Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie o wie kan mijn helpen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • wie o wie kan mijn helpen

    ik heb een amazone papagaai gekocht
    vrijdag hij is nou 3 jaar en hij is wel lief voor me hij moet zeker nog wel wennen maar kan er al veel me ze praat en fluit al wat en eet ook goed hier.

    maar nou mijn vraag aan jullie
    de mensen waar mijn vriend vandaan komt hebben hem van baby af gekocht
    en hij is dus ook gewend om los te zitten zonder kooi nou heb ik dus een kat en een hond nog hier
    die er best goed voor zijn maar ik vertrouw het niks als we op bed leggen

    dus we willen graag een mooie grote kooi voor hem halen maar hoe los ik dit op als hij het echt niet gewent is om in een kooi te zitten wie kan me hier bij helpen ?

    ik weet niet hoe ik dit aan moet pakken ik vind het ook best wel zielig om hem nou ineens op te sluiten.

    gr

  • #2
    je moet het maar zo zien, vogels zitten s nachts graag beschut, dus kan een kooi eerder een velige haven voor ze zijn, zeker als er een kat rondloopt, bedoel je hebt een jager en een prooi in 1 kamer, tuurlijk kan het goed gaan, maar ik zou het risico niet willen nemen en nu is de gaai nog niet helemaal bij je gewend en zal zich wat behoedzamer gedragen, in ieder geval het is al eerder gezegd een kabel doorbijten etc het kan allemaal zo gebeuren. wij laten nooit onze grijze alleen in de woonkamer of hij gaat mee naar boven of hij gaat even in zijn kooi.

    suc6

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Esther Bekijk Berichten
      je moet het maar zo zien, vogels zitten s nachts graag beschut, dus kan een kooi eerder een velige haven voor ze zijn, zeker als er een kat rondloopt, bedoel je hebt een jager en een prooi in 1 kamer, tuurlijk kan het goed gaan, maar ik zou het risico niet willen nemen en nu is de gaai nog niet helemaal bij je gewend en zal zich wat behoedzamer gedragen, in ieder geval het is al eerder gezegd een kabel doorbijten etc het kan allemaal zo gebeuren. wij laten nooit onze grijze alleen in de woonkamer of hij gaat mee naar boven of hij gaat even in zijn kooi.

      suc6
      dank je esther

      oke dan moeten we het meer gewoon doen als het goed gaat zien we het snel genoeg
      gr

      Comment


      • #4
        jeetje, Denny, wat een geluk dat het tot nu toe goed is gegaan.

        Je zegt, hij komt niet van z'n boom af. En wat als hij schrikt? Nou echt wel hoor, dan komt ie er vanaf en vliegt/fladdert naar de grond met alle gevaren waar hier al een paar van zijn gemeld.

        Je hebt het over een kooi, wat ook een mogelijkheid is, om een "kooi" om hem heen te bouwen. De speelplek in een grote volière van gaaspanelen met 2 open slaande deuren ervoor. Ga je de deur uit, kun je deze dichtmaken. Zorg voor zijn veiligheid.
        Een klein kind laat je ook niet alleen in huis. Jouw vogel zal zich heel prettig voelen als ie een beschut veilig plekje heeft.
        Liefst tegen een muur natuurlijk en uit de tocht.

        Even een vraagje, wat me bezig houd. Heb je ervaring met papegaaien?
        Misschien had je dit al vermeld, maar heb ik het gemist.

        Comment


        • #5
          De vogel zal niet snel van de boom komen maar hij kan idd schrikken,
          maar de kat kan ook hoog springen en dan is het gebeurd met je papegaai.

          Twee weken terug er met m'n ogen bovenop gestaan hoe één van mijn katten
          na 2,5 jaar plots op één van mijn amazones sprong. Als ik het niet had gezien
          en niks wist, was ik haar nu kwijt geweest, een kattenkrabbel kan dodelijk zijn...
          Ze heeft een antibiotica kuur gekregen waardoor het goed is gekomen ;-)
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

          Ken je papegaai

          sigpic

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X