Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke soorten hout OK voor amazone ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • welke soorten hout OK voor amazone ?

    Ik heb 2 meisjes : Lola is een geelvoorhoofdamazone en Robin is een bonte boer. Ze zijn allebei verzot op verse takken om te slopen - het zijn de beste versnipperaars die er op de markt te vinden zijn :-) !!! Ik geef hun een mix van berk-, appel- en wilgetakken - natuurlijk onbespoten en ver van een drukke weg.
    Maar kan iemand me zeggen welke houtsoorten nog veilig zijn ? Ik las onlangs dat oa. kersenhout giftig zou zijn voor papegaaien. Als ik weet wat OK is, dan kan ik hun een grotere variatie geven.
    Alvast bedankt voor jullie reaktie.

  • #2
    Hoi hoi,

    Ik geef Koko takken van fruit- of bloesembomen. Andere boomtakken vindt hij te hard en niet sappig genoeg neem ik aan want hij doet daar niets mee.
    Koko en Duckie

    Comment


    • #3
      Dank je voor deze reaktie.
      Ben ondertussen ook kamillebloemen en wilde roosjes aan het geven - en daar zijn ze gek op.
      Ook vlier wordt dankbaar gesloopt.
      Ik was alleen wat bezorgd over kersenhout want ik had ergens gelezen dat dit giftig zou zijn.

      Comment


      • #4
        Bij mijn weten de takken van fruitbomen en wilgentakken. Allemaal onbespoten zoals je zelf al aangaf. Verder is het mij niet bekend.

        Comment


        • #5
          Als kersenhout giftig zou zijn zou de stof ook in kersen moeten zitten neem ik aan. Misschien beter om dat voorlopig niet te geven zolang je het niet zeker weet. Ik zal kijken of ik er iets van kan vinden of misschien weet iemand het wel op dit forum.
          Koko en Duckie

          Comment


          • #6
            Kersenhout vind ik niet onder giftige bomen. Heb ook nog even bij google gekeken onder 'giftige bomen' daar staan aardig wat bomen en planten ook wat de bast betreft.
            Koko en Duckie

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X