Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig,hoe los ik dit op??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hulp nodig,hoe los ik dit op??

    Hoi hoi,

    Ik heb een vraagje.Onze Ziva(blauwgele) is nu ongeveer een maand bij ons.Vanaf het begin mag ze al los zitten.Eerst wilde ze alleen op de kooi zitten,maar nu vliegt ze overal heen(ze is niet gewiekt).Op zich vind ik dat niet zo heel erg,ze kan erg goed vliegen en botst ook nooit ergens tegenaan.Nu wil ik alleen niet dat ze altijd maar overal heen vliegt,maar als ik haar terug zet op haar boom,vliegt ze me keihard weer achterna(zodra ze me ziet komt ze naar me toe).Ik zet haar dan wel 100x(niet overdreven) weer terug,met een duidelijk "blijf" ,maar ze blijft het gewoon doen.Ik heb me nog niet omgekeerd of ze vliegt alweer voorbij.Als ik het dan echt zat ben,moet ze voor straf een minuut of 10 in haar kooi.Maar zodra die weer opengaat begint ze weer van voor af aan.Wat doe ik fout?Ik wilde haar eigenlijk niet laten wieken,maar volgens mij is dit haast de enige oplossing?Of zie ik dat fout.Ze vraagt zo dus constant aandacht van me.Ook als ik haar die aandacht even niet wil geven(we zijn 24 uur per dag bij haar)
    Verder zijn we superblij met onze clown hoor…we wisten dat een ara een aandachttrekker was ;-)….maar ze mag van mij ook wel een keer op haar plek blijven

    Groetjes Saskia

    Rocko Balou Ziva

  • #2
    De aanhouder wint...
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      *grijns*……….je bedoelt dus nog 300 x terugzetten….

      Comment


      • #4
        Heb je bij je kooi

        Verse wilgetakken ???
        Papier om te versnipperen
        dus Zorg voor afleiding op zijn plek.

        Comment


        • #5
          Verse wilgetakken niet,maar wel schommels,papier,wc rolletjes,touwen waar hij overheen kan….bovenop de kooi zit een speelplek en vanaf daar kan ze ook naar haar javaboom waar vanalles aan hangt.Vooral veel houtspeeltjes wat ze kan slopen en voetspeeltjes liggen er ook.Balletjes e.d.Zal binnenkort wel ff een foto plaatsen van haar plekje,misschien heeft iemand verder daarvoor nog tips.

          Comment


          • #6
            hier is het ook soms zo hoor
            mijn ara's zijn wel gewiekt,maar regelmatig komen zo toch nog van hun plek
            eentje heeft geen kooi en zit altijd los op een speel plek waar ik een boomstam en wilgen takken op heb gemaakt en touwen en speelgoed
            maar het blijft gewoon een kroelkous die zodra ik op ben het liefste heel de dag wil kroelen,got zich op zijn rug op schoor enz
            hem moet ik op sommige dagen ook heel wat keren terug zetten,het is ook een beetje hoe zijn bui is
            als ik niet in de kamer ben blijft hij altijd netjes op zijn plek
            bij jou is het nadeel dat hij achter je aan kan vliegen
            denk dat als je hem zou wieken dat je minder last hebt van je probleempje

            Comment


            • #7
              Ik zou haar niet voor straf in de kooi zetten maar een andere kooi/transport kist (timeout kooi) gebruiken op een andere plek, anders denkt ze dat als ze in de kooi moet dat ze straf krijg of iets fout doet.
              Hier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.

              http://home.kpn.nl/bakk4330/

              dit wordt mijn nieuwe site:
              www.burdies-papegaaien.nl



              4x 5 x 1 x 1 x
              en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet


              Comment


              • #8
                erik

                hallo,
                geef je wel bij dat commando blijf.................een beloning.
                ze moet wel weten wat blijf is.............en dat belonen.......................lees www.koppiekrauw.com maar eens............is wel een grijze roodstaart maar de site geldt voor elke papegaai.
                erik

                Comment


                • #9
                  Hahaha, yep, desnoods nog 300 keer terug zetten

                  Ik heb er ook oa 2 ara's, met soms ook van die eigenwijze buien.
                  Ik zet ze een aantal keren terug, maar niet meer dan 3 - 5 keer,
                  dan gaan ze ook hier de kooi even in.
                  Komen ze eruit en gaan ze verder, gaan ze er weer even in...

                  Je kan wel vinden dat een kooi geen strafplek mag zijn, maar met ara's kan je vaak ff niet anders

                  Tenzij je natuurlijk in een villa woont en aparte kamertjes kan créeren, hahahahaha
                  Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                  Ken je papegaai

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt voor alle antwoorden.
                    Ik beloon haar idd nadat ik blijf heb gezegd…helaas is het voor haar dan weer het startschot om achter me aan te komen.
                    Ik moet haar ook idd in de kooi doen als ze straf heeft,want ik heb eeeecht geen villa hihihi….maar een binnenschip,dus mijn plaats is dan een beetje beperkt.
                    Ze zit ontzettend graag in de vensterbank in de keuken,vind ze prachtig,want zo kan ze heerlijk naar buiten kijken.Als ik dan even in de stuurhut(dan moet ik de trap op) ben…vliegt ze op den duur wel weer terug naar haar boom of kooi.
                    Maar zodra ik beneden kom is ze er weer .Bij de kinderen doet ze het niet,dat maakt haar niks uit.
                    Ik vind het niet erg dat ze bij me in de buurt is(ze zit ook wel op de rand van de stoel of op de tafel)maar ik wil niet dat ze steeds op mijn schouders probeert te vliegen.(daar wil ik haar echt niet hebben)
                    Maar gisteren(nadat ik het stukje hier had geschreven) ging het warempel een stukje beter.Als ik aan het koken ben,mag ze van mij dus echt niet op de vensterbank en ze bleef gisteren zomaar zitten op de rand van de stoel achter me(daar had ik haar neergezet).
                    Maar heb wel door,dat ze heel snel leren wat ze graag willen(ze kan al omrollen,bal terug gooien en met haar vleugel hoi zeggen)……maar als hun het nut ergens niet van inzien,dat het dan een stuk moeilijker word hihi.
                    Maar ik ga rustig verder…..wel leuk trouwens om te lezen,dat ik niet de enige ben met een eigenwijze ara

                    Comment


                    • #11
                      Mijn ara zit ook altijd los en kan ook goed vliegen. Wij hebben dus regelmatig hetzelfde. Onze vogel mag ook gerust even op onze schouders zitten maar als we dat niet willen sturen we haar weer terug naar de boom. Wij doen dit gewoon door de vogel van ons af te schudden richting haar boom. Zoals gezegd kan ze goed vliegen dus vallen kan ze niet. Ik zou er mee stoppen om ze terug te brengen. Dan wordt het echt zo'n spel en ben je onbewust aan het belonen.

                      Dus als de vogel naar je toe komt en je wil dit niet geef dan geen enkele reactie maar schud haar van je af in de richting van haar boom. Ze zal echt nog wel een keer terug komen maar omdat ze op deze manier de afstand 2 x moet vliegen is ze ook 2 x zo snel moe. Wel goed voor de conditie van de vogel!

                      En niet wieken hoor. Dan heb je dat mooie moment dat ze naar je toe komt vliegen dus helemaal nooit meer.....

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X