Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn amazone papegaai heeft het benauwd help

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • mijn amazone papegaai heeft het benauwd help

    Hallo ik ben Net nieuw hier.
    ik weet niet of ik dit mag schrijven.
    maar mijn amazone papegaai heeft het benauwd
    ik behandel nu voor de 4e dag met Baytril.
    Ik heb het gevoel Dat de DA een loopje met mij neemt. Ik heb jojo geërfd. en zij is heel lief. alleen ik mag bij haar komen. wat bijzonder is er zit een pruimenkop parkiet bij in. Sinds 4 week wordt er niet meer gerookt in huis. Om dat ik hoorde dat dat slecht was voor jojo. maar ik maak mij nu echt zorgen. zij is een goede vriendin.
    wie weet raad. mijn e-mail is Tino2@live.nl
    Mvgr marnix
    Lief hebber Van Rico Mijn beste vriendin

  • #2
    Het enige wat mij zo snel te binnen schiet is de vraag of jullie toevallig hebben zitten gourmetten met de kerstdagen, of dat ze in de buurt van de keuken staat waar met pannen met anti-aanbaklaag wordt gekookt..?
    Ze zijn namelijk heel gevoelig voor een stofje dat vrijkomt als een anti-aanbaklaag verhit wordt.

    En als je haar tussendoor iets van fruit wil geven zou ik ook de citrusvruchten (sinaasappel, mandarijn e.d.) achterwege laten. Ik heb gehoord dat ze daar ook last van kunnen hebben namelijk.
    Er zullen vast meer mogelijke oorzaken zijn, maar daar weet ik helaas ook weinig vanaf.

    Hoe dan ook zou ik met haar teruggaan naar de dierenarts en je zeker niet laten afschepen. Niet mee wachten hoor!

    Comment


    • #3
      marnix 2006

      ja de keuken is open. daar staat ze recht tegen over. ik heb wel een goede afzuig kap.
      ik heb haar een paar jaar geleden daar neergezet. omdat cv dodelijk is. sinds 3a 4 week weet ik dat er niet gerookt mag worden. dat deed ik wel en stevig.
      Dom maar dat wist ik niet.
      Lief hebber Van Rico Mijn beste vriendin

      Comment


      • #4
        Hmm, zelfs een goeie afzuigkap zal niet alles eruit filteren, dus er is wel een kans dat ze daar last van heeft. Dat is ook iets waar ikzelf niet heel lang geleden achter ben gekomen hoor...

        Wel heel goed dat je niet meer binnen rookt trouwens! Vogels hebben nou eenmaal heel gevoelige longen..

        Comment


        • #5
          marnix2006

          ik begrijp alleen niet dat ze het dan niet eerder benauwd heeft gehad. ze zit nu als een zielig hoopje op mijn schouder, dat gaat je door alles heen.
          en qua dieren arts ben ik al 75 euro kwijt. en heb ik alleen maar baytril en strong holt ( voor wormen en andere ongedierte0
          de veren pak is ook niet mooi. ik kan haar nog niet missen.
          Mvgr Marnix
          Lief hebber Van Rico Mijn beste vriendin

          Comment


          • #6
            Jeetje, ik vind dit wel echt heel rot voor je. Hou haar sowieso maar goed warm en uit de tocht, dat is wel héél belangrijk. Als je toevallig zo'n infraroodlamp mocht hebben (voor de spieren) dan zou je die eventueel ook op haar kooi kunnen richten, zodat het lekker warm wordt (het moet niet naar gegrilde kip gaan ruiken natuurlijk ) Anders de thermostaat nog maar een graadje hoger in huis... Tropisch warm is niet overdreven in dit geval, het zijn tropische vogels.

            Dierenartsen zijn duur ja, een papegaai onderhouden is sowieso prijzig ben ik bang... Maarja, als het nodig is dan zul je die afweging toch moeten maken...

            Ik weet eerlijk gezegd niet wat Baytril is, is het een antibioticum?

            Comment


            • #7
              marnix2006

              ja een antibiotica voor vogels.
              en op de tocht komt zij nooit. alleen zomers samen fietsen
              Lief hebber Van Rico Mijn beste vriendin

              Comment


              • #8
                Dan kan ik je verder alleen nog maar aanraden om haar goed warm te houden op een plek waar ze rust heeft en waar ze voldoende eten en vooral schoon water tot haar beschikking heeft. Je kunt haar in elk geval waarschijnlijk het beste rust gunnen, denk maar een beetje aan wat je zelf prettig vindt als je je ziek voelt, dan wil je ook het liefst gewoon onder de wol zonder dat mensen heel druk om je heen blijven rennen. Al die bezorgdheid is dan ontzettend goed bedoeld, en ook begrijpelijk, maar het levert ook stress op voor de patient. Gewoon van een afstandje goed in de gaten houden of het erger wordt.

