Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groenvleugel ara's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Groenvleugel ara's

    Hallo

    Ik heb me vorig jaar een koppel groenvleugels aangeschaft.
    Zijn beiden van 2008,nog wat jong voor de kweek denk ik,heb me laten wijsmaken dat ze tussen de 7 a 10 jaar geslachtsrijp zijn?
    Graag had ik wat meer info gekregen in verband kweek,welke gedrag hebben zowel de pop als de man als paringsgedrag?

    Mvg FlapDSC_3944.jpgDSC_3951.jpgDSC_3957.jpg

  • #2
    Als ze dat aan jou willwn laten zien, dan merk je dat vanzelf kan niet missen
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
      Als ze dat aan jou willwn laten zien, dan merk je dat vanzelf kan niet missen
      Maar er moet toch een bepaalde leeftijd aan verbonden zijn??

      Comment


      • #4
        Dat wel, denk zo rond de 5 jaar, maar elkaar voeren doen ze wel al heel jong
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Wat een mooi koppel groenvleugels! En zo te zien hebben ze een mooie voliere!

          Vaak wordt gezegd dat ze ergens tussen en 5 en 8 jaar oud zo ver zijn, maar dat groenvleugels later zijn dan bv de blauwgele.

          Onze groenvleugel is nu 3 en zit met een harlekijn man van net 1 en je merkt wel dat ze al een koppeltje aan het worden zijn. Voeren, poetsen en innig tegen elkaar aanzitten :-).

          Als ze broeds worden kunnen de ara's agressief worden naar je daar kun je het goed aan merken.

          Heb je wel al een broedblok hangen?

          Succes met je ara's!
          Last edited by Macara; 13-06-12, 12:18. Reden: Tekst aangepast
          Diesel en Balou


          x Harley en Izzy

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Macara Bekijk Berichten
            Wat een mooi koppel groenvleugels! En zo te zien hebben ze een mooie voliere!

            Vaak wordt gezegd dat ze ergens tussen en 5 en 8 jaar oud zo ver zijn, maar dat groenvleugels later zijn dan bv de blauwgele.

            Onze groenvleugel is nu 3 en zit met een harlekijn man van net 1 en je merkt wel dat ze al een koppeltje aan het worden zijn. Voeren, poetsen en innig tegen elkaar aanzitten :-).

            Als ze broeds worden kunnen de ara's agressief worden naar je daar kun je het goed aan merken.

            Heb je wel al een broedblok hangen?

            Succes met je ara's!
            Ja voliere valt goe mee,met nachthok en buitenvlucht van 3 bij 2,5.
            Als ik de pop wat veel aandacht geef word de man wel erg jaloers en agressief.
            En ja,heb enkele maanden geleden er een blok in gehangen,gaan er wel in,maar voor de rest niets.
            Zitten elkaar wel te voederen en te verzorgen dat wel.
            De man doet wel rare bewegingen,laag tegen zijn stok gaan liggen en dan lichte bewegingen met zijn hangende vleugels,zou dat balts gedrag zijn?
            Laat maar weten.....

            Grtz Flap

            Comment


            • #7
              De groenvleugels zijn vaak heel laat met het krijgen van jongen vergeleken de andere ara's. Vaak ligt de leeftijd tussen de 8 en 12 jaar voordat ze er aan toe zijn.
              Chester en Samba
              Yoda en Navy

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door arasevera Bekijk Berichten
                De groenvleugels zijn vaak heel laat met het krijgen van jongen vergeleken de andere ara's. Vaak ligt de leeftijd tussen de 8 en 12 jaar voordat ze er aan toe zijn.
                Het enige juiste antwoord , als ze het al gaan doen, een nakweekkoppel dat zelf kweekt is goud waard.
                Hopenlijk mag je het over een jaar of 5 eens mee gaan maken.
                Groenvleugels zijn werkelijk machtige vogels,

                mvg Frank

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X