Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

papvoeding blauw gele Ara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • papvoeding blauw gele Ara

    Hallo,

    ik heb een ara papegaai van 1,5 jaar oud. De ara krijgt nog steeds 1 keer per dag pap in de avond, ze vraagt er echt nog om.
    Nadat ze de pap heeft gehad is ze erg lief en gaat ze praten, zelfstandig spelen, etc. Voordat ze de pap krijgt, is ze erg onrustig en merk je aan haar gedrag dat ze erom vraagt, als ze eenmaal de pap heeft gehad is ze zoals gezegd erg lief. We hebben al geprobeerd om op verschillende tijden pap te geven etc, het helpt niet. De winkel waar ze vandaan komt zei ons op het begin dat we haar zolang als ze er om vraagt pap moeten blijven geven, dit zou bevorderlijk zijn zodat ze zo tam mogelijk wordt. De dierenarts gaf echter aan dat we er gewoon per direct mee moeten stoppen. We weten dus niet, wat de beste oplossing is. Misschien is het een gewoonte van haar geworden, we zijn namelijk, overdag werken. Misschien is ze het gewend dat wanneer we thuis komen, ze pap krijgt?

    Heeft iemand tips hoe we het het beste kunnen aanpakken zodat ze gauw van de pap afkomt, heeft iemand soortgelijke ervaringen?
    Ik hoor het graag.

    Groetjes, Sven

  • #2
    Punt 1 is dit veel te lang normaal zijn ze tussen 12 en 17 weken wel zelfstandig

    Als ze wel gewoon eet gelijk stoppen ze heeft jullie totaal in de zak en zal blijven vragen ben ik bang

    Comment


    • #3
      Ik heb mijn ara's ook tot ruim over een jaar pap gegeven in de avond,
      laten we niet vergeten dat ara's in de natuur vaak ook nog bijgevoerd worden tot een jaar.
      Als je ermee wilt stoppen zou je telekens iets minder pap kunnen geven en hem nog een bakje
      gewoon voer kunnen aanbieden. Als je niet stopt zal hij idd blijven zeuren erom ;-)
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

      Ken je papegaai

      sigpic

      Comment


      • #4
        Bedankt voor de reactie. We gaan afbouwen met de papvoeding, telkens iets minder.
        Ze eet sowieso voor en na de papvoeding zaadjes en fruit.
        Ik begrijp dat je meerdere ara`s hebt? We zijn aan het overwegen om in de toekomst nog een ara aan te schaffen zodat ze elkaar hebben. We weten alleen niet of dit goed zal gaan. Hoe is jouw ervaring hiermee?

        Groetjes, Sven

        Comment


        • #5
          Toch zijn er wel gevallen die helemaal terug vallen en weer helemaal aan de pap moeten mist je het optijd door hebt

          Hier heb ik 4 ara`s en gaat het goed ze zijn gekoppeld en zo als je zeg ze hebben elkaar is oo leuk om te zien

          Comment


          • #6
            Ik heb een geelvleugel ara, hier gekomen toen hij 3 maanden was en na 2 maanden
            kwam de blauw-gele ara erbij, toen 3 maanden, heb ze meteen bij elkaar gezet, ze worden dit jaar 4.

            Ik heb ook twee dwergara;s, maracana's, die heb ik bij elkaar gezet toen de pop ruim
            4 was, toen kwam er een mannetje bij, die was toen ruim 2,5, ook meteen bij elkaar gezet,
            ze worden dit jaar 7 en 5.

            Als je twijfelt of het goe gaat is het handig ze samen in een nieuwe kooi te zetten, zo
            moeten ze beide een beetje opnieuw wennen.
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Da's toch wel zeer lang. Ik heb m'n beide ara's (eerste kweek dus geringe ervaring) volledig laten overgaan op vaste voeding na 16 weken. Op aanraden van anderen heb ik geleerd dat je eens hard moet. Beide kregen 1x dag nog pap, maar op een avond moest ik ergens gaan dineren dus ik was enkele uren later dan normaal thuis. En toen ik 's avonds thuiskwam, merkte ik dat ze een mooie harde krop hadden. Dus als er vast voedsel aanwezig is, zullen ze zich niet laten verhongeren!

              Wel moet je die eerste dagen dat ze volledig zelfstandig eten hun gewicht goed in de gaten houden. Zo is er een van de twee wel hervallen en heb ik die nog bijgevoederd, maar ook niet langer dan drie weken hoor.

              Natuurlijk, ik ben ervan overtuigd dat wanneer ik ze nog een spuit zo maken ze ze zonder problemen binnen zouden schrokken .

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X