                Als je het nou echt niet mocht vertrouwen kun je de dierenarts nog eens bellen, die kunnen je ook telefonisch adviseren wat je nog kunt doen. Maar als het echt veel erger wordt zou ik evengoed zo snel mogelijk naar de dierenarts teruggaan.
                Verder weet ik ook niet wat je nog zou kunnen doen. Antibiotica heeft meestal een paar dagen nodig om aan te slaan, dus hopelijk gaat dat gauw genoeg werken.

                Je hebt niet toevallig zo'n warmtelamp, of ken je iemand waarvan je er een zou kunnen lenen? Dat warmhouden is voor een zieke vogel namelijk wel heel belangrijk, maar ze moeten ook genoeg lucht krijgen, dus om ze in een dekentje ofzo te wikkelen lijkt me dan ook geen goed idee. Dus zo'n lamp, of de verwarming lekker hoog, dat zijn de veilige opties.

                Misschien dat er iemand anders hier nog een idee heeft, of ervaring heeft met een zieke papegaai? Meer dan dit weet ik namelijk ook niet.

                Ik leef in elk geval met jullie mee, hopelijk knapt ze gauw weer op!

                Comment


                • #9
                  Ben je naar een standaard dierenarts geweest of naar een vogelarts?
                  Je zou anders misschien nog telefonisch contact op kunnen nemen met een vogelarts.

                  In ieder geval heel erg veel sterkte! Hopelijk gaat het snel goed met je vriendje!


                  Linda & Jack

                  Comment


                  • #10
                    Hallo,


                    Ik lees hier DA(dierenarts) en niet VA (vogelarts) naar mijn idee niet handig en in dit geval zelfs jammer aangezien er een hele goede zit in Drachten.


                    Dierenziekenhuis Drachten
                    De Bolder 74, 9206 AR Drachten
                    tel. 0512-513627
                    http://www.dierenziekenhuisdrachten.nl/home
                    info@dierenziekenhuisdrachten.nl
                    - Drs. H.A. Beijer


                    Wel zorgen dat Anton je helpt.
                    ik weet niet alles maar doe mijn best

                    Comment


                    • #11
                      marnix 2006

                      ja dieren ziekenhuis ben ik geweest is ook een va.
                      maar men vermoed via de telefoon De Aspergillus schimmel.
                      de medicijn wordt nu gehaald. ze zit nu bij mi op de bank. ik hoop dat het spul werkt wat ze nu krijgt. ik laat wel even weten hoe het heet. 9 heb in 2010 een beroerte gehad met 4 dagen coma en vergeet direckt dingen).
                      ik ben blij met dit forum dank u wel allemaal. dat geeft weer hoop.
                      Lief hebber Van Rico Mijn beste vriendin

                      Comment


                      • #12
                        Oei, daar helpt gewone antibiotica niet tegen nee, ik hoop dat het nieuwe medicijn wel baat.

                        Ik kan me voorstellen hoeveel zorgen je je maakt, gelukkig heb je een goeie dierenarts gevonden (van wat ik hier zo hoor/lees), dus hopelijk slaat ze zich er goed doorheen!

                        Comment


                        • #13
                          marnix2006

                          het medicijn heet Itradrops
                          Anton gokt ook maar hoor. er is geen foto gemaakt. en de verwarming staat wat hoger op uw advies.
                          Lief hebber Van Rico Mijn beste vriendin

                          Comment


                          • #14
                            Hallo

                            Jammer als het echt aspergillosis is, is antibiotica absoluut uit den boze, afhankelijk waar de schimmel zit, is de prognose bij een goede en juiste behandeling redelijk. Ik zou eens naar de va gaan die dhr. Dijkkamp voorstelt gaan.

                            Heel veel sterkte er mee, ons popje heeft in haar 1e levensjaar de diagnose aspergillosis gekregen na een scopie onder narcose, die moeizaam verliep omdat ze zo klein was, gelukkig is ze volledig hersteld ze wordt komend jaar in juli 4 jaar. Ze is langdurig behandeld met itrafungol. Rosy reutelde enz. eerst dachten we dat ze ons na deed we hadden toen alle de griep, ja die beruchte griep met die stomme naam.


                            Wij zijn/gaan altijd naar Dr. Hedwig

                            Mvg. Julia
                            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

                            Comment


                            • #15
                              Anton gokt ook maar hoor

                              Zegt wie?


                              er is geen foto gemaakt

                              Waar zou er een foto van gemaakt moeten zijn dan?

                              Bent u wel geholpen door Anton Beijer?

                              maar men vermoed via de telefoon De Aspergillus schimmel.
                              Wilt u hier mee aangeven dat er diagnose gesteld is via de telefoon?
                              Of op welke wijze is deze gesteld en door wie?
                              ik weet niet alles maar doe mijn best

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X