Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Denkt geelhoofdsamazone weg te doen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Denkt geelhoofdsamazone weg te doen

    Hallo, jullie kennen me alvast nog wel. Met mijn Kiki, de papegaai dieproblemen heeft met bijten en krijsen. Kwam van iemand toen hij 2 jaar was, nu dus 4 jaar. Hij heeft nog niets afgeleerd eigenlijk. Heb er wel al wat tijd ingestoken, natuurlijk werk ik wel voltijds dus is niet dat ik er alle dagen mee bezig ben uren aan een stuk. Heb de site koppiekrauw en zo gelezen, een aantal dingen proberen doen, maar het is nog steeds niet gelukt. Eigenlijk zijn we niet veel vooruit gegaan in die twee jaar. Het enige wat hij wel doet is eens uit zijn kooi komen op zijn stokje, dat durft hij gelukkig wel ondertussen, maar tam is hij zeker niet. Daarom hoop ik op deze site iemand te vinden die hem wil kopen, eventueel kan die persoon hem wel nog tam krijgen. Het was ook mijn eerste papegaai en natuurlijk niet in zo'n goede omstandigheid bij mij terechtgekomen in die zin dat hij al gedragsproblemen vertoonde. Ik zou nochthans nog steeds graag een papegaai willen, maar dan een tamme, waarbij hij mee kan op reis dat we een maal per jaar doen, en ook eens op schouder of hand komt zitten. Ik zal er de nodige tijd insteken, wat ik ook bij kiki gedaan heb. Ik wil niet hebben dat hij ergens slecht terecht komt vandaar dat ik geen advertentie zal plaatsen op 2dehands of dergerlijke sites, alleen hier heb ik het voorlopig geplaatst. Hopelijk kan er iemand helpen?

  • #2
    Hallo,
    Kan ik effe een optie voor een weekje?
    Mijn grijsje is vandaag overleden door een ongeluk.
    Ik wil zo snel mogelijk een nieuwe maar wil nog effe een weekje nadenken en me inlezen in het ras.
    groetjes krista

    Comment


    • #3
      Grijsje

      Hou Rexas,

      Wat is er gebeurd met je grijze ?

      Groeten Willemien
      sigpic

      Comment


      • #4
        Hey, Rexas, oei wat is er gebeurd met je grijsje? Tuurlijk, neem de tijd maar rustig hoor. Ik begrijp ook wel dat er over nagedacht moet worden. Geen enkel probleem!! Beste!!!

        Comment


        • #5
          Hoi Vicky80, ik begrijp je verhaal heel goed en ik zie dat je er veel aan hebt gedaan om deze gaai op te voeden en het af te leren. Maar ik vind het wel sneu. Voor het beestje is het sneu. Daarom hoop ik dat je een goed tehuis kan vinden waar het dier alle aandacht krijgt die het verdiend. En dan misschien niet iemand die hele dagen werkt.
          En ja of je dan weer voor een ander gaat gaai, ja is dat wel slim om daar dan wel de tijd in te steken? En heb je daar dan de tijd voor.?

          Mensen vergeten wel een dat als je een gaai ( wat voor dan ook) in het begin hebt dan is het erg leuk en krijgt de gaai alle aandacht.
          Dan krijgen de papegaai en eigenaar een band met een persoon en dan heb je partner gedrag. Daar kan het schreeuwen vandaan komen overigens, zeker als je het dier op den duur minder aandacht schenkt dan in het begin.

          Maar daar moet je zelf achter komen, ik wens je wel succes in het zoeken naar iemand die er 100 % voor kan zorgen.

          groetjes!

          @Texas, ik wens je veel sterkte met het verlies van je papegaai en ik ken het lege gevoel wat zo'n vogel achterlaat.
          groetjes van Skippy en Lorre

          Marjon

          Comment


          • #6
            Dag Skippy,

            Eigenlijk heb ik een vermoeden vanwaar zijn schreeuwen komt. Hij schreeuwt meestal als meiske in de buurt is, hij is niet agressief naar haar toe, maar schreeuwt wel. Dus ik denk dat het meer van daar komt. Maar goed, ik weet het niet zeker hé.

            Ja qua aandacht heeft hij wel wat aandacht. 's morgens even bij hem bij kooi en zo, en 's avonds ook, en mag ook buiten, natuurlijk is het niet gelijk iemand die alle dagen thuis is, maar ik denk op dit forum zitten wel meer mensen die alle dagen werken en dat toch lukt met hun papegaai. Misschien lig ik hem wel niet qua karakter wie weet, want zo'n slimme beestjes. EN tuurlijk denk ik erover na voor een andere, want ik vind het zalig zo'n beest! Ik zie hem nog graag ondanks hij het moeilijk heeft.

