Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strafkolonie Ara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Strafkolonie Ara

    Heeft er iemand ervaring met een strafkooi bij een Ara?
    We hebben namelijk een Ara die we gillen willen afleren, als ik buiten loop begint ze (groenvleugel) te gillen wat uiteraard behoorlijk hard gaat.
    Nu overweeg ik een strafkooi omdat tot nu toe niets heeft gewerkt ( negeren, afzonderen etc.).
    Andere tips zijn ook welkom .
    Heeft iemand ervaring met gaai workshops waar ze dit behandelen\ toelichten \ uitleggen?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door groen vleugeltje Bekijk Berichten
    Heeft er iemand ervaring met een strafkooi bij een Ara?
    We hebben namelijk een Ara die we gillen willen afleren, als ik buiten loop begint ze (groenvleugel) te gillen wat uiteraard behoorlijk hard gaat.
    Nu overweeg ik een strafkooi omdat tot nu toe niets heeft gewerkt ( negeren, afzonderen etc.).
    Andere tips zijn ook welkom .
    Heeft iemand ervaring met gaai workshops waar ze dit behandelen\ toelichten \ uitleggen?
    Waar is de ara als jij buiten loopt ? In huis of ook buiten ?
    Hoe oud was de ara moment dat de vogel bij je kwam en hoe oud is de vogel nu ?
    Zijn er soortgenoten van deze vogel bij je thuis ?
    Gebeurd dat schreeuwen ook op andere momenten ?

    Comment


    • #3
      Als je hem in een strafkooi wilt zetten als je weggaat heeft dat geen zin.

      In eerste instantie is negeren het beste bij schreeuwen als je thuis bent,
      ook kijken naar hem is aandacht.
      Wat ook goed helpt is een (aparte) plantenspuit op de straal zetten, zodra
      hij schreeuwt richten op zijn wang, vindt ie niet lekker

      Wanneer je weggaat is het belangrijk dat je hem zegt dat je weggaat en
      dat je zo terug komt, desnoods oefen je dat met een paar minuutjes, dan
      ziet hij dat je doet wat je zegt. Geef hem evt wat lekkers als je gaat.
      Heeft ie voldoende afleiding in zijn kooi (sloopmateriaal) ?
      Tis een beetje dubbel omdat je al in de situatie zit maar het is te proberen.

      Ik heb zelf een paar ara's en van tijd tot tijd hebben zij ook die momenten,
      duidelijkheid en heel consequent zijn geeft ze rust en vertrouwen.
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

      Ken je papegaai

      sigpic

      Comment


      • #4
        Bedankt voor je reactie.
        De ara is nu 1.5 jaar en was een half jaar toen die bij ons kwam.
        Als ik buiten loop is de vogel binnen maar kan mij vanuit de serre zien.
        Naast de ara hebben we ook een koppel roodstaarten in huis. Deze zitten in de kooi er naast.
        De ara schreeuwt als ik of mijn vrouw in de tuin loop, smorgens als er nog niemand in de kamer\serre is of als je de kamer uit loop.
        Oorspronkelijk geplaatst door PyrrhuraFriesland Bekijk Berichten
        Waar is de ara als jij buiten loopt ? In huis of ook buiten ?
        Hoe oud was de ara moment dat de vogel bij je kwam en hoe oud is de vogel nu ?
        Zijn er soortgenoten van deze vogel bij je thuis ?
        Gebeurd dat schreeuwen ook op andere momenten ?
        Alvast bedankt

        Comment


        • #5
          We willen de vogel uiteraard maar tijdelijk in de strafkooi zetten en niet als we lang weggaan.
          De plantenspuit kunnen we gaan proberen .
          Qua afleiding heeft die voldoende speelgoed, en hij mag ook geregeld in de boom.
          We weten natuurlijk dat een ara kan schreeuwen maar dit is een beetje veel en houdt ook mijn dochters wakker.

          Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
          Als je hem in een strafkooi wilt zetten als je weggaat heeft dat geen zin.

