Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help mijn amazone is ongelooflijk vals

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Help mijn amazone is ongelooflijk vals

    Hoi

    Ik ben nieuw op dit forum en ik wil even mijn verhaal kwijt in de hoop dat iemand mij kan helpen.

    Mijn moeder iwlde ook heel graag een papegaai dus ik ging er een voor haar halen. Er waren veel mooie vogels maar mijn oog viel op de blauwvoorhoofdamazone. Hij (ik denk dat het een mannetje is) was al 6 jaar en zat bij een man die meerdere amazones had, die man was niet zo lief omdat zijn papegaaien gilde en hij gooide er schoenen naartoe. Ik vond dit zo zielig dat ie daar in zn kooitje zat dus ik kocht m.

    Hij praat bijna niet, hij zegt alleen: lekker, leeeekkkkkeeeerrrrrr, wat, hou je kop en rotkop. Na de 1e dag mocht ik m al aanraken en hij werd helemaal verliefd op mij, maar hij is dus van mijn moeder maar die of iemand anders kan er totaal niks mee beginnen. Als iemand zijn kooi aanraakt valt ie aan en als je langkomt probeert ie je te pakken door met zn poten door de tralies te grijpen. Als mij vriend en ik stoeide vloog ie ook echt op mijn vriend af om hem aan te vallen.

    Ik probeerde hem te leren praten en zei elke dag hallo als ik binnen kwam enz en na een tijdje zei hij het vanzelf maar hij hield er ook weer mee op al zeg ik 10.000x hallo.
    mijn zus heeft hem wel es mogen aaien en een nichtje van mij ook maar verder niemand. en zonder uitzondering hij bijt echt heel erg hard door, mijn oom heeft zelfs een keer 3 mnd geen gevoel meer gehad in zn vinger door mijn japie. Ik weet dat je gebeten kan worden bij tam maken maar hij bijt echt zo hard, net alsof hij je vinger eraf wil bijten en hij laat nog niet los ook dus als ik weet dat hij gaat bijten steek ik mn vingers ook liever niet in de kooi. hoewel als hij mij bijt schrikt ie wel als ik hard nee zeg en gewoon mn hand weer in de kooi steek.

    Nu ben ik op mezelf gaan wonen en japie is nog bij mn moeder omdat hij van haar is, maar ze kan er totaal niks mee, ze probeert hem wel uit de kooi te laten maar hij pakt haar echt, hij heeft mij zelfs al een keer gebeten. We hebben een grotere kooi voor hem gehaald met veel speeltjes maar hij speelt eigenlijk nooit en wil er ook niet meer zo graag uit. Ik vind dit zielig en weet niet meer wat ik er mee aan moet.

    Als ik bij mn moeder ben aai ik m wel enzo mja zo vaak ben ik er ook niet en hij is nu eenmaal van mijn moeder. Ik heb er al aan gedacht hem weg te doen om hem bij iemand in een voliere te zetten bij een andere amazone, daar hoeft ie niet tam te zijn, maar ik kan dat niet over mn hart verkrijgen, hij heeft al zo'n rotverleden.

    Wat wel raar is dat hij de kleinste snoepjes bij iedereen uit zn handen wel aanpakt zonder te bijten (in ieder geval in 9 van de 10x bijt hij niet) Ik weet niet meer wat ik moet doen en mn moeder is tuurlijk bang van hem geworden, ze wilde zo graag een papegaai waar ze mee kon kroelen en die praat, want mn moeder woont ook helemaal alleen. wie kan mij helpen een oplossing te vinden want ik ben ten einde raad. Alvast bedankt

    Groetjes Tamara

  • #2
    Ik zou je graag willen helpen maar weet niet echt iets van amazone's ik heb wel een site voor je die je zou kunnen helpen..
    Er staan erg veel tips op..

    http://www.koppiekrauw.com/tam%20mak...am%20maken.htm

    Is de vogel al wel gewent aan zijn nieuwe omgeving..?
    Dit is wel belangrijk voor je in de kooi gaat zitten met je handen of de vogel probeert te pakken..
    Laat hem eerst goed en rustig wennen aan de nieuwe kooi en zijn nieuwe omgeving..
    Pas dan kun je weer een stapje verder gaan..
    Papegaaien zijn ook niet echt dieren die je even 123 aanschaft let daar wel op de volgende keer..
    Laat je eerst Goed informeren over hun gedrag en denk dan na of je er aan wilt beginnen..
    Ik heb hier nog een site van een ervaren kweker waar je eventuele vragen nog aan kunt stellen http://www.akala.nl/
    *..Desie..*

    Comment


    • #3
      re: mijn papegaai is ongelofelijk vals

      Hoi Desi

      Ik heb de papegaai inmiddels al 6 jaar, hij is nu dus al 12 dus ik denk wel dat ie inmiddels gewend is . Ik ben ook paraveterinair van beroep (dierenartsassistente) en ik heb ook een opleiding dierverzorging en gedrag gehad waarbij we ook papegaaien hebben gehad. Wij hebben thuis altijd al vogels gehad met name valkparkieten en natuurlijk heb ik ook nagedacht over een papegaai vandaar dat ik en mn moeder er een wilde. Alleen mijn probleem is dat ik dieren altijd wil helpen en japie zat al heel lang in die winkel omdat niemand hem wilde omdat ie ouder was en ik wilde hem een beter leven geven door zijn verleden enzo alleen hij heeft grotere problemen als ik had verwacht. Maar ik zal op die site kijken en ik hoop dat ik nog iets voor hem kan doen. In ieder geval bedankt voor je reactie. Echt fijn dat er hier mensen zijn die elkaar willen helpen.

