Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geelkopamazone.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Geelkopamazone.

    Ik heb een jaar geleden een geelkopamazone voor 2mnd te logeren gekregen. Hij had 15 jaar op een stokje gezeten.
    hij heeft nooit leren spelen,hij heeft 3jaar in een flat gestaan,waar hij erg verwaarloost is geweest.
    daarna is hij weer naar de eigenaar terug gekomen,maar zijn vrouw wilde hem echt niet in huis. En daar begon de ellende weer voor Toekie, als de man naar zijn werk ging werd Toekie naar buiten gezet in weer en wind,zomers en ook in de winter met kooi en al zonder bescherming.
    ik vond het verschrikkelijk wat er allemaal met Toekie gebeurde. Maar hij wilde hem niet weg doen,
    zo is dat nog 3 jaar doorgegaan.
    ik werd op gebeld dat het stel ging scheiden en of ik Toekie voor 2mnd wilde opvangen,ik heb gelijk ja gezegd. Toen Toekie hier kwam moest hij ook nog aan vijf andere papegaaien wennen.
    we hebben Toekie een eigen kooi gegeven wand hij was gewend om boven op zijn kooi te zitten.
    zo heeft hij intussen nu een jaargang alleen maar op zijn stokje gezeten,wide niks aanpakken,er zat geen leven in gelukkig at hij wel zijn pellets op.
    na twee mnd werd me gezegd dat er naar een opvang voor Toekie gezocht werd ik schrok me lam,
    ik zei o nee dat gaat niet gebeuren,dan blijft Toekie bij mij.Die man zei ik kan niet meer voor hem zorgen wand ik ben zoveel weg.Toekie mocht gelukkig hier blijven.
    Intussen is hij hier nu een jaar zit los op de speelboom,pakt nu dingen van ons aan en bijt niet meer zo fel hij komt nu zo en dan van zijn plekje af,Toekie is mee geweest naar de Camping dat vond hij zo geweldig,er komt steeds meer leven in dat beestje hij zit daar bij de andere gaaien in de volière en thuis los op de speelboom tussen de andere gaaien Geweldig ik ben zo trots op hem.
    ik mag hem nu aaien liet hij nooit toe,zijn oogjes staan nu veel vrolijker en helder hij gaat nu meer om zich heen kijken. Toekie is nu een blije gaai aan het worden,nog even en dan hoop ik dat hij zijn verleden vergeten is,en dat hij nog jaren een blije gaai mag zijn.

    Dit was het verhaal over het leven van Toekie.


    gr van Ziyal

  • #2
    Wat een mooi verhaal....

    Comment


    • #3
      Leuk en respect voor jou
      gr

      Comment


      • #4
        Heerlijk om een gaai op te vrolijken op die manier, blijft vervelend dat dit soort dingen altijd blijven gebeuren, hij zal niet de enige zijn
        Denzo Chica

        Comment


        • #5
          Hier wordt ik heel blij van, geweldig wat een betrokkenheid, kippenvel bij het lezen.

          Julia
          Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X