            We zien verder wel wat er zal gebeuren, vindt hij geen 'goed' baasje dan blijft hij toch bij ons

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door vicky1980 Bekijk Berichten
              Dag Skippy,

              Eigenlijk heb ik een vermoeden vanwaar zijn schreeuwen komt. Hij schreeuwt meestal als meiske in de buurt is, hij is niet agressief naar haar toe, maar schreeuwt wel. Dus ik denk dat het meer van daar komt. Maar goed, ik weet het niet zeker hé.

              Ja qua aandacht heeft hij wel wat aandacht. 's morgens even bij hem bij kooi en zo, en 's avonds ook, en mag ook buiten, natuurlijk is het niet gelijk iemand die alle dagen thuis is, maar ik denk op dit forum zitten wel meer mensen die alle dagen werken en dat toch lukt met hun papegaai. Misschien lig ik hem wel niet qua karakter wie weet, want zo'n slimme beestjes. EN tuurlijk denk ik erover na voor een andere, want ik vind het zalig zo'n beest! Ik zie hem nog graag ondanks hij het moeilijk heeft.

              We zien verder wel wat er zal gebeuren, vindt hij geen 'goed' baasje dan blijft hij toch bij ons
              Ach, ik lees nu zo je bericht en ik begrijp je zo goed. En vergeef me als ik een beetje belerend over kwam in mijn eerder berichtje, het was zeker niet zo bedoelt. Succes met de gaai en ik hoop dat hij bij je blijft.
              Enne wist je da papegaaien een partner kiezen, weet je ook wie de partner is? Mijn Ara ziet mj als partner en schreeuwt ook om mij
              groetjes van Skippy en Lorre

              Marjon

              Comment


              • #8
                Dag Allen,
                Ik ga kiki nog een kans geven bij me, ga proberen met hem bezig te zijn maar dan intensief en ik ga hier regelmatig komen voor de tips. Ik vind het zo erg dat dat beestje weg zou moeten! Hij kan er niet aan doen dat hij zo geworden is. Als ik hem al op een stok kan krijgen en in een andere kooi even en zo zou ik al heel tevreden zijn. Zo kan hij dan ook mee op reis en zo in de vakantie en kan hij lekker mee met ons.

                Comment


                • #9
                  Veel succes met het proberen.
                  Moest het je toch niet lukken laat dan wat van je horen.

                  Comment


                  • #10
                    Hey ik lees dit even vluchtig hierboven, maar ik ken het verhaal. Ook wij hebben een amazone die nogal agressief was. Hapte overal naar en was heel luidruchtig met schreeuwen. Het kost heel veel tijd maar de aanhouder wint.Gelukkig had ik de tijd om het vertrouwen van onze Coco te winnen en is het nu mijn beste maatje. Heel veel succes en geef niet snel op, het is het echt waard.
                    Cootje

                    Comment


                    • #11
                      Hallo allen,

                      ben al eventjes weggeweest en hier dus terug. Vandaag KIki in het kleine kooitje gekregen en hij heeft bij me even gezeten. Wel moet ik zeggen, moest aandringen om op mijn hand te komen en heeft ettelijke malen proberen bijten. Maar heb nu eens volgehouden en laten doen. Ik heb nu wel een wondje en zo en een serieuse neep in mijn hand maar ik denk dat dit de manier is? OF doe ik het helemaal verkeerd. Heb mijn hand totaal niet weggetrokken en zo dus heb getoond dat ik niet bang ben van hem. Ook niet terug iets gedaan met mijn hand gewoon blijven volhouden tot hij op mijn hand stapte.
                      Is dat oké? Of doe ik iets fout?

                      Comment


                      • #12
                        je doet het geweldig
                        heb vertrouwen in jezelf en kiki

                        Comment


                        • #13
                          Dank je wel Sylvia 1, klopt het dat de chat momenteel niet gaat? Ik ben altijd bang iets fout te doen met kiki omdat het mijn eerste papegaai is en niet de eenvoudigste denk ik altijd maak ik hem weer niet banger,enz...

                          Comment


                          • #14
                            Je moet idd niks laten merken zo weet hij dat bijten geen uitweg is en bovendien als je niks terug doet weet hij ook dat je geen gevaar bent voor hem. Het beste is met (raarmaarwaar) één oog naar je vogel te kijken omdat wij mensen predatoren zijn en onze ogen staan dus recht voor ons gezicht maar een vogel is een prooidier datzie je ook aan de ogen wan die zijn namelijk aan de zijkant,die is dus extra op zn hoeden omdat jij hem aankijkt als een predator dus als j met een oog naar je 'prooi' kijkt zal hij minder bang zijn, probeer ook af en yoe te knipperen vaak zullen ze dan terug knipperen, zo laat je zien dat niet jaagt omdat een predator gefocused is op zijn prooi en niet zal knipperen dus moet jij juist knipperen om te laten zien dat je geen gevaar bent voor hem.
                            Nog veel succes verder !

                            Comment


                            • #15
                              merci. we doen ons best

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X