          In eerste instantie is negeren het beste bij schreeuwen als je thuis bent,
          ook kijken naar hem is aandacht.
          Wat ook goed helpt is een (aparte) plantenspuit op de straal zetten, zodra
          hij schreeuwt richten op zijn wang, vindt ie niet lekker

          Wanneer je weggaat is het belangrijk dat je hem zegt dat je weggaat en
          dat je zo terug komt, desnoods oefen je dat met een paar minuutjes, dan
          ziet hij dat je doet wat je zegt. Geef hem evt wat lekkers als je gaat.
          Heeft ie voldoende afleiding in zijn kooi (sloopmateriaal) ?
          Tis een beetje dubbel omdat je al in de situatie zit maar het is te proberen.

          Ik heb zelf een paar ara's en van tijd tot tijd hebben zij ook die momenten,
          duidelijkheid en heel consequent zijn geeft ze rust en vertrouwen.

          Comment


          • #6
            Jaa herkenbaar.
            Ik heb van jongs af aan het schreeuwen een beetje voor zover dat ook kan ingeperkt.
            Even een kreet is ok maar schreeuwen om het schreeuwen is niet nodig
            Ik moet zeggen dat de plantenspuit hier erg goed werkt, bij de amazones minder, hahaha
            Probeer dat maar eerst eens, als ie krijst meteen de spuit 1 x en met duidelijke stem nee!! zeggen,
            meestal na een aantal keren hebben ze het goed door.
            1,5 is nog wat jong om uit broedsheid zo te schreeuwen dus je kan hem nog best sturen..
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door groen vleugeltje Bekijk Berichten
              We willen de vogel uiteraard maar tijdelijk in de strafkooi zetten en niet als we lang weggaan.
              De plantenspuit kunnen we gaan proberen .
              Qua afleiding heeft die voldoende speelgoed, en hij mag ook geregeld in de boom.
              We weten natuurlijk dat een ara kan schreeuwen maar dit is een beetje veel en houdt ook mijn dochters wakker.
              Een aanvulling:
              We hebben de plantenspuit geprobeerd, als je hem gebruikt wordt die wel gelijk stil. Nu maar kijken of die het blijft onthouden.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door groen vleugeltje Bekijk Berichten
                Een aanvulling:
                We hebben de plantenspuit geprobeerd, als je hem gebruikt wordt die wel gelijk stil. Nu maar kijken of die het blijft onthouden.
                Je moet hem wel belonen he, voor dit gedrag. Ik ging dan naar ze toe en ging heel uitbundig gekke geluiden maken. Noemde dit vuurwerk, je weet wel van hoog naar laag. Hoor deze geluiden nog steeds.

                Als ze nu weer hard schreeuwen of ander ongewenste geluiden maken, zeg ik vuurwerk en ze gaan dan dit geluid maken,dan weten ze dat dit een pos beloning is.

                Je moet zelf even kijken welk geluid voor jullie werkt.
                Zo zie je, alles is af en aan te leren. Af leren iets moeilijker, dat wel.

                Comment


                • #9
                  Als je hem straft en hij is stil kan je hem niet meteen belonen, daar snapt ie dan niks van,
                  en gaat dan schreeuwen om een beloning te krijgen.
                  Ik heb dat namelijk al eens ondervonden
                  Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                  Ken je papegaai

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    We hebben de plantenspuit nu een paar keer gebruikt een moet zeggen dat ze er echt bang voor is.
                    Ik ga hem dus alleen echt gebruiken als het echt nodig is, het is wel een stuk rustiger.
                    Het is wel te kort ook nu al te zeggen dat we er vanaf zijn.

                    Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
                    Je moet hem wel belonen he, voor dit gedrag. Ik ging dan naar ze toe en ging heel uitbundig gekke geluiden maken. Noemde dit vuurwerk, je weet wel van hoog naar laag. Hoor deze geluiden nog steeds.

                    Als ze nu weer hard schreeuwen of ander ongewenste geluiden maken, zeg ik vuurwerk en ze gaan dan dit geluid maken,dan weten ze dat dit een pos beloning is.

                    Je moet zelf even kijken welk geluid voor jullie werkt.
                    Zo zie je, alles is af en aan te leren. Af leren iets moeilijker, dat wel.

                    Comment


                    • #11
                      Op gegeven moment hoef je 'm misschien alleen nog maar te laten zien ;-)
                      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                      Ken je papegaai

                      sigpic

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X