet zo eenkennig.

        Zoals Noob al zei, gewoon zorgen dat hij je vriendin aan leuke dingen linkt: laat haar voor enkele weken de bron van lekkers zijn: nootjes, fruit, etc...
        Zorg jij enkel voor de basis behoeften, maar laat haar degene zijn die net dat extra brengt waar hij naar uitkijkt.
        http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
        Papegaaienpsychologie:
        Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
        http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

        Comment


        • #5
          bedankt voor jullie reacties ik ga er mee aan de slag.

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X