Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Visite hoe regelen jullie het?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Visite hoe regelen jullie het?

    Hoi allemaal,

    Ik heb een vraagje.
    Cobus is een hele sociale allermans vriend, en als er visite komt weet hij niet hoe snel hij van de klimboom af moet om hallo te gaan zeggen.
    Nu wil ik natuurlijk het sociale er heel graag in houden want ik vind dat juist een hele leuke kant van hem, maar er zijn helaas natuurlijk ook mensen die er bang van zijn, daar ontkom je niet aan.
    Hoe pakken jullie het aan met zulke visite en jullie gaai?

    Groetjes van ons.

  • #2
    Als er bij mij mensen op visite komen die bang zijn voor de vogel dan gaat de vogel gewoon in de kooi. Maar de meeste mensen vinden het erg leuk om de vogel door de kamer te zien vliegen. Geef je vogel iets nieuws om mee te spelen of zoiets als je wil dat hij zichzelf vermaakt.

    Comment


    • #3
      Mijn gaaien mogen alleen naar het bezoek als ik de gaaien zelf aan het bezoek geef.
      ik wil niet dat de mensen zelf naar de gaaien gaan en oppakken, maar ik wil ook niet dat de gaaien zelf naar de mensen gaan. Bij ons is bijv ook veel bezoek wat angstig voor de gaaien.
      Ik vind dat gaaien net als honden op hun plek moeten blijven en niet zelf op de mensen mogen afstappen.
      Meestal zitten mijn gaaien in de kooi als er bezoek komt.

      Comment


      • #4
        als er visite is zitten mijn papegaaien gewoon los op hun kooi. wel allebei gewiekt dus ze kunnen niet zomaar naar iemand toe vliegen. dat deed onze kaketoe wel namelijk toen ze nog niet gewiekt was en dit vond het bezoek niet zo leuk haha.
        mensen mogen bij ons als ze het vragen naar de vogels toe en ze aaien en oppakken. wel allemaal op eigen risico (mijn grijsje is niet zo lief tegen vreemde). ze worden goed gewaarschuwd hoor. en als mensen ze leuk vinden zitten ze er vaak lekker bij op de bank, wel met toestemming van ons.

        Comment


        • #5
          Hallo...

          bij mij is het verschillend mijn grijzeroodstaart blijft altijd op zijn kooi zitten dus die mag eruit blijven hij/zij is veel te bang voor alles wat nieuw is, en als er dan toch bezoek komt die het ook al eng vind dat ze op der kooi zit gaat ze ook in der kooi maar dat komt zelden voor...

          en mijn boerenbontje moet zijn kooi in omdat die ook gewoon naar iedereen toe gaat ze is dan wel pas 13 weken dus meschien leert ze ut nog wel om niet zomaar bij iedereen te gaan.
          ik vind het dan nie fijn als er bezoek is die zich nie op zijn gemak voeld omdat er een vogel steeds komt

          Groetjes Hope

          Comment


          • #6
            Hallo

            Bij ons is het zo dat hoe vreemder het bezoek en dan bedoel ik hoe onbekender, onze gaaitjes juist in hun kooi gaan, bij voorkennis dat iemand bang is blijven ze in de kooi, op verzoek van onze visite kan er kennis worden gemaakt, ik geef wel altijd aan dat er een mogelijkheid is dat ze kunnen bijten en dat het van beide kanten moet komen dus geen dwang.

            Mvg. Julia
            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

            Comment


            • #7
              Dank jullie wel voor jullie berichtjes, ik ga Co ook maar in de kooi houden als er visite komt, en mochten ze het inderdaad toch leuk vinden kan hij er gewoon lekker uit. Op zijn kooi is geen optie want hij heeft door hoe hij eraf kan ondertussen hij heeft zelfs door hoe de kooi open moet de boef haha.
              Nu dacht ik laatst haal ik de ladder wel weg bij zijn klimboom dan blijft hij wel zitten maar nee acrobaatje komt er gewoon af haha.

              Heel erg bedankt allemaal

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X