Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie kan mij helpen om de juiste beslissing te nemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • wie kan mij helpen om de juiste beslissing te nemen

    Hallo allemaal

    zoals somige al weten van jullie wil ik graag een amazone papegaai erbij hebben een jonge pop of een baby amazone
    nou hoor ik allemaal verschillende reactie's
    dat ik beter een ander soort erbij kan zetten Advies van een vogelarts
    heb een fokker gesproken die zegd weer van jou amazone zal dan niet meer je vriendje zijn die trekt dan naar de andere amazone toe en als ze volwassen zijn dan gaan ze onwijs gillen als ze in het broedseizoen komen zijn ze helemaal onmogelijk.

    en nu nu weet ik dus helemaal niet wat ik moet doen,wie heb er ervaringen mee met amazone's die er meer hebben als 1 hoor graag hoe het bij andere is voordat ik een beslissing neem.

    want moet er niet aan denken dat als ik er straks 1 heb en de problemen gaan beginnen,het is voor mij de bedoeling om er plezier mee te hebben.ik wil 2 vriendjes voor het leven.

    willen jullie aub jullie ervaringen met mij delen.

  • #2
    Ik wou mijn geelvoorhoofdamazone een maatje geven voor als ik niet thuis ben. En ik heb toen van overal de raad gekregen om er geen tweede amazone bij te zetten als ik niet de intentie had om te kweken. Dus heb ik gekozen voor een bonte boer. Het zijn twee TOTAAL verschillende karakters, maar toch komen ze heel goed met mekaar overeen. Ze bekvechten wel eens als 2 kleuters, maar toch kunnen ze niet zonder mekaar - hoewel ze mij als eh... moeder kip zien. Hoewel mijn grote liefde mijn amazone is, ben ik heel tevreden dat ik geluisterd heb naar goede raad, en dat ik er een andere soort heb bijgezet. Bovendien is mijn boertje is zo'n lieve knuffelaar dat zij helemaal mijn hart heeft gestolen. Ik ben supergelukkig met mijn 2 meisjes !

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door aggie Bekijk Berichten
      Ik wou mijn geelvoorhoofdamazone een maatje geven voor als ik niet thuis ben. En ik heb toen van overal de raad gekregen om er geen tweede amazone bij te zetten als ik niet de intentie had om te kweken. Dus heb ik gekozen voor een bonte boer. Het zijn twee TOTAAL verschillende karakters, maar toch komen ze heel goed met mekaar overeen. Ze bekvechten wel eens als 2 kleuters, maar toch kunnen ze niet zonder mekaar - hoewel ze mij als eh... moeder kip zien. Hoewel mijn grote liefde mijn amazone is, ben ik heel tevreden dat ik geluisterd heb naar goede raad, en dat ik er een andere soort heb bijgezet. Bovendien is mijn boertje is zo'n lieve knuffelaar dat zij helemaal mijn hart heeft gestolen. Ik ben supergelukkig met mijn 2 meisjes !
      dank je wel dat je jou verhaal met mij wil delen
      wij zouden in de toekomst mits het goed gaat heel graag een nestje willen krijgen.
      vandaar dat onze voorkeur uitgaat naar een blauwvoorhoofdamazone .

      Comment


      • #4
        Ik heb 4 amazones in huis.
        Tis wat je zelf aan geluid kan hebben, ook ivm buren...
        Ze kunnen idd nogal wat geluid produceren ;-)
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          ik heb inmiddels samen met mijn man een beslissing genomen
          en gedaan wat de dierenarts zij een andere amazone
          afgelopen zaterdag zijn we daar tegen aan gelopen een meisje bijna 2 jaar oud wel helemaal in groningen maar dat maakte niet uit,ik had veel gemaild met de eigenaar en gebeld,de papegaai was tam zij die,maar daar klopt dus niks van,hij was ook verkeerd geknipt echt zielig,maar hij zag er gezond uit en hij had papieren van de testen,en de papegaai reageerde best wel dat ie toch wel opstapte bij me na eerst veel kabaal te maken,hij heb vanaf december bij die eigenaar gewoond,dus eigenlijk zijn we de derde eigenaar wat gewoon triest is had mijn eigen altijd voorgenomen om zoiets niet te doen en dan sta je bij zo'n beestje,waar we alle 2 een zwak voor hadden,en we hebben haar meegenomen.dus er zit nu veel werk en tijd en training en geduld aan te komen
          mijn amazone en de nieuwe die reageren wel goed op elkaar daar ben ik dus al superblij mee
          deze amazonepop is een orangevleugel amazone ook wel de venuzuela amazone genoemd ze lijken erg op de blauwkopamazone.
          Bijgevoegde Bestanden

          Comment


          • #6
            Gefeliciteerd :-)
            Ze zitten ook al vrij dicht bij elkaar, goed hoor :-)
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Wat een lief popje, fijn dat ze een nieuwe thuisbasis heeft gekregen bij jullie, sommige mensen weten gewoon niet wat ze in huis halen. Weer een geval van voordat ze 3 jaar oud zijn, al voor de 3e keer van eigenaar gewisseld. Fijn dat het klikt met jullie andere gaaitje, vooral heel lang en veel plezier van en met elkaar, dat verdienen deze prachtige papegaaien.

              Julia
              Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
                Gefeliciteerd :-)
                Ze zitten ook al vrij dicht bij elkaar, goed hoor :-)
                dank je wel we zijn erg blij met haar en weet dat we straks super van haar gaan genieten,dat doe ik nu al vanmorgen stapte ze met minder geschreeuw op mijn hand ben trots op die kleine meid

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door althea61 Bekijk Berichten
                  Wat een lief popje, fijn dat ze een nieuwe thuisbasis heeft gekregen bij jullie, sommige mensen weten gewoon niet wat ze in huis halen. Weer een geval van voordat ze 3 jaar oud zijn, al voor de 3e keer van eigenaar gewisseld. Fijn dat het klikt met jullie andere gaaitje, vooral heel lang en veel plezier van en met elkaar, dat verdienen deze prachtige papegaaien.

                  Julia
                  dat verdiend ze zeker,je wilt gewoon niet weten hoe somige mensen met dieren omgaan bah woord er misselijk van,aan de ene kant ben ik blij dat hij niet eerlijk geweest is over haar tamheid anders waren we niet gegaan,en dat verdiend deze amazone wel met veel aandacht en liefde geloof ik wel dat het goed gaat komen
                  alleen schrik ik soms heel erg als ze zo hard schreeuwd en naar je wil happen daar moet ik echt overheen komen,maar gaat steeds beter nu zit zorro op mijn schouder en zij zit op een mandje gezellig bij me te slapen

                  Comment


                  • #10
                    Wat een mooi vogels. Je hebt trouwens ook een leuke speelplaats voor ze gemaakt. Hier is de speelplaats in aanbouw.
                    Minni Micky Kimo

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door ellen68 Bekijk Berichten
                      Wat een mooi vogels. Je hebt trouwens ook een leuke speelplaats voor ze gemaakt. Hier is de speelplaats in aanbouw.
                      probeer er elke keer weer wat leuks van te maken voor ze

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X