Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe vang ik een losvliegende amazonepapegaai?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • hoe vang ik een losvliegende amazonepapegaai?

    Bij mij in de buurt vliegt een amazonepapegaai los. Hij eet wel uit m'n hand maar is erg wantrouwend.
    Ik heb zelf geen ervaring met papegaaien en ben dan ook op zoek naar tips en adviezen.
    Sonja

  • #2
    hoe vang ik een losvliegende papegaai?

    dank je wel Gerda voor het advies.

    Probleem is natuurlijk dat ik maar 1 kans heb omdat hij mij anders niet meer vertrouwd.
    Zelfs als er andere mensen langslopen is hij al weer erg op zijn hoede en gaat dan het liefst alweer wat hoger in de boom zitten.

    Ook als ik handschoenen aan heb (vanwege de kou) komt hij niet naar beneden om wat lekkers te halen.

    Ik blijf het in ieder geval proberen om zoveel mogelijk zijn vertrouwen te winnen.

    Sammie

    Comment


    • #3
      Oh ja,

      de dierenbescherming, de vogelopvang en de dierenambulance zijn ook allemaal al ingeschakeld. Hun pogingen zijn niet gelukt er staat alleen nu ergens nog een vangkooi.

      Comment


      • #4
        je kan de papegaai in je huis lokken en dan de deur dicht doen en dan kan je heb proberen te pakken en zijn vleugels laten knippen soms lijkt het moeilijker dan het is maar er zijn opties die logies zijn maar de vogel mag geen pijn krijgen dan schrikt hij dan kan hij niet meer tam worden gemaakt
        groetjes vinay

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X