Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ik wil graag een papegaai er bij kopen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hoi Hoi

    Kijk eens bij de kooiengigant.nl wij hebben onze kooi daar vandaan en is een mooie grote kooi van 1 mtr breed 90 diep en 1.90 hoog en zeker niet duur zelfs smorgens besteld en de zelfde avond al in huis.. Natuurlijk was dit wel een beetje geluk daar de koerier nog hier in Helmond moest zijn. Wat een papegaai betreft wij hebben er zeer zeker lang over nagedacht en veel met elkaar over gesproken en ook wij twijfelde over een blauw gele of een harlekijn. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij Dieca en hebben daar onze Pino gekocht. Moet heel eerlijk zeggen dat we er eerst een paar keer zijn wezen kijken en erg veel info hebben gekregen over hoe en wat met een Ara en heel veel nuttige tips hebben ekregen over de opvoeding.

    Ik sjoerd heb eerder ook al een grote geel kuif gehad en is niet te vergelijken met een ara. eze was heel erg op mij gericht en de rest van de familie leden konden er niet zo veel mee en liep als ik niet thuis was de hele dag te krijsen en vloog de kinderen aan.

    Al met al kan ik nog uren schrijven over onze Pino maar ik heb nog nooit zo`n fijn hisdier gehad als een Ara en dan hebben we ook nog een Bordeaux dog een poes en vissen en we denken er hard over na als pino 2 jaar is en een beetje fatsoenlijk is opgevoed er een Harlekijn bij te nemen maar dat duurt nog even want ze/hij is pas net 3 maanden.

    Groetjes

    Sjoerd en Sindy en natuurlijk Pino

    Comment


    • #32
      hallo mensen, heb mij net aangemeld en ben dus nieuw op de site. las de discussie over schreeuwen van aras en kaketoes. wij hebben een blauwgele ara floris genaamd van nu 10 maanden oud. gekocht toen hij 8 wkn oud was en met pap zelf grootgebracht. is van een klein bundeltje een mooie stevige kerel (denken we) geworden. een maand geleden kochten we nina een kruising witkuif/molukken kaketoe. een lieve knuffelbol ze is ook 10 maanden oud. als we weg zijn zitten ze in hun kooi (apart) als we thuis zijn zitten ze op hun java boom in de serre te spelen. smiddags hebben ze hun dolle kwartiertje, dan wordt er met kuiven geschudt en met staarten gezwaaid, ze zeggen allebei dat ze de baas zijn, maar dan hebben we het weer gehad. de ara is een echte knuffel. hij ligt graag met me op de bank te spelen en voert dan hele gesprekken. soms verstaanbaar, soms papegaaientaal. in zn enthousiasme pakt hij dan wel mn vinger iets te hard vast, maar dit is geen gemeen bijten, eerder te hard spelen. hij laat zich alle kanten oprollen in het volste vertrouwen dat je hem toch wel opvangt. nina is een wat voorzichtiger speler. ze wordt wel langzaam iets vrijer. begint een beetje te dansen (woetje woetje) weet je wel. ze is ook nog maar pas bij ons. denk je dat zij ook zo zal gaan schreeuwen? ze krijgen volop aandacht van ons en alles wat bij ons op visite komt. volgens de verkoper is het geen enkel probleem om deze vogels over een poosje in een grote kooi samen te zetten 2 x 2 x 1. hebben jullie hier ervaring mee? of nog andere tips? tot horens annemiek

      Comment


      • #33
        hallo mieke ,

        wij zelf hebben ook een blauwgele ara van nu 7 maanden en een orangekuifkaketoe 9 maand, een rose kaketoe 1.5 jaar en een amazone 9 maand .
        Bij ons zitten ze allemaal in hun eigen kooi , als ze los zijn spelen ze met elkaar maar hebben soms toch wel een fikse ruzie . Nu , als ze los zijn kunnen ze van mekaar weg als ze dat willen , als ze samen in een kooi zitten niet , daarom heb ik er mijn twijfels over om ze in 1 kooi te zetten . Nu zijn ze nog jong maar als ze in hun pubertijd komen kunnen ze wel eens helemaal veranderen ,en vechten tot bloedens toe .En een ara is toch een stuk groter en sterker dan een kaketoe .
        groetjes
        tel wat je hebt , niet wat je mist .

        Luna , Zazou Yara Charlie

        en Christel

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X