Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goede thuis gezocht voor een blauw-gele ara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Goede thuis gezocht voor een blauw-gele ara

    Hallo,
    Ik heb een kennis die een goede thuis zoekt voor haar blauw-gele ara van 8 jaar oud. Reden: de ara is niet zo gelukkig in de omgeving waarin hij zit. Hij vraagt heel veel aandacht, en de eigenaar kan hem of haar dit niet geven.
    Wie voelt zich geroepen? Liefst iemand die reeds ervaring heeft met ara's.

  • #2
    ik heb nog wel een plekje vrij bij 1 van onze aras.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door wiechmann Bekijk Berichten
      ik heb nog wel een plekje vrij bij 1 van onze aras.
      Alles goed en wel, maar hoe kan ik weten of hij wel degelijk in goede handen is? Ik ben echt bezorgd over de ara. Zelf heb ik een groenvleugel die ik zelf opgevoed heb. Deze van mij ziet er heel mooi uit, krijgt een evenwichtige voeding, komt uit zijn (zeer grote) kooi, heeft regelmatig nieuwe speeltjes,... De reden waarom ik hem zelf niet neem is omdat ik te weinig tijd heb om hem voldoende aandacht te geven. Ik ben hier heel realistisch in. Maar dit neemt niet weg dat ik echt op zoek ben naar een zeer goede thuis waar hij eindelijk zou kunnen verzorgd worden zoals het hoort. Hij zit bij een alleenstaande vrouw die hem heel kleintjes gekocht heeft en grootgebracht heeft, maar die eigenlijk niet met vogels kan omgaan. Verder doet ze ook nog aan opvang van honden enzo, met als gevolg dat eht dier zijn pluimen uittrekt uit frustratie en teveel stress. Eindelijk ziet de vrouw nu in dat de ara niet gelukkig is en dat hij best wordt geplaatst bij iemand die er verstand van heeft. Er is veel werk aan de ara, weet je?

      Comment


      • #4
        dan ben je bij Wiechman op het juiste adres. Volgens mij, als ik goed geïnformeerd ben: de beste in Belgie wat betreft ara's en de kennis van deze vogel

        Hij heeft een hele goeie naam in de papegaaien wereld. Zoek maar op het forum.

        groetjes Ria

        Comment


        • #5
          Helemaal mee eens Ria.
          En je zou altijd eens een praatje met Herman kunnen maken en eens gaan kijken lijkt me. Zoiets wordt, lijkt mij, niet zomaar even op een
          forum besloten toch?
          Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

          Comment


          • #6
            ria kom kijken bij onze voileres dan kan je zelf oordelen.
            ik heb het alleen goed voor met de ara .en voor de rest is de keus aan jullie .

            Comment


            • #7
              Mieke

              Ik sta persoonlijk in voor de integriteit van Herman en Ria zijn echtgenote. Bevlogen papengaaienliefhebbers en zeer veel verstand van de ara.
              Persoonlijk denk ik dat de ara in een papengaaienparadijs terecht komt. Als je nog twijfelt dan ingaan op zijn uitnodiging om daar eens te gaan kijken je zult warm worden ontvangen. Laat in ieder geval hier weten hoe het is afgelopen met de ara.

              Henk

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door wiechmann Bekijk Berichten
                ria kom kijken bij onze voileres dan kan je zelf oordelen.
                ik heb het alleen goed voor met de ara .en voor de rest is de keus aan jullie .
                Kunnen wij eerst eens komen kijken en met elkaar kennis maken? Ik vind het heel interessant ook voor mezelf om nog meer te weten te komen over ara's. Ik denk niet dat ik alles weet, ook al ben ik als het ware opgegroeid met papegaai-achtigen.
                Ik denk ook dat, indien alles verloopt zoals gehoopt, dat er dan ook eens moet gesproken worden over de verhuis van de ara. Zelf heb ik een paar keer met mijn groenvleugel bij de dierenarts langs geweest, oa om het geslacht te bepalen en dan ook om te zien na mijn aankoop of hij wel goed en gezond was. Toen was hij klein, maar ik kon dan al vaststellen dat hij niet zo goed tegen het autorijden kon. Hij zat toen nochtans op mijn schouder, kon 'vooruit' kijken, en toch had hij last van overgeven en diarree. Dus ik zou dit ook graag bespreken. En bedankt aan iedereen op deze site om me zo vlug te willen helpen!

                Comment


                • #9
                  hoi mieke... veel succes met de ara.. je kan herman hier ook via prive of mail bereiken, via zijn profiel
                  Diana DJ sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 50 Bekijk Berichten
                    Toen was hij klein, maar ik kon dan al vaststellen dat hij niet zo goed tegen het autorijden kon. Hij zat toen nochtans op mijn schouder, kon 'vooruit' kijken, en toch had hij last van overgeven en diarree.
                    Nooit, nooit een papegaai los mee in de wagen nemen. Dit is levensgevaarlijk voor jou en voor de andere weggebruikers. hij zal je afleiden, en daar komen ongevallen van.
                    Papegaaien steeds in een reiskooi zetten of koffer. Veilig voor hen, veilig voor iedereen. Zet ze desnoods op een verhoogje dat ze buiten kunnen kijken, je zal merken dat ze er geen problemen mee zullen hebben.

                    Papegaaien worden ook niet zeeziek in de wagen, het overgeven lijkt me meer gedrag dat je ara je leuk vindt en je eten wilt geven. de Diarrhee, wel misschien van de zenuwen.


                    veel succes met de overdracht van de ara, ik heb een sterk vermoeden dat hij zich kiplekker daar zal voelen! :-)
                    http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                    Papegaaienpsychologie:
                    Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                    http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

                    Comment


                    • #11
                      mieke kom kijken zo dat je weet hoe en waar hij terecht kom.ook daarna ben je altijd welkom om te komen kijken hoe het is met hem.

                      heb op dit moment zelfs een groenvleugel die ik een jaar geleden opgevangen heb op haar eerste eitje zitten.
                      die zal het dus wel na haar zin hebben hier .

                      voor de rest is het juliie beslissing .

                      als je mij telnr wil om iets af te spreken kan dat worden geregeld

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X