Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ara kopen welke winkel wel goed niet goed?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • ara kopen welke winkel wel goed niet goed?

    hallo wij zitten er aan te denken om een ara aan te schaffen wel een groenvleugel wij wonen in noord brabant en wilen het liefst eentje van een kweker in de buurt
    bij 4 animals staan er ook te koop maar ook hybride daar zijn wij op tegen want ara's moet je niet kruisen deze kom je wel tegen in veel winkels.
    onze vraag
    1 welke winkel zijn slecht voor aanschaf van een papegaai?
    2 hybride verpesten van het ras ara?
    3 groenvleugel het beste geschikt voor gezinnen( liefste en sociale van de ara's)
    ik ben benieuwt naar jullie antwoorden
    groetjes smie

  • #2
    Hallo,

    Vraag 1
    Als je een ara bij een winkel wil gaan kopen dan kun je het beste naar lorre en co of dieka gaan.
    Ook kun je een kweker opzoeken, er staan een aantal kwekers op www.kwekerslijst.nl
    Wat ik zelf wel erg belangrijk vind is dat je een ara koopt als hij zelfstandig is. Begin nooit aan handopfok als je hier geen ervaring mee hebt en geloof niet de mooi praatjes van kwekers hierin. Er zitten enorm veel risico's aan handopfok wat of je ara voor de rest van zijn leven tekend zoals bij mijn eigen ara of je ara overleid hieraan. Ook is het bewezen dat handopfok papegaaien op latere leeftijd een veel grotere kans hebben op gedragsproblemen.

    Vraag 2
    Dit vind ik nog altijd een moeilijke. Ik was eigenlijk ook altijd tegen hybrides, maar ik heb nu zelf een severa en maracana bij elkaar zetten en de kans dat ze ooit willen gaan kweken is aanwezig. Ik zou dit niet tegen houden omdat deze ara's echt voor elkaar hebben gekozen. Ik heb dit proberen tegen te houden, maar dat is me niet gelukt.
    Wat ook zo is is dat hybriden bijna altijd in de huiskamer terecht komen waardoor er maar weinig verder mee gekweekt word.
    Wel vind ik zelf de hybriden ara vaak niet mooi, ik zou zelf dan ook altijd gaan voor een zuivere ara en niet voor een hybride.

    Vraag 3
    Ik vind zelf ara's niet geschikt voor kinderen. als ik kijk naar mijn eigen ara's die zijn best nog wel wisselvallig in gedrag en willen ook wel eens bijten. Dit bijten gaat vaak per ongeluk tijdens het spel, maar ik moet er niet aan denken wat zo'n beet met een kindervingertje doet.
    Wel is mijn zusje van 8 super gek met ze , ik zorg dat ik er altijd naast sta als ze onze ara's wat lekkers wil geven. Ik ken mijn ara bijna door en door en ik kan dus op tijd ingrijpen.
    Dus wil je een ara houden met een gezin met kinderen kijk dan altijd uit en laat kinderen absoluut niet in de buurd als er niemand bij is.

    De vraag of een groenvleugel geschikt is. De groenvleugel staat bekend als een lieve vogel, die ook lekker rustig is. Ze zijn indd sociaal maar kunnen ook zeker wel eenkennig worden, het ligt vaak aan de opvoeding hoe dit zich ontwikkeld.