      Groetjes Tamara

      Comment


      • #4
        Oke, ik hoop echt dat het goed komt..
        Ja dat heb ik ook altijd als ik in een dierenwinkel loop dan moet ik me echt inhouden om niet alle dieren mee te nemen omdat ik zo medelijden heb met sommige beestjes, vooral de papegaaien..
        Die zitten meestal eenzaam in een kooi met bakje eten en drinken en ze kijken er verder niet naar om..
        Op www.koppiekrauw.com staan echt heel veel tips, ik denk wel dat het goed zal komen..
        Veel succes met Japie..!
        *..Desie..*

        Comment


        • #5
          re:

          ThX!!

          Ik hoop het ook heel erg.

          Groetjes Tamara

          Comment


          • #6
            Hallo Tamara,

            Inmiddels zijn we 8 maanden verder.
            Eigenlijk ben ik me best wel benieuwd of je al enig positief resultaat behaald hebt met jullie blauwvoorhoofdamazone.
            Is de vogel liever geworden naar zijn omgeving en vooral naar je moeder?
            Groet, Frans
            fkbmac www.koppiekrauw.com

            Comment


            • #7
              Hoi Frans

              Hoi Frans,

              We zijn idd al 8 mnd verder. We hebben echt van alles geprobeerd, ook met mn moeder maar niks hielp.

              Ik ben naar een papegaaiencentrum gegaan om er na te laten kijken en hij bleek ziek te zijn ook bleek het een wilde papegaai te zijn (dus geboren in het wild en daarna hier in nederland verkocht). Die man daar apkte hem gewoon uit zn kooitje en dat had zo'n indruk op m dat ie niet eens beet, alleen daarna kon ik er zelfs niks meer mee. Als ik in de buurt kwam zette hij het op n gillen en de man legde ook uit dat ik er niks mee zou kunnen doen. Het bleek trouwens ook een vrouwtje te zijn terwijl ik m als man gekocht heb.

              Zij is nu nog steeds daar in een hele grote kooi met een groot gedeelte waar ze buiten kan vliegen, ze kan naar binnen en ook nog verder naar binnen met een warmtelamp en ze heeft ook een vriendje gekregen (een mannetjes amazone) het heeft me de nodige tranen gekost maar ik hoop dat ik voor haar het beste heb gedaan.

              Die man heeft ons een nieuwe papegaai aangeboden, een baby grijze roodstaart echt een schatje en zeer tam maar ze begon veren te verliezen enz en ze bleek pbfd te hebben en zij ging helaas dood, wat ook weer veel tranen kostte.
              Ze was verzekerd dus kregen we weer een grijze roodstaart van 8 mnd oud. Deze is echt prachtig en praat heeeeel veel alleen hij vind handen eng. dus daar ben ik nu mee bezig alleen gaat het wat moeilijk omdat ik m niet kan pakken en hij bijt echt niet zomaar want je kan m weleens aanraken en heel dichtbij komen en als je voor de kooi staat en hij denkt dat je iets van hem wilt gaat ie een beetje zenuwachtig doen en heel veel fluiten maar als ie je handen ziet en denkt dat je m wil pakken dan zet ie zn veren op en maakt een soort gromgeluidje. Dus heb je mischien nog tips die me kunnen helpen want hij is zoo leuk alleen we willen zo graag dat je m kan pakken.

              Nou zoals je ziet hebben we niet echt geluk gehad met onze papegaaien, maar ik hoop dat het met angel anders zal zijn want hij is zo leuk

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door tammylove Bekijk Berichten
                Hoi Frans,

                We zijn idd al 8 mnd verder. We hebben echt van alles geprobeerd, ook met mn moeder maar niks hielp.

                Ik ben naar een papegaaiencentrum gegaan om er na te laten kijken en hij bleek ziek te zijn ook bleek het een wilde papegaai te zijn (dus geboren in het wild en daarna hier in nederland verkocht). Die man daar apkte hem gewoon uit zn kooitje en dat had zo'n indruk op m dat ie niet eens beet, alleen daarna kon ik er zelfs niks meer mee. Als ik in de buurt kwam zette hij het op n gillen en de man legde ook uit dat ik er niks mee zou kunnen doen. Het bleek trouwens ook een vrouwtje te zijn terwijl ik m als man gekocht heb.

                Zij is nu nog steeds daar in een hele grote kooi met een groot gedeelte waar ze buiten kan vliegen, ze kan naar binnen en ook nog verder naar binnen met een warmtelamp en ze heeft ook een vriendje gekregen (een mannetjes amazone) het heeft me de nodige tranen gekost maar ik hoop dat ik voor haar het beste heb gedaan.

