Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede amazone gaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Tweede amazone gaai

    Hey allemaal,

    Ik ben samen met mijn vriend al een tijdje aan het twijfelen over de aanschaf van een tweede blauwvoorhoofd amazone. Tenminste, ik heb inmiddels al besloten dat ik het een goed idee vind. :P Gewoon omdat ze dan nooit alleen hoeven te zijn en lekker als vogels onder elkaar kunnen communiceren. Lijkt me ontzettend leuk om te zien. Ik heb een mannetje en zou er dan een popje bij nemen zodat de kans groter is dat ze elkaar leuk vinden.

    Mijn vriend is er nog niet helemaal uit en ik weet dat er risico's aan zitten (misschien klikt het niet tussen de twee of worden ze juist te beschermend over elkaar).

    Daarom leek het me goed om hier nog even naar wat ervaringen te vragen die kunnen helpen bij onze beslissing.

    Gelukkig zijn de blauwvoorhoofdamazones laat dit jaar, hebben we nog even de tijd ^^





    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 4 Beta

  • #2
    Als je het kan accepteren dat ze elkaar leuker gaan vinden ?

    Het geluid van 2 broedse amazones is ook niet altijd leuk ;-)

    Ik heb zelf oa 3 amazones in huis waaronder een koppeltje,
    ze zijn nog altijd tam maar soms willen ze de voliere niet uit en dat respecteer ik dan ook.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Ja ik zou het accepteren als ze meer op elkaar gericht zijn dan op mij en m'n vriend. We blijf gewoon leuke dingen met ze doen zodat ze ons hopelijk ook nog een beetje interessant vinden. Neem aan dat dat wel mogelijk is als je er voldoende energie in steekt?

      Het lijkt me sowieso leuk om de interactie tussen de twee te zien, zoals ik dat ook zie bij mijn parkietjes. Het lijkt me gezonder voor een vogel om een soortgenootje te hebben.. maar ja twee amazones koppelen is even wat anders dan twee grasparkietjes.. en ik wil gewoon het beste voor iedereen.

      Goed om te horen in ieder geval dat het bij jou goed gaat!!

      Comment


      • #4
        Hoe oud is de amazone die je al hebt ?
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Hij is nu twee jaar. Komt bij Lorre en Co vandaan, dus tot 12 weken met andere gaaitjes in het nest gezeten.

          Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 4 Beta

          Comment


          • #6
            Ok, hoe jonger je ze koppelt hoe groter de kans op slagen ;-)
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Met amazone-gaaien heb ik geen ervaring, maar sinds ik er een tweede grijsje bij heb is mijn Cobus (7 jaar) veel rustiger en liever naar mij toe. De interactie tussen de twee grijsjes verloopt steeds beter. Daisy (16 weken) kan alleen wat opdringerig zijn naar Cobus toe, maar dat weet Cobus goed af te weren. Cobus is niet zo'n knuffelaar. Maar wie weet wat de tijd nog doet....
              Tot nu toe heb ik de indruk dat Cobus gelukkiger is met een soortgenootje in zijn buurt. Hij eet beter, zit hele dagen te kletsen, is veel minder schrikachtig en niet meer zo bang voor 'vreemde' (lees: voor hem onbekende) voorwerpen in zijn buurt. Al met al ben ik heel blij dat ik voor een tweede gaai ben gegaan!
              Groetjes,
              Suus

              Cobus & Daisy

              Comment


              • #8
                Wat fijn dat het zo goed gaat! Dank voor het delen. Dit wil ik dus ook voor Coni.

                Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 4 Beta

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X