    Ik hoop dat ik zo je vragen een beetje heb beandwoord. Voor meer info over de ara kun je ook kijken op mijn website www.ara-world.nl of je kan natuurlijk je vragen hier stellen of op mijn forum

    groetjes erika
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      ara's bijten niet zomaar ze zijn wel aardig voor kinderen hoewel dat aan de opvoeding ligt kijk ik heb een hyacint ara die is ene mannetje die komt heel mkkelijk bij een vrouw maar helemaal niet bij een man hoewel bij mij en me vader wel want wij zijn elke dag met hem bezig als een andere man hem wil aaien probeert hij wel eens te bijten maar als een kleine jongetje komt gaat hij net zo makkelijk mee weet je dat vogels zelf ook aanvoellen of het een kind of een volwasse is dus zijn ze dara heel voorzichtig in dat heb je heel vaak bij de grijze roodstaart in die andere dingen geef ik je gelijk emt het voedden enzevoort want dara ben ik heel tegen en ga nooit naar dennispaegaaien die verkoopt een jong van 6 weken voor 800 euro die is gek maar hij staat al bij opgelicht op het internet zet hij een ara voor 450 kom je ar zegt hij het is 1000 toen ben ik geluijk weg gegaan let foed op de karatkter ook van de vogfel als je hem haar koopt of ze goed in de veren zit een beetje nieuwschiuerig is enzevoort veel suc6
      groetjes vinay

      Comment


      • #4
        bedankt ik heb al contact met een paar kweekers die wel goed bezig zijn en die een hoop vragen kunnen beantwoorden.
        hybride kweek ben ik nog steeds op tegen en heb je 2 papegaaien verschillend en worden ze verliefd kan je nog een maatje erbij het zelfde soort kopen of uit elkaar gaan houden fo als laatste er 1tje wegdoen en hetzelfde soort bijkopen je zie het is goed te verkomen.
        de hondenrassen zijn er ook al een hoop naar de donder zover ik kan zien zijn nu de papegaaien aan de beurt om verfokt te worden!
        wat iedereen doet moet deze zelf weten maar als je zeg de hybride wordt voor in de huiskamer biet voor de kweek dan moet je toch even wakker geschut worden want als er iets opdoe bij de nieuwe baas zit de hybride zo bij een kweeker!

        wat betreft kinderen heb ik de indruk dat dit net is als bij honden een consuquente opvoeding en kinderen betekent lekkers geeft weinig problemen de ara moet ook opgevoed worden en door zelf 5 honden (nu nog 2 gestorven door ouderdom)en een kind waarmee wij nooit geen probleem te hebben onder vonden omdat ook het kind een consuquente opvoeding hier krijg
        groetjes mie ps kweek je met de hyacint ara's nino??

        Comment


        • #5
          als je het niet erg vind ga ik er toch nog even op in, zo makkelijk als jij het zegt gaat het namelijk niet. Ik ben 2 jaar bezig geweest om een mannetje te zoeken die bij mijn vrouwtje zou passen. In die 2 jaar heb ik 1 mannetje gevonden die geschikt zou kunnen zijn. Dit was hij helaas totaal niet en naar een paar maand te hebben geprobeerd hebben we ze uit elkaar moeten halen omdat het echt tot vechten uitging waarbij de man elke keer won en mijn pop uitgeput raakte. Deze man zit nu gelukkig bij een popje waar het wel mee klikt. Op die voorwaarde is hij ook weggegaan, alleen als het klikt...
          Daarna kregen we de kans om een maracana te kopen, ook een mannetje, niet bedoeld als partner maar als apparte huiskamer vogel, toch hebben deze vogels voor elkaar gekozen. Ze zijn gek op elkaar en uit elkaar halen en hup een nieuwe erbij gaat dus niet zo makkelijk, ara's zijn namelijk monogame dieren die normaal hun hele leven bij zijn maatje zou blijven. Dus ze kiezen voor het leven en niet voor wie hun baas geschikt vind. Mijn 2 ara's zijn gelukkig met elkaar en hier daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken...dat is dan ook de reden dat ik ze niet uit elkaar haal en wat mij betreft de belangrijkste reden die er is...
          Chester en Samba
          Yoda en Navy

          Comment


          • #6
            dat klopt arasevera

            maar smie vroeger kweekte me vader ze maar nu niet meer ik heb er eentje voor me zelf gewoon groetjes als je nog vragen
            hebt zie ik het wel

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X