                Die man heeft ons een nieuwe papegaai aangeboden, een baby grijze roodstaart echt een schatje en zeer tam maar ze begon veren te verliezen enz en ze bleek pbfd te hebben en zij ging helaas dood, wat ook weer veel tranen kostte.
                Ze was verzekerd dus kregen we weer een grijze roodstaart van 8 mnd oud. Deze is echt prachtig en praat heeeeel veel alleen hij vind handen eng. dus daar ben ik nu mee bezig alleen gaat het wat moeilijk omdat ik m niet kan pakken en hij bijt echt niet zomaar want je kan m weleens aanraken en heel dichtbij komen en als je voor de kooi staat en hij denkt dat je iets van hem wilt gaat ie een beetje zenuwachtig doen en heel veel fluiten maar als ie je handen ziet en denkt dat je m wil pakken dan zet ie zn veren op en maakt een soort gromgeluidje. Dus heb je mischien nog tips die me kunnen helpen want hij is zoo leuk alleen we willen zo graag dat je m kan pakken.

                Nou zoals je ziet hebben we niet echt geluk gehad met onze papegaaien, maar ik hoop dat het met angel anders zal zijn want hij is zo leuk
                Hallo Tamara,

                Tja... inderdaad tot nu toe aardig wat pech gehad. Maar het zij zo.
                Nu maar hopen dat je met Angel iets goeds in huis hebt.
                Natuurlijk heb ik tips, massa's tips zelfs.
                Lees maar eens op mijn site, ik denk dat je daar volop informatie weg kan halen.
                Ik vind het jammer dat je niet nog wat meer bij mij te rade bent geweest met jullie amazone, maar ja niets aan te doen.
                Volgens mij kan je veel oudere papegaaien zeker ook nog, welliswaar met veel geduld, tam krijgen. Of deze nu wildvang zijn of niet. Vroeger waren er uitsluitend wildvangpapegaaien en die waren ook tam.

                Een jong grijze roodstaart is een leuke uitdaging. Het zijn heel leuke en lieve papegaaien maar ze hebben wel een strakke hand van opvoeding nodig.

                Vraagje... heb je Angel nu laten testen op PBFD???

                Heel veel succes gewenst met Angel... en als je er echt niet uitkomt moet je maar een PM sturen.

                Groet, Frans
                fkbmac www.koppiekrauw.com

                Comment


                • #9
                  hallootjes

                  hoi Frans,

                  Nee ik heb angel niet laten testen, hij ziet er echt geweldig groot en mooi uit met een mooi verendek en ik wilde hem nog niet naar de dierenarts brengen omdat die hem weer op gaan pakken en ik ben bang dat dat zijn angst voor handen alleen maar gaat bevestigen.

                  Bij ons baby papegaaitje zag je al heel snel dat de veren gingen veranderen en ze vielen ook uit met bloed eraan en zo'n rare punt aan het eind.

                  En wat onze amazone betreft, ik hoop gewoon dat ze gelukkig is, ze hoeft nu niks meer te doen en vliegt lekker vrij rond met haar vriendje.

                  Met angel gaat het denk wel lukken want hij is niet vals, hij is gewoon bang. Ik zit nu regelmatig op een stoel voor de kooi met mn handen uit het zicht en ga dan lekker met m kletsen en daar reageert ie goed op want hij praat nu al zelfs tegen me in plaats van zenuwachtig te gaan doen en fluiten. Hij durft ook al uit de kooi te komen en blijft zelfs zitten als wij omhoog komen, eerst ging ie dan meteen de kooi weer in dus we gaan langzaam vooruit dus ik heb er hoop in.

                  Hij vind het ook leuk om te leren want we fluiten het liedje van la cukaracha (weet niet hoe je dat schrijft hoor hihi) en hij probeert die echt na te fluiten en ik vind je site ook heeeel leuk vooral die opnames van mac dat ie praat, ik probeer angel ook dat bommetje te laten doen maar hij doet wel het steeds zachter wordende fluitje alleen het bommetje nog niet zeg maar. Ik woon nu naast mn moeder en ben zwanger dus krijg steeds meer tijd om mn mama te helpen hahaha. Ik heb er wel vertrouwen in dus we zullen zien.

                  Groetjes Tamara

                  Comment


                  • #10
                    Hallo,
                    Ik heb mijn papagaai ook pas nieuw gekocht een amezone papagaai.
                    Hij deed heel boos tegen me en wou niet dat ik in zijn buurt kwam.
                    Ik ging wat informatie zoeken op het internet en er stond dat ik hem 1 week aan zijn omgeving moet laten wennen.
                    Ik heb hem 1 week niks gedaan en na die weekje kwam ik na hem toe en begon heel rustig zoals: Een klein stukje appel geven,uit mijn hand eten,eerst op mijn hand komen dan pas eten enz.
                    Maarja hele lieve vogel nu

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse
                    Working...
                    X